Handen & voeten blijven koud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Handen & voeten blijven koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 19:40

Ik heb de laatste tijd veel last van koude handen en voeten. Opwarmen daarvan gaat ook zeer moeizaam en ik heb daardoor ook het gevoel dat ik moeilijker slaap. Nou ben ik afgelopen dagen sowieso ziek dus dat helpt al niet mee, maar om nou met sokken en handschoenen aan in bed te gaan liggen vind ik nou ook weer zo raar :’) bovendien kan ik daar ook niet lekker mee slapen.

Nou zat ik te Googlen naar andere tips & kwam ik terecht bij deze gel: https://www.vsm.nl/abroflor-gel
Iemand daar ervaring mee?

Het is een veel voorkomend probleem dus er zijn vast genoeg anderen hier die wellicht nog bruikbare tips hebben? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Handen & voeten blijven koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:43

Ik heb het syndroom van Raynaud en ook continu gevoelloze/ijskoude vingers en voeten.
Abroflor-gel heb ik geprobeerd, maar haalde bij mij niets uit.
Pas toen ik anti-depressiva moest slikken verdween Raynaud opeens. Fluoxetine heeft blijkbaar als bijwerking dat je dan geen last meer hebt :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:47

Ik heb heel snel last van koude voeten en ze worden niet uit zichzelf warm in bed...
Ik trek dan een paar maten te grote sloffen/sokken aan die in de loop van de nacht vanzelf van mijn voeten afglijden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:13

Ik heb een tijd gerookt, en heb ook erge last van koude voetjes.
Ik heb daarom een föhn naast het bed liggen. Als ik het echt niet trek föhn ik mijn voetenend en voetjes lekker warm, en dan worden ze eigenlijk bijna niet meer koud :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:17

Ik had een electrische deken, heerlijk! Voor het slapen gaan douchen of in bad, helpt ook.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:22

Ik heb waarschijnlijk Raynaud in 1 hand.

Ik ben erg blij met de back on track handschoenen van de paardendrogist.

En grappig Cayenne dat de fluoxetine dit verhelpt: serotonine heet zo omdat het in eerste instantie invloed op de bloeddruk leek te hebben...

En die verkoudheid die ik vorige week had: in huis wilde ik nog een maillot onder de spijkerbroek - "niet warm te krijgen".

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:32

Eeuwig koude voeten, maar verder een hekel aan een te warm huis of bed.
Voor mij werkt een kruik het beste. Warm bij de voeten en snel genoeg weg geduwd als het te warm wordt. Met koude voeten val ik ook echt niet in slaap.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:38

Bij mij is mijn schildklier mede de oorzaak.
Ook kramp in mijn kuiten, dikke knopen erin, en altijd koude handen en voeten.
Zo erg dat ik 3 blessures aan elk been had door de kramp.
Ik ben venoruton gaan slikken voor oudjes met spataderen.
Het doet iets met de doorbloeding, en warempel ook veel minder koude handen!
Nu heb ik ook iets reumatisch, en ik kon zo beroerd lopen van die blessures, dus ik moest wel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 20:44

Kramp in de kuiten ken ik, wat is dat pijnlijk! Gelukkig al tijden niet meer gehad.

Bedankt voor de tips so far! Ik ga kijken of ik mijn kruik toevallig heb meegenomen met de verhuizing, was die helemaal vergeten :’) (gebruikte die vroeger ook amper)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:50

Ik ben een enorme koukleum. Ik kon 's avonds niet in slaap komen als ik in de winter naar mijn paard geweest was. Toen heb ik een electrische onderdeken gekocht en sindsdien heb ik het heerlijk warm in bed. Zelfs nu ik geen paard meer heb, gebruik ik hem dagelijks in de herfst en winter. Ik kan niet meer zonder.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:01

Lastig probleem koude handen en voeten.
Ik heb Raynaud, oeten en handen zijn vreselijk koud.
Boven in bed heb ik een elektrische deken, baat aan voordat ik ga douchen.

Beneden op de bank heb ik een elektrische deken waar ik onder kan zitten.
Kat op schoot scheelt ook.

En ik heb handenwarmers gekocht bij de Xenos/Action/Blokker.
Als je het ijzertjes knakt worden de handenwarmers warm. Na gebruik even koken en je kan ze opnieuw gebruiken.
Handenwarmers gaan nu al mee naar muziekles.
En als het buiten vriest stop ik ze in mijn handschoenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:18

Steekt vingertje op.

Schildklier patiënt dus altijd koud.

Ik loop thuis op heatsokken van de primark dus altijd wel warme voetjes en heb ze soms ook in bed aan.
Verder een waterbed op standje koken
Handen warme roeckle winter handschoenen die helpen echt.
Anders die warmte dingen die hier boven beschreven staan.
Warme douche voor het slapen gaan en als het kouder wordt veel laagjes en thermo kleding.
Warme laarzen met bont van de ANWB en warme dikke sokken

Krampen in de kuit dan neem ik de magnesium van phytonics voor paarden.
Schepje in een beetje water en dan is het met alsof je zand drink maar dan maar een glaasje water er achteraan.

O ja en ik heb zo'n warmte kussen van de Lidl
Voor je rug maar je wordt er helemaal warm van.

https://www.lidl-shop.nl/Warmtekussens/c55201110
Laatst bijgewerkt door Mando op 04-11-17 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:19

noviceh schreef:
Ik had een electrische deken, heerlijk! Voor het slapen gaan douchen of in bad, helpt ook.

Geweldige uitvinding ja, ik zit op het moment met vingerloze hadschoenen in huis met 21 graden en krijg nog ijsklauwen dus die houd ik maar onder mijn dekentje..
Uggs helpen ook een beetje maar niet altijd genoeg.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 21:22

Elektrische deken wil ik ook zeker voor kijken. :j Vriendlief is daar alleen niet zo van, die wordt heel snel heel warm. Zo jammer dat hij het minder prettig vind als ik me steeds aan hem op wil warmen :')

Trouwens, koude handen worden wel erg gewaardeerd op feesten/festivals als iedereen het bloedje heet heeft. Mag ze elke keer even in hun nek of op hun rug leggen. Win/win situatie :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:22

Janneke2 schreef:
En grappig Cayenne dat de fluoxetine dit verhelpt: serotonine heet zo omdat het in eerste instantie invloed op de bloeddruk leek te hebben...

Ik wist het ook niet, tot ik het eens ging navragen bij mijn psychiater omdat ik duidelijk minder last had (heb zelfs bijna een jaar helemaal geen last meer gehad).
Dit staat ook op de website over Raynaud:
Citaat:
Fluoxetine
Fluoxetine kan het aantal en de ernst van de aanvallen verminderen. De werking is echter nooit goed aangetoond.

Dus of het echt werkt is niet wetenschappelijk aangetoond, maar ik had er zeker baat bij.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:24

Dreamy schreef:
Elektrische deken wil ik ook zeker voor kijken. :j Vriendlief is daar alleen niet zo van, die wordt heel snel heel warm. Zo jammer dat hij het minder prettig vind als ik me steeds aan hem op wil warmen :')

Trouwens, koude handen worden wel erg gewaardeerd op feesten/festivals als iedereen het bloedje heet heeft. Mag ze elke keer even in hun nek of op hun rug leggen. Win/win situatie :')

Van mijn vriend mag er ook geen dikkere deken op, maar de warmtedeken zit alleen aan mijn kant dus heeft hij geen last van :D

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:37

Hier ook een elektrische deken. Dat werkt echt super fijn voor mijn koude ijsklompen en pijnlijke spieren! Halverwege de nacht doe ik 'm blijkbaar onbewust uit, aangezien dat ding 's ochtends nooit aan staat. :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:38

Zijn jullie dan niet bang dat zo'n ding in brand vliegt? Ik ben echt een schijtbak met dat soort dingen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:39

Ik heb ook vaak dat mijn voeten niet opwarmen. Wat ik doe is een paar dikke sokken meenemen naar de badkamer en mijn voeten onder de kraan steken. Na een tijdje zijn ze opgewarmd, lekker droogwrijven, dikke sokken aan en dan weer mijn bed in. Enige wat hier helpt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 21:41

Cayenne schreef:
Zijn jullie dan niet bang dat zo'n ding in brand vliegt? Ik ben echt een schijtbak met dat soort dingen :=

Dat heb ik ook wel een beetje :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:02

Dreamy schreef:
Cayenne schreef:

Dat heb ik ook wel een beetje :j

Met mijn oude had ik dat ook, mijn nieuwe is goed beveiligd al komt hij van de lidl :j
Blijft ook koud als ee geen deken op ligt of als er een vouw in zit.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:12

Een dikke pyama en sokken aan snachts doet wonderen. Vaak doe ik die sokken half de nacht wel een x uit.
Ook een elektrische deken, even voor je naar bed gaat al aan zetten en dan snachts hou ik hem op de laatste stand aan.
Voor mij heeft acupunctuur ook veel gedaan. Eerste jaar ben ik echt een aantal x achter elkaar geweest, en nu doe ik ongeveer 1 a 2 x per jaar een 'apk'. Daar kan ik weer mooi een hele winter mee vooruit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:04

Ik doe mijn elektrische deken altijd uit als ik in bed ga liggen. Dan is het warm zat. Als ik hem aan laat staan als ik ga slapen, ga ik echt zweten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:32

Vanwege traag werkende schildklier en B12 gebrek ben ik ook vaak koud.. En dan helpt ook bijna niets meer om nog warm te worden.. Ik heb ook de elektrische deken (als ik koud ben op de hoogste stand), ik houd hem ook wel eens aan als ik er op lig, heel fout, dat weet ik, maar anders word ik nog niet warm.. Maar het is wel een goede deken met goede beveiliging.. En toch die sokken aan op bed ookal heb ik er een hekel aan..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:27

Lekker een kersenpittenkruik (of ehum, twee) in de magnetron doen en meenemen in bed/bank/bureau. Die warmen zo lekker op! Als ik achter de computer zit dan leg ik er eentje in m’n nek en eentje op schoot. En in bed een bij je voeten en een voor je handen! Ideaal.