No Sugar November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:13

Citaat:
Resultatenlijst week 1:

Melissa_b: -1.5 kg
Nirvana_: minder gefocust op 'het volgende eetmoment', minder opgezwollen buik
CCCCC: Rusthartslag met 7 gedaald (van 64 naar 57), minder trek en een algemeen gevoel van meer fitheid.
Mizora: minder honger. Begingewicht niet genoteerd, zaterdag wel gewogen en over 3 weken weer
Esther: minder hongergevoel, plattere buik, geen idee hoeveel kilo afgevallen, meer zin en energie om te sporten!
bibiQ: -3 kg.
Melissa_b: 2 kilo eraf!
MiraMii: minder behoefte aan zoete producten, minder honger in het algemeen. Minder opgezwollen buik. Nog niet gewogen, maar nu al blij met de veranderingen! :Y)


Het is ondertussen -3 al! :):)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:32

miramii schreef:
@CCCC dat klinkt niet best, hoe dat zo dan? Puur door de suikers of een wilde nacht? :D


Haha nee niet eens! Had wel koffie gedronken nog om 20.00 uur, ben bang dat het daarvan kwam. Ik voel me nu wel weer prima gelukkig!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:33

BiBiQ schreef:
Het is ondertussen -3 al! :):)


WOW! Maar jij eet helemaal khd arm toch?

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:33

CCCCC schreef:
Rocamor schreef:
Niemand minder last van stijve spieren en gewrichten?

Of ineens grieperig?


Ik voelde me vanmorgen echt overreden door een vrachtauto :') Nu gaat het wel weer!


Klinkt positief :').

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:45

Ik voel mij nu wel al weer een stuk sterker. Wel nog flink hoesten af en toe, maar heb vanmorgen toch ruim een uur stevig gewandeld. Heerlijk! Nu twee boterhammen met een plak kaas ertussen (met wat mosterd) en zo naar stal. Vanavond een restant stamppot zuurkool en daarna een vergadering. Weinig tijd om te snoepen en ik voel dat ik ook de energie heb om het allemaal te doen! Winst :)

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:57

Ik heb vanochtend gewogen, ook 1,5 kg lichter dan donderdag. Maar ik denk dat dat meer met het tijdstip had te maken :+ 10u wegen vs 16u wegen. Maar hopelijk ben ik ook wat afgevallen!

Wel een paar happen Mona double chocolate gehad. Ding stond nog in de koelkast. Was lekker, maar had na 3 happen ook echt meer dan genoeg :') Ik heb echt het idee dat ik aan minder suiker begin te wennen!

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:59

CCCCC schreef:
BiBiQ schreef:
Het is ondertussen -3 al! :):)


WOW! Maar jij eet helemaal khd arm toch?


Ja klopt.

O: oopsie met pate
T: stukjes Gelderse worst en komkommer
M: 3 oopsies met pate en stukjes brie
T: weer wat worst en komkommer
A: bietjes met spekjes en vlees. Moet nog even kijken waar ik trek in heb

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:32

Wat een resultaten zeg!

Ik doe echt hard mn best maar heb nog niet het idee dat ik er al echt de vruchten van pluk.

Gisteren de hele dag knorrende/onrustige buik gehad. Hele dag honger gevoel, zelfs met eten ging het niet weg. Herkent iemand dat?

Verder nog even moe als normaal en nogsteeds veel zin in suiker. Al lukt het me wel erg goed om er nee tegen te zeggen.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:25

Zelfs mijn vrije dag gaat tot nu toe goed en heb niet eens heel erg veel te doen. Merk echt dat mijn lichaam de suiker steeds minder mist. *\o/*

Ben ook begonnen met extra bewegen. Dochter op de fiets naar school gebracht/gehaald en naar de supermarkt gelopen voor kleine boodschapjes. Vanavond naar de sportschool, lekker uurtje sporten. :D

Heb zondag gewogen en en gemeten. Ben namelijk flink aan het sporten dus verwacht niet erg veel aan kilo's erop maar meer aan centimeters. Zondag weer wegen en meten.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:44

Net bij de supermarkt geweest en heel lang met allerhande snoepzakken in mijn handen gestaan om de suikergehalten met elkaar te vergelijken. Ik zocht iets van keelsnoepjes, of eigenlijk tegen het hoesten. Uiteindelijk maar een potje vloeibare honing meegenomen (al heb ik daarbij niet op het potje gekeken naar de ingrediënten). Verschil is wel dat ik doorsnoep van snoepjes tot de zak leeg is en van de honing doe ik een theelepel in mijn glas thee en dan is het goed. Daarnaast ook nog 85% chocolade meegenomen. Wel trots op mijzelf dat ik alle lekker snoepzakken heb laten liggen.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:27

Ik heb er eigenlijk geen moeite mee, om de zoetigheid in de supermarkt te laten liggen. Op mijn werk bijna een koekje in mijn mond willen stoppen, maar ik was er op tijd bij, en heb het niet gedaan.
Ik voel me goed, mijn broek zit echt losser om mijn buik en ik heb meer energie!

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:37

Ik merk dat ik het lastig vind om een gezond tussendoortje te vinden. Noten is een prima optie, maar wat voor noten dan?
Als je zo'n zak met gemengde pinda's oid uit de supermarkt haalt van bijvoorbeeld duyvis lijkt me niet heel gezond.

Verder eet ik graag snel een koekje of even wat zoets. Maar er moet toch zoiets zijn wat niet vol zit met suiker.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:45

kelliiee1993 schreef:
Ik merk dat ik het lastig vind om een gezond tussendoortje te vinden. Noten is een prima optie, maar wat voor noten dan?
Als je zo'n zak met gemengde pinda's oid uit de supermarkt haalt van bijvoorbeeld duyvis lijkt me niet heel gezond.

Verder eet ik graag snel een koekje of even wat zoets. Maar er moet toch zoiets zijn wat niet vol zit met suiker.

Rijstwafel met pindakaas (en banaan)
Ongezouten pinda's/cashewnoten/amandelen/walnoten...
Stuk fruit
Zelfgebakken koekjes zonder suiker als je graag een koekje eet
Paprika/komkommer/tomaat...
Een oopsie waar hierboven veel over is gepraat
Een cracker met wat dan ook erop

Etc etc etc

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:47

Top 9 beste noten:
Afbeelding

Andere gezonde tussendoortjes (niet volgens khd arm dieet, maar volgens schijf van 5):
- Een portie (snack)groente. Zoals komkommer, cherrytomaten, reepjes paprika, geschrapte worteltjes, radijsjes, stukjes rauwe bloemkool, bleekselderij, rettich, etc. 
- Schijfjes komkommer of worteltjes met pindakaas of notenpasta zonder toegevoegd zout of suiker.

- Een portie vers fruit of een lekker fruitsalade.
- Bevroren fruit (druiven, frambozen, bosbessen)
- Een paar gedroogde vruchten, zoals pruimen, abrikozen of een handje rozijnen
- Stukje dadel- of vijgenbrood met oude 30+ kaas

- Een handje ongezouten noten. Kies wat je lekker vindt. Amandelen, cashewnoten, pinda's, walnoten, hazelnoten, macadamia...
- Plakjes banaan of appel met daarop een beetje pindakaas of notenpasta zonder toegevoegd zout of suiker

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:57

Ik haal altijd een grote zak (400 gram) gemengde noten op de markt. Zit vanalles in, walnoten, cashew, paranoten, hazelnoten e.d.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:33

Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:26

Ik heb ontzettende trek in een puddingbroodje. Iemand enig idee hoe je gezonde pudding maakt? En wat voor broodje ik zou kunnen gebruiken? Alle tips zijn welkom :D

Hoe gaat het bii jullie?

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:54

Hmm geen idee hoe je een puddingbroodje maakt. Ik heb net een een cracker met pesto en brie op en een boterham met pesto en kaas. Heerlijk! Beker volle melk erbij en door :)

Zelfs de chocoladepepernoten die hier op tafel staan laat ik al heel de avond (gister) en vanochtend moeiteloos staan :)

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:56

Unique6 schreef:
Ik heb ontzettende trek in een puddingbroodje. Iemand enig idee hoe je gezonde pudding maakt? En wat voor broodje ik zou kunnen gebruiken? Alle tips zijn welkom :D

Hoe gaat het bii jullie?


Ik ging googlen :')
https://www.nrc.nl/nieuws/1994/02/23/ge ... 88-a249875

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:38

Dit topic werkt echt wel motiverend. Ik loop net langs de Mac, kan ik echt niet weerstaan. Dus ik open dit topic, kijk hoe goed iedereen bezig is en vind dat ik het niet kan maken om een hamburger te halen. Dus met moeite loop ik door :')

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:06

In ieder geval doorgelopen ;) knap!

Ik blijf wel trek houden moet ik zeggen. Maar vandaag weer taart afgeslagen, dus het gaat wel goed!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:16

Hier gaat het ook goed, hoofdpijn is zo goed als weg. Kan heel goed de zoetigheden laten staan (drankjes, beleg, tussendoortjes) en merk ook dat mijn behoefte veel minder is geworden.

Eerste week is dus erg succesvol geweest. Als ik zo doorga, verwacht ik dat ik dit na november wel vol ga kunnen houden en misschien nog wat strenger zou kunnen worden in de overige verstopte suikers die ik nog wel binnen krijg nu.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:18

Goedzo! :D

Ik ben nu tm zondag in Berlijn met vriendlief. Toen we onderweg gestopt waren hadden ze bij het wegrestaurant muffins met Nutella |( ik wilde er eigenlijk echt heel graag eentje, maar niet gedaan :) braaf een broodje kip gegeten haha.
Zometeen maar even een ontbijtkoekje, voor ik een onuitstaanbaar kreng begin te worden :')

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:44

Akke_sSpring schreef:
Zelfs de chocoladepepernoten die hier op tafel staan laat ik al heel de avond (gister) en vanochtend moeiteloos staan :)


En nu dus niet meer.... -O-

Voor het idee maar even veel water drinken en vanavond een schepje meer prei ipv tagliatelle

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:58

Ik krijg honger door jullie :').