Altijd in de winter last van regelmatig een bloedneus

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PanamaD

Altijd in de winter last van regelmatig een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 21:06

Ik heb een vervelend probleem. Zal je denken waarom ga je niet naar de arts maar ben der bang voor.

Heb namelijk al een jaar of 9 last van, alleen in de winter, een bloedneus. Bijna elke dag is normaal als het niet 2 keer is. Zelfde neusgat en weet ondertussen dat het altijd het zelfde adertje is.

Ik ben soort van chronisch verkouden dus snotter altijd lekker en dan springt die vaak open. Of tja, slecht, als je eens peutert tijdens het snuiten. Maar ook van als je van buiten koud naar warm binnen komt kan die ploppen. Grote inspanningen etc.

Nu het toch wel echt mega irritant is wil ik er toch wel wat mee doen. Wie herkend dit en wat heb je ondernomen? Toch naar de arts en dicht laten branden? Ben daar enorm huiverig voor....

[o]

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 05:53

Ik heb dit eerder ook met grote regelmaat gehad. Leek ook zo ongeveer chronisch verkouden.
Uit bloedonderzoek bleek dat ik vitamine D en B12 tekort kwam.
Hierdoor kreeg ik een slechte weerstand.
Nu hou ik dit op peil met injecties (B12) en ampullen (D).
Geheel van de bloedneuzen af!

Wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is. Maar mijn inziens komt de verkoudheid en daarmee de bloedneuzen door een slechte weerstand (en irritatie daar van) :)

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.
[RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby

PanamaD

Re: Altijd in de winter last van regelmatig een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 09:52

Brr ook al bang voor, bloedprikken! Haha maar ik moet nu wel wat ondernemen... want dit kan niet

Was t bij jou ook steeds t zelfde adertje die open sprong? En alleen in de winter?

[o]

Tanya

Re: Altijd in de winter last van regelmatig een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:17

Je kan van je huisarts ook een zalfje krijgen dat je in je neus kan smeren, dat zorgt ervoor dat de boel niet zo droog is. Voorkomt mogelijk ook wel wat :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie