Operatiewond open..Wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:01

Van buiten ziet het er niet erg uit maar van binnen is er heel wat gebeurd
En daar moet je rekening mee houden en de chirurg weer het beter dan je baas
Richtlijnen zijn er ook niet voor niets

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 20:33

Om de werkrelatie niet te verstoren ga ik nu de ziektewet niet in.

Heb aangegeven dat ik vandaag met ander gaasjes begin en hopelijk trekken die dan niet op de wond en voel ik het niet heel de dag.
Kom net uit de douche lig nu te drogen :+ en dan dadelijk hopelijk de verlossende gaasjes erop!
Dit dan ook even aankijken op het werk hoe het gaat en dan kijken we verder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15930
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:42

Booooo schreef:
Om de werkrelatie niet te verstoren ga ik nu de ziektewet niet in.

Heb aangegeven dat ik vandaag met ander gaasjes begin en hopelijk trekken die dan niet op de wond en voel ik het niet heel de dag.
Kom net uit de douche lig nu te drogen :+ en dan dadelijk hopelijk de verlossende gaasjes erop!
Dit dan ook even aankijken op het werk hoe het gaat en dan kijken we verder.

Je wilt de werkrelatie niet verstoren maar je wilt wel een lelijk litteken waar je de rest van je leven naar kijkt. Dat is de consequentie.

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:52

De werkrelatie is al verstoord omdat jouw baas je niet serieus neemt. Kies alsjebliefd voor je eigen lichaam en meld je ziek.

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:01

Liselot schreef:
Ik zou persoonlijk geen risico nemen en de ziektewet in gaan. Ze sturen je dan vanzelf naar de arbo


Bij mij besliste de arbo dat ik na 3 weken echt wel weer aan het werk kon, maar hele dagen ging echt niet. Mijn leidinggevende vond het advies van de arbo belachelijk en we zijn onderling overeengekomen (zonder tussenkomst van de arbo) dat ik halve dagen ging werken en langzamerhand de uren zou uitbreiden.
En dat ging goed.
En dan had ik nog wel een bvk uit het boekje, zonder complicaties en een zeer voorspoedig herstel.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 12:03

Bij mij is het niet uit het boekje zeg maar.. Heb een aantal jaar geleden ook een borstoperatie gehad, dus vooral mijn linkerborst (waar nu ook de open wond zit) heeft al wat te voor duren gehad.

Ik voel me inderdaad niet serieus genomen.

Heb nu sinds gisterenavond nieuwe gaasjes, en moet zeggen dat het nu veel minder trekt. Deze kleven als het goed is niet aan de wond vast, maar ik zal het eind van de dag zien en even aankijken. Inmiddels ook met de antibioticakuur begonnen.

Janneke2

Berichten: 22794
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:52

Hopelijk werkt de combi van andere gaasjes en AB.
Booooo schreef:
Gesprek gehad. Hij heeft het niet letterlijk gezegd maar kwam er op neer dat het geen verschil maakt of ik nou thuis zit of op het werk. Want ja hier zit je achter de pc en thuis op de bank. Ik heb hem expres de foto's laten zien, maar ook na de foto's veranderen zijn mening niet echt. Aangegeven dat ik voor halve dagen wil proberen, maarja..
Vandaag andere gaasjes halen en dan even aankijken of het minder trekt.

Het is naar de letter van de wet coulance van jouw kant dat je tekst (foto's) en uitleg geeft.
Zijn mening over dat je thuis op de bank zou zitten heeft nul en generlei waarde.
De enige die echt kan en mag bepalen of je kunt werken.... ben JIJ.
Daarna volgt controle door arbo arts (wiens mening zwaar telt, maar die arts is - verstand van zaken- en in principe onafhankelijk).

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:03

ohh jee, vervelend zeg.
Ik heb zelf ook ervaring met een BVK en daar heb ik me gelukkig echt wel gehouden aan de 6 weken geen armen boven schouder. Ik was als de dood dat er zoiets zou gebeuren wat jij nu hebt.

Ik kan je adviseren om echt even je rust te pakken, je beweegt en gebruik je borst een stuk vaker dan waar je je bewust van bent. Dus echt even geen armen boven de schouders, aangezien je dan je borsten optrekt.
Zelf heb ik altijd gesmeerd met vitamine E olie, heerlijk tegen de jeuk van de littekens.

Werken zie ik op zich niet zo het probleem in, zolang je maar licht kantoorwerk doet. Dus geen spullen tillen of rare dingen doen met dus de armen boven de schouders.
Wel vervelend dat je baas niet met je meedenkt.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 13:11

Wow herkenbaar! Welke kliniek zat je? Wonden waren bij mij eerst ook dicht, maar na een week gingen ze open en werden steeds groter. Uiteindelijk een gat van een paar cm waaruit een constante stroom geel/groen/witte pus kwam, en ook regelmatig harde stukjes dood weefsel.

In ieder geval niks op smeren zolang het nog open is. Ik moest 2 keer per dag de wond spoelen onder de douche, en ben regelmatig terug geweest naar de arts om dood weefsel weg te laten knippen (pijnlijk!!)

Ik ben in September geopereerd, en in Februari was het echt dicht en lekte ik ook niet meer na sporten bijvoorbeeld. Mijn grootste gat was op een gegeven moment zeker wel 4 cm. Maar uiteindelijk helemaal goed gekomen, al kun je je voorstellen dat mijn littekens niet de allermooiste zijn..


EDIT: Door constante pijn heb ik 5 weken bij mijn ouders gewoond, ik kon helemaal niks, met 8 weken weer begonnen met werken, paar uur per dag tot uiteindelijk weer 40 uur.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 13:17

Janneke2: Ja ik kijk het even aan..

Olle: Ja ik kijk nu ook wel meer uit :+

Monster_tos: Auuww dat klinkt pijnlijk, weefsel wegknippen. Ik ben bij Dr. Nio geweest bij Park Medisch Centrum, ben echt super tevreden over hem en over de kliniek! :)
Denk ook niet dat het aan hun ligt :D

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:51

Hoe gaat het nu met de wond?

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 12:22

Heb het idee dat het er al wat beter uitziet. Trek het nu tenminste niet iedere dag open. Zal vanavond een foto plaatsen bij wisselen van het gaasje.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 19:26

Na mijn idee al wat minder diep, minder bloederig en droger.

Spoiler:
Afbeelding

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:15

Ziet er al veel beter uit, denk dat je je daar niet zo'n zorgen meer om hoeft te maken.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 12:19

Dat idee heb ik ook inderdaad :D

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:04

Ziet er op de foto idd veel beter uit. Gefeliciteerd!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:48

Oh je gaat goed! Deze fase was bij mij ook het laatste stukje, had toen ook alleen nog wat helder wondvocht.

Booooo
Berichten: 6513
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Operatiewond open..Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 11:03

Hij heeft nog tot dinsdag om helemaal dicht te gaan :+
Maar het gaat zeer zeker de goede kant uit! Baal alleen van die antibioticakuur.. Nog een weekje