Buitenboordbeugel niet dragen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Buitenboordbeugel niet dragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 20:51

Hoi allemaal,

Sinds maandag heb ik een blokjesbeugel aan de bovenkant gekregen, en een buitenboordbeugel die ik snachts moet gaan dragen.
Daarvoor had ik anderhalf jaar een blokbeugel.

Nu ik die buitenboord heb heb ik er heel veel moeite mee, ik wil hem snachts niet dragen en als k in bed lig doe ik hem na een uurtje weer uit.

Wat moet ik nu doen? Hem overdag na school dragen? Of.. wat kan er misgaan als ik hem snachts niet draag?

HELPPPP

secricible

Re: Buitenboordbeugel niet dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:53

Ehm, wat dacht je dat hij geen functie heeft? :+ als je hem niet draagt zal hij ook niks doen.
Dus gewoon even doorbijten en dat ding 's nachts dragen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:54

Wat gebeurd er als je hem niet draagt?
Dan gaat het langzamer en moet je langer een beugel.
Ik heb zelf ook de buitenboordbeugel gehad voor snachts en je went er vanzelf aan.
als hij versteld was deed ik hem de eerste nachten korter in tot ik niet meer wakker werd van de pijn.
daarna gewoon de hele nacht in, zoals het hoort.
Aan jou de keuze wat je doet.
Of toch snachts in, of overdag dragen, of langer een beugel moeten

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:55

Je moet hem een minimaal aantal uur per dag dragen, hoeveel heeft je orthodontist vast verteld. Wanneer je die uren invult mag je inderdaad zelf weten, meesten dragen hem 's nachts, juist omdat je dan overdag niet hoeft.
Aan de andere kant went het vrij snel, dus gewoon dragen! Wat zeggen je ouders ervan?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:57

Ik heb er ook een gehad, dus ik weet hoe vervelend het is! Wat ik toen heb gedaan om dat lekkerder te liggen iig is een handdoek oprollen en daar met je wang (net boven je beugel) op gaan liggen. Dan lig je niet op de beugel (was voor mij de voornaamste reden om hem uit te doen namelijk). En weetje, die beugel heb je maar voor even, rechte tanden zijn mooier en die heb je voor de rest van je leven! Dus echt even doorzetten en hem gewoon in doen. Hoe beter je je aan de ''regels'' houdt, hoe eerder je hem uit mag! :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:57

Ik verplaats dit topic van Leven Zonder Paarden naar MensenWelzijn omdat het daar beter thuishoort.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 20:59

fleurtjeuh schreef:
Ik heb zelf ook de buitenboordbeugel gehad voor snachts en je went er vanzelf aan.
als hij versteld was deed ik hem de eerste nachten korter in tot ik niet meer wakker werd van de pijn.

Hoe bedoel je korter in?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:01

Ik had ook een slaap buitenboord gehad vroegahhh. Expirimenteren met kussens en gewoon even doorbijten, went vanzelf!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:02

ViennaDj schreef:
fleurtjeuh schreef:

Hoe bedoel je korter in?

Dat ik hem eerder uit deed als ik niet kon slapen of als ik wakker werd van de pijn

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:06

Maar.. welke heb jij dan? Ik heb die van mij nooit als vervelend ervaren en ik droeg hem alleen 's nachts. als hij te pijnlijk was deed ik hem even een gaatje losser maar wel dat ik druk voelde.
Je kunt het inderdaad verplaatsen naar als je thuis komt in doen tot dat je naar bed gaat en meer gewend bent, dan kan je hem daarna 's nachts gaan dragen. Het gaat immers om het aantal uur dat je hem in hebt.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 21:10

Macs schreef:
Maar.. welke heb jij dan? Ik heb die van mij nooit als vervelend ervaren en ik droeg hem alleen 's nachts. als hij te pijnlijk was deed ik hem even een gaatje losser maar wel dat ik druk voelde.
Je kunt het inderdaad verplaatsen naar als je thuis komt in doen tot dat je naar bed gaat en meer gewend bent, dan kan je hem daarna 's nachts gaan dragen. Het gaat immers om het aantal uur dat je hem in hebt.

Als k hem snachts in zou doen zou k hem 9 uur dragen, overdag is ongeveer: 14:05 tot 18:00 18:00 tot 20:30 en 21:30 tot 22:00

Das 7 uur

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:56

Wat heeft jouw ortho gemeld aan hoeveel uren dat je moest dragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:32

Je went er vanzelf aan :j

En wat er mis kan gaan als je hem niet draagt; dan werkt ie niet :+ je gaat er op zich niet dood van als je hem niet draagt, maar houdt wel lelijke tanden. Plus dat je een hoop geld over de balk smijt voor niks. Vind ik persoonlijk dan ook wel zonde.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:40

Als het aan je slaapcomfort ligt, haal dan een boekweit kussen. Niet heel goedkoop, maar door de vulling kan je met je vuist bijvoorbeeld een deuk maken waar je beugel zit, zodat je er minder last van hebt.

Ik raad je inderdaad ook aan om het ding vooral gewoon te blijven dragen, hoe minder je hem draagt, hoe langer je er last van hebt. Of je moet hem indoen als je wakker wordt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:45

Als je hem niet wilt dragen, wees dan eerlijk naar de sponsor. Zo'n beugel en die bezoeken aan ortho kosten nogal niet wat. Je sponsor kan dan beter geldt stoppen in iemand of iets die wel dankbaar is

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:41

Ik moest mijn buiten beugel 24 u in :+

Even doorzetten en probeer inderdaad manieren te bedenken waarmee je lekkerder ligt zoals de handdoek hierboven vernoemd

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:45

uhm wacht even, je bent 19?

Gewoon indoen en jezelf vermannen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:48

Ik heb ook een tijdje een buitenboord beugel gehad, ik had m altijd een uur of 12 per dag in. Dat was iets minder dan wat moest van de orthodontist eigenlijk maar hij heeft opzich wel zijn werk gedaan. In het begin slaapt dat inderdaad voor geen meter omdat het gewoon raar zit maar het went echt als je m gewoon blijft gebruiken. Als je beugel echter juist vervelender gaat zitten na een tijdje of echt pijn doen moet je denk ik gewoon met je orthodontist gaan overleggen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:51

Nessa schreef:
uhm wacht even, je bent 19?

Gewoon indoen en jezelf vermannen

19? Oh dan negeer mijn post maar...