Babbelaar20 schreef:Hoi! Ik loop ook bij de dokter met dezelfde soort klachten. Al best wat onderzoeken gehad maar alles ziet er goed uit. De dokter vertelde me dat ze maar bij 5-10% van de mensen met vermoeidheidsklachten de oorzaak hebben gevonden. Ze weten gewoonweg nog niet genoeg af over de oorzaken ervan en ze denken dat het te maken kan hebben met het feit dat er een gebeurtenis in je leven is geweest die de balans heeft verstoord tussen lichaam en geest. Kortom: iets waar je mee moet leren leven... sluit natuurlijk niet uit dat er altijd wel echt wat aan de hand kan zijn zoals tekorten of problemen met je schildklier.
Zou er iets aan de hand zijn 'wat het evenwicht tussen lichaam en geest heeft verstoord' - NIET mee rond blijven lopen, wel sakkerloot, hoe heb ik het nu?!
Depressie en angststoornissen: heel erg naar, maar beslist te verhelpen. (Niet in een vloek en een zucht helaas en er zijn verschillende soorten depressies en verschillende manieren om het op te lossen.)
Punt is uiteraard wel: heb je zelf ideeën in deze richting?
Gesteld dat je een vrolijke, onbekommerde jeugd hebt gehad en daarna geen ingrijpende gebeurtenissen - schrap dan de optie trauma.
En het percentage van 5 tot 10 procent wil ik best geloven, het kan idd aan heel erg veel zaken liggen.
Een zinnige mogelijkheid is een orthomoleculaire arts (
http://www.mbog.nl), dat is een methode die volledig westers wetenschappelijk werkt (maar is opgestart door de bioloog Linus Pauling....). Deze richting denk meer vanuit "wat heeft een cel, een orgaan en jouw hele organisme zoal nodig om goed te functioneren?"
(En voor verzuurde spieren: koop een pot natriumbicarbonaat bij een goede drogist. "Men neme" een bad van 37 graden, 100 gram poeder er in dan een half uur 'weken'.)