.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:28

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Re: Emdr behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:31

Allereerst, wat goed dat je stap hebt gezet om EMDR te gaan doen! Sterkte ook met het verwerken van datgeen waarvoor je de behandeling gaat doen. :(:)

Zelf heb ik EMDR gehad voor examenangst bij het autorijden, en ook al was dat natuurlijk niet iets heel heftigs heeft de EMDR wel goed geholpen.

Zet 'm op! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:33

.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:36

Geen persoonlijke ervaring met EMDR, maar wel met de studie psychologie en zodoende ook met de behandelmethode. Wat ontzettend dapper dat je hier aan begint!

Heel erg veel succes en blijf altijd in jezelf geloven! :)

Mocht je overigens een luisterend oor willen, dan mag je mij altijd een PB sturen!

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:36

Ik heb ook emdr therapie gehad voor verwerking van een trauma, ik vond het juist fijn om er alleen heen te gaan en daarna ook alleen thuis te zijn. Ik was uitgeput na een sessie, en natuurlijk is het fijn om er over te praten, maar ik wilde dit niet gelijk er na doen.... succes!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:37

Ik heb wel persoonlijke ervaring met EDMR nav PTSS. Ik ben uiteindelijk daardoor prima en zonder restverschijnselen van mn PTSS afgeholpen maar het heeft wel erg lang geduurd voor de hormonale balans in mijn lichaam weer op orde was.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:48

Wat goed dat je deze stap hebt gezet!! Sterkte met de verwerking.. :(:)
Mocht je een luisterend oor willen, mijn PB staat altijd open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:57

Heftig! Wat goed van je dat je start!

Ik ben nu aan het stabiliseren met mijn psych, en als ik de emoties onder controle krijg en grenzen leer herkennen start ik ook met emdr, dus ik lees mee!

Veel sterkte !

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:06

Zelf heb ik ook EMDR gehad omdat het "trauma" mij belemmerde in de dagelijkse gang van zaken.
Ik ben alleen gegaan. Op dat moment ging het goed maar thuis was ik blij dat mijn vriend mij een knuffel gaf en verder geen vragen stelde. Ik ben die avond lekker alleen op de bank gaan zitten en heb rustig kunnen nadenken ver wat ik gezien heb tijdens de emdr.
Ik vond het fijn om het allemaal alleen te verwerken, nu gaat het goed en heb het gelaten bij 1 behandeling omdat ik geen 2e behandeling meer wilde. De eerste behandeling was effectief genoeg en wilde de beelden niet weer voor de geest halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:50

Ik volg even. Ze zijn nu bezig met een voorstel schrijven voor een traject voor mij, waar o.a traumaverwerking in zit. Nog even afwachten wat ze voor mij de geschikte methode hiervoor vinden. EMDR is iig genoemd als goede optie. Dus mss kan ik hier binnenkort mijn ervaring delen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:05

Annet_Dottie schreef:
Emdr ofwel Eye Movement Desensitization and Reprocessing.

Ik heb zonet mijn intake gesprek voor Emdr gehad en zit even helemaal vol in m'n hoofd nu. Ik heb hier op bokt vaker gezien dat andere mensen ook emdr gedaan hebben of deden voor bepaalde traumatische ervaringen/gebeurtenissen.

Misschien is het "leuk" hier elkaar te steunen in deze (for what i've heard) zware behandeling.

Goede stappen...!!!

"Oma spreekt", geen enkele traumatherapie is nu eenmaal licht - maar emdr is, mits correct uitgevoerd, snel en relatief licht.

Vwb de correcte uitvoering (ook op Wikipedia staat er wel een goed artikel over) bouw eerst een goede vertrouwensbandmet de therapeut op en doorloop de 1ste fase van traumatherapie. (Heb je wellicht al gedaan: informatie over stress, ontspanningsoefeningen, informatie over macht, en alles wat helpen kan om jezelf te troosten bemoedigen en kalmeren.)
Dan een emdr oefening met een prettig beeld, zodat je daar op terug kunt grijpen als het heftig is, het stopsignaal, het ga door signaal etc.

Begrijp ik dat jij de opdracht kreeg om iemand te charteren die er pal na de sessie voor je is...? Verstandig! Hopelijk snapt je vader het wel...!!

Ook mijn pb box staat open...!
(Ik ben niet 24/7 on line.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:38

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:23

.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:33

...wat een fijn bericht!
Heerlijk: van de ellende naar steeds meer rust. Daar doe je het nou voor!

Geef jezelf idd maar lekker vrijaf, emdr is een prachtige methode maar je hersenen werken op topsnelheid.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:36

Goed van je TS!
Ik vond het zelf altijd wel heel vermoeiend dus zorg ervoor dat je jezelf erna goed de tijd gunt om bij te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:43

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:50

Heel, heel goed dat je de stap hebt gezet inderdaad. Ik heb zojuist mijn EMDR therapie afgerond, traumaverwerking omtrent seksueel misbruik. Een vrij heftig iets maar ook in deze context werkt EMDR fantastisch. Ik had minder sessies nodig dan ik aanvankelijk had verwacht, ik was klaar met 4 sessies. Ligt natuurlijk ook aan hoe je zelf in elkaar steekt, maar het is wel mega effectief.

Ook was ik er meer angstig voor aan het begin van de therapie door de verhalen van andere mensen, maar ik vond het eigenlijk best meevallen. Men omschreef vermoeidheid, dat je de hele week er mee bezig was etc etc. Tuurlijk was ik hartstikke moe na de sessie, maar ik voelde wel direct een gevoel van opluchting en dit gaf mij juist energie. Na de eerste sessie ging ik zelfs uitkijken naar een volgende EMDR sessie.

Nogmaals, heel goed dat je er aan gaat beginnen en ik weet zeker dat je er baat bij zult hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:08

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:17

Heel herkenbaar hoor, wat je schrijft. Ik had meteen na de sessie een opgelucht gevoel en wanneer ik er dan later over na ging denken kreeg ik de hele dag niets uit m'n handen.
Overigens was ik niet degene die een topic erover heeft geopend hoor :n

Nogmaals, ik hoop dat je er echt van opknapt en je vriend ook, maar als ik lees dat je na drie sessies al verschil merkt dan komt het wel goed. Veel sterkte!

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:23

Vorige week mijn eerste sessie EMDR gehad voor een auto-ongeluk. Ik merkte dat ik er toch wel de hele dag me raar voelde en de dag erna ook nog wel.

Als je wilt praten, PB gerust, wil liever niet alles op het forum zetten :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:33

Fijn dat het werkt, Annet!
Ik herken het dat je opeens 'op' kunt zijn - maar ook dat je naar een sessie uitkijkt.
Even in technische termen: als je alle 'tentakels van de inktvis' uit die eerste rotfoto hebt laten komen en die spanning (angst, schaamte, verdriet, woede etc etc etc) weg is, is zo bijzonder!
En daarna ga je het nog verdiepen met de positieve gedachte/ gevoel over jezelf, en dan de check of er nog spanning over is in je lichaam.
...dan gebeurt er heel erg veel ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:52

Ik kan als t goed is in januari starten.
Na ruim 9 maand wachtlijst.
Ben benieuwd

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:26

Zelf was ik heel huiverig om de stap te zetten omdat ik bang was om alles kwijt te raken, ook het goede van de herinneringen, maar ik kan alleen maar aansluiten bij het positieve commentaar; Het doet wonderen.
Ja het is heel zwaar en heel confronterend, ik heb na afloop van 1 van de sessies zelfs een aanrijding gehad zo in de war en van de wereld was ik, maar het helpt echt en je komt er beter uit, uiteindelijk.
Hoe gek het ook lijkt voor buitenstaanders.

Ik wil er vanwege meelezers hier niet teveel over kwijt maar als je vragen hebt mag je me gerust een PB sturen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:23

Ik heb ook EMDR therapie gehad, heeft voor mij heel veel goeds gedaan.
Voor mij was het voor aanranding...