No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:31

Sneeuwmaan schreef:
Ooh Imre, dat had ik mij niet beseft. Mijn dagelijkse koekje voor op het werk...Wat is een geschikt alternatief? Ik neem ook altijd al iets aan groente mee; komkommer, tomaatjes of wortel.

Noten, hummus en iets om erin te dippen, (zelfgemaakte) granola repen, fruit, smoothie.
Volgens mij vergeet ik nog vanalles :+

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:31

Ik doe ook mee, vanmiddag eens wat op papier zetten!

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:37

Ik doe ook mee! Even vragen beneden of mijn lieve moeders ook mee wilt doen, hebben we steun aan elkaar haha, en jullie dan in het topic. Helemaal suikerarm ga ik ben ik bang niet redden, maar ga wel proberen zo veel mogenlijk te minderen

Sneeuwmaan

Berichten: 908
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:40

Azmay schreef:
Sneeuwmaan schreef:
Ooh Imre, dat had ik mij niet beseft. Mijn dagelijkse koekje voor op het werk...Wat is een geschikt alternatief? Ik neem ook altijd al iets aan groente mee; komkommer, tomaatjes of wortel.

Noten, hummus en iets om erin te dippen, (zelfgemaakte) granola repen, fruit, smoothie.
Volgens mij vergeet ik nog vanalles :+


Oké, klinkt goed. Fruit heb ik ook altijd mee idd.

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:45

Hier nog een deelnemer. Was al begonnen voor de zomervakantie en gewoon 4 kilo afgevallen! In de vakantie heb ik de rem er afgegooid en was het heel moeilijk om het weer op te pakken. Kilo's zijn er weer aan en sinds vrijdag ben ik (weer) gestopt met snoep, koek, chocola, brood, aardappelen, pasta en melk.'
Soort van koolhydraatarm. 's Morgens eet ik havermoutpap met amandelmelk (echt heerlijk), 's middags kwark, amandelmelk en muesli. Zit wel suiker in (rozijnen) maar ja, je moet wat! 's avonds een kleine portie groente, sla en/of een omelet van 3 eieren met tomaat. Is ook lekker.... zucht.. :D
En als ik het echt niet meer hou neem ik n appel.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:55

Zelf suikervrije koekjes bakken of een bananenbrood. Dit laatste heb ik vorige week nog gebakken, vries het per 2 plakjes in. Kan je echt wel even mee vooruit!

Wat ook lekker is, is om een appel even met wat kaneel in de oven te doen :9

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:03

Ik ga ook mee doen! 2 weken geleden al een beetje begonnen, daardoor al 1,5 kilo kwijt en graag wil ik in november doorpakken met jullie als motivatie. Vanmiddag ga ik maar even wat op papier zetten :D

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:04

Wauw... Goed moment om dit topic te vinden...

Ik ben suikerverslaafd en heb afgelopen maanden al tig pogingen gedaan om te stoppen met suiker(lees: Wanneer ga ik beginnen? maandag! Vandaag is het maandag... Okee Vrijdag beginnen!)

Ergens eind 2014, nadat ik na mijn zwangerschap teveel kilo's ben aangekomen. Ben ik al eens gestopt met dit dieeet, geheel onbekend is het niet voor mij. Toen heb ik het zo aangepakt: stoppen met geraffineerde suikers. Ik at alleen groente, fruit, vis, vlees, noten en zaden. Na twee weken ben ik als ontbijt 1 snee speltbrood en in de avond maximaal 150-200gram aardappels/rijst/pasta bij gaan eten. Ik stond in het begin iedere avond mijn aardappels/rijst/pasta te wegen. Na een tijdje kreeg ik daar wel een gevoel voor. Groente en fruit mocht ik ongelimiteerd eten. Heel de dag door, vlak voordat ik naar bed ging of zelfs in de nacht:P(Doe gek, nee zware honger!)

Ik heb er niet bij gesport en ik ben 18-20KILO afgevallen! Het vloog eraf, niet bij te houden. En ja.. Toen was ik op mijn ideale gewicht en werd ik weer zwanger, en kwam het er weer bij.

Dus nu wil ik weer 20 kilo eraf.. Ook omdat ik een jong paard heb waar ik nu niet opstap..

Ik ga de eerste twee weken alleen groente, fruit, vlees, vis, noten en zaden eten. Na twee weken voeg ik daar 1 snee speltbrood in de ochtend en maximaal 150-200gram aardappels/rijst/pasta bij.

Misschien dat jullie dit weten.. Hoe zit het met pure honing?

Ik ben ook heel benieuwd wat jullie dan wel eten? Of expres niet!

Lekkere alternatieve ben ik ook benieuwd naar, en dan zonder (koe, rijst, kokos, amandel enz)melk, yoghurt,havermout/pap.

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:06

_suus19_ schreef:
Ik wil ook proberen mee te doen. Ik heb het al heel vaak geprobeerd maar het lukt me niet om vol te houden.
Door de enorme hoofdpijn en futloosheid hou ik het meestal maximaal 4 of 5 dagen vol.
Maar ik merk nu dat ik echt steeds meer suiker ga eten, dus ik moet echt minderen.
Hopelijk kan dit topic mij helpen!

Dat is dus echt verslaving, je kan er ook serieus ziek van worden.
Toch een paar daagjes langer doorzetten, die afkick duurt niet zo lang gelukkig :Y)

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:16

Nirvana_ schreef:
Tips voor gezonde tussendoortjes ben ik ook naar op zoek! Loop fulltime stage op kantoor en weinig tijd om dingen voor te bereiden. Moet dus snel zijn :+ sowieso meer fruit, rijstwafels? Wat noten... Extra boterham met worst..

Wat tof dat er ook al mensen ervaring mee hebben. Ik niet :D Wat Irkoontje zegt qua drinken, dat hoop ik ook te bereiken. Vind water en gewone thee behoorlijk vies := maar moet maar. Kopje cappuccino zonder suiker werkt ook.

Net als yoghurt. Eet nu behoorlijk veel vanille yoghurt, maar daar zit ook zoveel suiker in... Maar kaal is echt niet lekker!

Hmmm. Mag honing wel? Ook voor door de thee? :+



In worst zit heel veel suiker, ik had dat ook niet verwacht maar t is echt zo

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:26

Ik ben sinds een paar maanden ook zo veel mogelijk suiker gaan vermijden.
Afgelopen weken is dit even wat minder geweest maar voel me zo veel beter als ik niet veel suiker eet!
Dus ga er weer volle bak tegen aan!

Ik ben bij een voedingsdeskundige geweest (orthomoleculair) dit heeft mij echt mn ogen geopend.

Ik probeer nu het volgende per dag in ieder geval te eten

200gr fruit
400-500 gr groente

Ik maak mijn groente nu klaar met bijvoorbeeld lekker met champignons, ui, knoflook en kruiden.
Wat vlees erbij en je zit prop vol met gezonde dingen! Vlees probeer ik biologisch te halen en dan geen varken.

Als ontbijt maak ik bijvoorbeeld
Pannekoek met 2 eieren en een banaan, wat kaneel en noten
Pannekoek van boekweitmeel, lijnzaadmeel en wat vanille en kaneel. En als beleg doe ik er een appeltje op
Bak havermout (overnight) aangemaakt met water of amandelmelk met wat lijnzaad en noten erdoor
Gebakken eieren met groente/champignons erdoor

Lunch kan het zelfde als het ontbijt maar ook bijvoorbeeld
Zelfgemaakte groentesoep
Ginoa salade, met tomaat, komkommer, paprika en pesto. (en welke groente je er ook maar door wilt hebben)
Zelf gemaakte groene salade.

Ik heb mij bloed laten prikken voordat ik begon en ik had enorm veel tekorten naar ortomonoculaire richtlijnen.
4 maanden later weer mijn bloed geprikt en al mijn waardes zijn gestegen! Super blij mee me zoveel beter!! :-)
Alleen mn vitamine B12 is nog wat laag, de rest is top gestegen maar mag nog hoger hoor ;-)

Ook heb ik de melk uit mijn voeding geschrapt, dit dronk ik heel veel maar is dus helemaal niet gezond.
Brood eet ik ook weinig, en als ik het eet dan is het spelt of zuurdesum.

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:29

Ik doe mee! :)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:34

Ik dacht, ik begin vandaag in ieder geval alvast aan een lekker gezond ontbijtje. Dus ik havermout met water in de magnetron gezet, 3 minuutjes en toen ik keek was alles uiteraard helemaal overstroomd. Schaaltje met rooster en al uit de oven gehaald, ding schoongemaakt, schaaltje van het rooster afgepakt, glijdt hij natuurlijk lekker uit mijn handen en had ik mijn aanrecht en vloer vol liggen met havermout :+ En dat wordt een beetje plakkerig/slijmerig, dus kon ik ook de hele keuken gaan poetsen om vervolgens aan poging twee te beginnen :')
Deze keer het bakje minder vol gedaan waardoor de verhoudingen niet helemaal klopte en ik net dus een kommetje havermout soep op heb := het begint al goed :+

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:59

Azmay schreef:
_suus19_ schreef:
Ik wil ook proberen mee te doen. Ik heb het al heel vaak geprobeerd maar het lukt me niet om vol te houden.
Door de enorme hoofdpijn en futloosheid hou ik het meestal maximaal 4 of 5 dagen vol.
Maar ik merk nu dat ik echt steeds meer suiker ga eten, dus ik moet echt minderen.
Hopelijk kan dit topic mij helpen!

Dat is dus echt verslaving, je kan er ook serieus ziek van worden.
Toch een paar daagjes langer doorzetten, die afkick duurt niet zo lang gelukkig :Y)


Weet jij hoelang dat dat ongeveer wel duurt? Dan weet ik hoelang ik vol moet houden. Er lijkt geen eind aan te komen meestal. En dan denk ik 'vandaag heb ik het echt druk of moet ik goed voor de dag komen, toch maar weer suiker eten'. En dan begint het hele proces natuurlijk weer van voren af aan. Ik ben vandaag aan het bijhouden wat ik op een reguliere dag naar binnen prop, als motivatie. Ik zit inmiddels op bijna 1000 ckal in 4 uurtjes...
Nou scheelt het dat ik amper aankom en gewoon veel eten nodig heb, maar gezond kan het alsnog niet zijn.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:12

Hahahaha EllaBellaah, dat is demotiverend :') Al doende leert men, de volgende poging gaat vast beter!

Gretoes, oja, banaanpannekoekjes!! Die ga ik ook maar in grote getalen bakken :D Super lekker, hoef daar ook helemaal niks op extra. Melk lust ik los niet, ik ga het wel gebruiken voor smoothies :) Ik ga denk ik ook veel werken met gekookte eieren. Gewoon een heel stel koken en dan makkelijk mee kunnen nemen of pakken bij trek.

@Suus, ik weet niet wat je dagelijks eet.. maar is het een optie om snelle suikers te laten staan, maar dan wel meer langzame suikers op te nemen, zoals eiwitten? Als het zo heftig is weet ik niet of het verstandig is in 1x helemaal te stoppen, misschien is dan afbouwen een beter plan. Je moet wel kunnen blijven functioneren!

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:23

EllaBellaah dat klinkt inderdaad niet als een goed begin. Gelukkig heb je een hele maand om te oefenen! ;-)

Nirvana
Ik voel me echt heel slecht als ik dit opschrijf, maar tot nu toe heb ik vandaag op:
Spacekoek, energy drink, liga, brosse eierkoek, chocomelk, coolbest, tosti, 2 donuts. Dus vooral snelle suikers.
Het is ook gewoon duur en super ongezond dus slaat nergens op..
Soms denk ik wel eens misschien moet ik langs de HA voor een goed plan maar dat vind ik dan ook weer te overdreven. Ik weet slecht wat wel gezond is. Ik eet dan al snel weer veel te weinig kcal en dan heb ik echt nergens energie voor..

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:26

Suus, dat is ook juist de reden dat je steeds trek krijgt, door die snelle suikers. Je krijgt een piek in je bloedsuikerspiegel en dan heel snel weer een dal waardoor je weer verlangt naar (zoet) eten. Die snelle suikers geven geen gevoel van verzadiging.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:28

DEELNEMERS
Hieronder een lijst van de mensen die tot nu toe hebben toegezegd mee te doen aan No Sugar November. Misschien ga ik nog wel een PB uitdoen om iedereen eraan te herinneren - voor je eigen bestwil, want blijkbaar was er een motivatie om mee te willen doen. Beschouw dit dan ook als een belofte aan jezelf en aan je eigen lichaam, en daarmee de verantwoordelijkheid alles te doen om de belofte na te komen! De aanhouder wint, ook al zal het niet altijd makkelijk worden :D We can do it!

Sneeuwman
Fionarood
Unseen
Azmay
Jolliegirl
MorganeR - vanaf 6-11
Knakker
Poek
Imre
Irkoontje
Gruis
MillyH
_KellyAV
Unique6
Tiggs
Mri
Beau_Myrthe
SsSimonee
Aulaantje_x
Fleury
Sabinee__
Galathil
EllaBellaah
_suus19_
Hobbyhorse
Pantykous
SaphiraR
Nicky1963
Selena
melissa_b
gretoes
Amado

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:28

Wat een goed idee! Ik ben er ook mee begonnen drie weken geleden. Twee weken volgehouden, maar toen was het herfstvakantie en ging het mis :') Dus ik ga ook meedoen en dan hopelijk wat langer volhouden :+ Waarschijnlijk ben ik niet heel actief in het topic maar ik lees wel graag mee :D

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:29

Die PB is een goed idee :D *\o/* Klinkt wel als iets wat ik zou kunnen gebruiken!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:31

Zoals reeds eerder gemeld doe ik dit nu al even.
als tip wil ik meegeven om jezelf een beloning in het vooruitzicht te stellen.
Bijvoorbeeld voor iedere week dat je het volgehouden hebt of voor iedere kilo die je kwijt ben hierdoor mag je iets nieuws voor je zelf kopen, nieuwe broek, nieuwe schoenen.

Als eten neem ik vooral voedzame produkten zodat je niet snel weer honger hebt en weer gaat snaaien.
Als ontbijt lekker een bakje zelf gekookte havermout met rozijnen en lijnzaad en een schep pindakaas.
Als lunch Griekse yoghurt 10% vet met een eiwitpoeder met lekker smaakje.
Als diner: veel groentje en een stukje vlees in roomboter gebraden, geen aardappels!
Dan mag je best een klein schaaltje vanille vla als toetje!

Tussendoor neem ik een appel en een mandarijn, een handje ongebrande en ongezouten noten en een kracker met pindakaas. "s avonds een koekje bij de koffie mag dan ook als beloning. (vind ik :) )

Dus voedzame produkten: veel eiwit en veel gezonde vetten!
(zijn goed voor de vetverbranding).

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:32

Nirvana_ schreef:
DEELNEMERS
Hieronder een lijst van de mensen die tot nu toe hebben toegezegd mee te doen aan No Sugar November. Misschien ga ik nog wel een PB uitdoen om iedereen eraan te herinneren - voor je eigen bestwil, want blijkbaar was er een motivatie om mee te willen doen. Beschouw dit dan ook als een belofte aan jezelf en aan je eigen lichaam, en daarmee de verantwoordelijkheid alles te doen om de belofte na te komen! De aanhouder wint, ook al zal het niet altijd makkelijk worden :D We can do it!

Sneeuwman
Fionarood
Unseen
Azmay
Jolliegirl
MorganeR - vanaf 6-11
Knakker
Poek
Imre
Irkoontje
Gruis
MillyH
_KellyAV
Unique6
Tiggs
Mri
Beau_Myrthe
SsSimonee
Aulaantje_x
Fleury
Sabinee__
Galathil
EllaBellaah
_suus19_
Hobbyhorse
Pantykous
SaphiraR
Nicky1963
Selena
melissa_b
gretoes
Amado



Dat is een goeie, leuk!!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:33

_suus19_ schreef:
EllaBellaah dat klinkt inderdaad niet als een goed begin. Gelukkig heb je een hele maand om te oefenen! ;-)

Nirvana
Ik voel me echt heel slecht als ik dit opschrijf, maar tot nu toe heb ik vandaag op:
Spacekoek, energy drink, liga, brosse eierkoek, chocomelk, coolbest, tosti, 2 donuts. Dus vooral snelle suikers.
Het is ook gewoon duur en super ongezond dus slaat nergens op..
Soms denk ik wel eens misschien moet ik langs de HA voor een goed plan maar dat vind ik dan ook weer te overdreven. Ik weet slecht wat wel gezond is. Ik eet dan al snel weer veel te weinig kcal en dan heb ik echt nergens energie voor..


Ik denk dat het in jouw geval inderdaad beter is om te minderen ipv cold-turkey stoppen. Je zou het op kunnen vangen door, wat ik al zei, langzame suikers ipv sneller, voor je bloedsuikerspiegel. Maak van tevoren dingen klaar die lekker EN gezond zijn, en in voldoende hoeveelheden - liever wat teveel, dan te weinig, zodat je altijd iets kan pakken als je lekkere trek krijgt.

Enne.. Huisarts is misschien overdriven, maar misschien een lifestyle coach (ik ken nog wel iemand, maar die zit vast niet in de buurt) of dietist? Een goede zegt namelijk niet alleen wat wel en niet goed voor je is, dat weet je zelf ook wel, maar pakt ook de oorzaak aan en de gewoonte.

Zo iemand dwingt je dan ook een eetdagboek op te stellen. Je zegt het al, je voelt je slecht nu je het zo op schrijft - misschien dat dat voldoende motivatie is om iets niet te pakken, omdat je weet dat je het daarna op moet schrijven en laten zien?

Je hebt maar 1 lichaam. Zorg er goed voor!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:36

Sneeuwman
Fionarood
Unseen
Azmay
Jolliegirl
MorganeR - vanaf 6-11
Knakker
Poek
Imre
Irkoontje
Gruis
MillyH
_KellyAV
Unique6
Tiggs
Mri
Beau_Myrthe
SsSimonee
Aulaantje_x
Fleury
Sabinee__
Galathil
EllaBellaah
_suus19_
Hobbyhorse
Pantykous
SaphiraR
Nicky1963
Selena
melissa_b
gretoes
Amado
Gypsy

Count me in!
Ik ben een echte verslaafde. Het lukt me best wel om het niet te doen en zelfs te gaan sporten, maar in de aanloop naar weer een tentamen (ik werk maar doe ook een deeltijd rechtenstudie op WO niveau icm paarden en een gezin) zwicht ik vaak voor de druk, dat zeurende stemmetje leid af van het leren dus pak ik er dan maar wat te snoepen bij. Vervolgens ga ik lopen grazen (steeds bijpakken) en voor je het weet zijn we een heel pak koekjes verder. :o

Ik haal wel goede cijfers op het moment maar ik word ook elk tentamen een kilo zwaarder. :=

Ik hoop dat het met steun van dit topic wel gaat lukken. :j

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:37

Een goede app om als eetdagboek te gebruiken is MyFitnessPal. :)