Hoe gooi je het roer om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe gooi je het roer om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 09:53

Ik snoep teveel
Ik rook teveel (elektrisch)
Ik beweeg te weinig...
Ik mis de motivatie en de discipline om hier wat aan te doen...

Ik kan makkelijk elke dag een half uurtje lopen, maar ik doe het niet
Ik kan makkelijk niet snoepen, maar doe het toch

Wat ik wel doe is dat ik eigenlijk alles wat op de fiets kan, ook op de fiets doe, maar daar houdt het wel bij op... -O-

Anoniem

Re: Hoe gooi je het roer om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:55

Eeeeh tja... Da's een lastige. Motivatie om iets te doen moet toch echt uit jezelf komen, dat weet ik ook maar al te goed.
Voor mij helpt het om redenen op te schrijven om iets te bereiken, dus bijvoorbeeld... Dan past mijn motorbroek weer goed en hoef ik geen nieuwe á 200 euro te kopen, of.. Dan zit ik niet met van die spekarmpjes in een trouwjurk, of... Noem maar op. Iets wat jou triggert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:02

Misschien niet alles te gelijk willen aanpakken?

Als je eerst stop met snoepen? En kleine beloningen aan jezelf beloven als iets lukt.

Bijvoorbeeld het geld wat je uitgeeft aan snoep in een pot en daar iets leuks van kopen als het een week of maand gelukt is.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:03

Het. Gewoon. Doen.
Verstand op nul en gas erop. Klinkt heel flauw, maar het is echt zo. Het moet inderdaad echt uit jezelf komen.

Zorg dat 's ochtends je tas klaar staat zodat je na je ontbijt meteen naar de sportschool kunt. Slaap desnoods met je hardloopkleding aan om meteen te kunnen hardlopen als je uit bed komt. Verzin iets, kijk wat voor jou werkt. Maar uiteindelijk moet je het gewoon doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:14

Veel snoepen en wenig bewegen houden elkaar in stand.
Met snoep krijgt je lichaam telkens een suikerpiek, bij bewegen haal je in principe bloedsuiker (glycogeen) uit je spieren in de bloedbaan.

Verder kunnen zowel roken als snoepen een indicatie zijn van stress.
Voor mij is het donkere seizoen per definitie een stressor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:50

Jezelf een schop geven ;) Je steekt toch echt zelf die sigaret op, je hebt geen zin om te lopen behalve naar de kast om snoep te pakken ;) Klinkt simpel, maar het is geen hogere wiskunde. (begrijp de verleiding wel hoor). Blijkbaar is de motivatie nog niet groot genoeg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:54

Ik zou eerst eens stoppen met roken en meer gaan bewegen. Laat dat snoepen maar rustig even voortbestaan. Koop daar desnoods minder van in de winkel. Wat niet in huis is gaat ook niet op.

Fietsen is al erg goed. Je moet gaan kijken welke vorm van beweging je echt leuk vind en dat stok achter de deur zodat je ook gaat. Zoek desnoods een sportmaatje of ga op een groepsactiviteit. Dan komt langzaam aan vanzelf de verandering wel.

Resoluut alles aanpakken is een recept voor falen. Beter een voor een of twee dingen te gelijk.