Annet_Dottie schreef:Emdr ofwel Eye Movement Desensitization and Reprocessing.
Ik heb zonet mijn intake gesprek voor Emdr gehad en zit even helemaal vol in m'n hoofd nu. Ik heb hier op bokt vaker gezien dat andere mensen ook emdr gedaan hebben of deden voor bepaalde traumatische ervaringen/gebeurtenissen.
Misschien is het "leuk" hier elkaar te steunen in deze (for what i've heard) zware behandeling.
Goede stappen...!!!
"Oma spreekt", geen enkele traumatherapie is nu eenmaal licht - maar emdr is, mits correct uitgevoerd, snel en relatief licht.
Vwb de correcte uitvoering (ook op Wikipedia staat er wel een goed artikel over) bouw eerst een goede vertrouwensbandmet de therapeut op en doorloop de 1ste fase van traumatherapie. (Heb je wellicht al gedaan: informatie over stress, ontspanningsoefeningen, informatie over macht, en alles wat helpen kan om jezelf te troosten bemoedigen en kalmeren.)
Dan een emdr oefening met een prettig beeld, zodat je daar op terug kunt grijpen als het heftig is, het stopsignaal, het ga door signaal etc.
Begrijp ik dat jij de opdracht kreeg om iemand te charteren die er pal na de sessie voor je is...? Verstandig! Hopelijk snapt je vader het wel...!!
Ook mijn pb box staat open...!
(Ik ben niet 24/7 on line.)