Ervaringen gezocht betreft stoppen met de pil.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen gezocht betreft stoppen met de pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:29

Ik ben ook gestopt. Net als oa Resistance was ik enorm emotioneel door de pil en bij tijd en wijlen zelfs een draak :=
Wij willen geen kinderen, maar de pil komt er echt niet meer in. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 00:32

Ik ben de eerste keer gestopt met de pil omdat ik zwanger was :D
Na de zwangerschap met de eerste menstruatie weer begonnen, maar op de een of andere manier vond mijn lijf het niet meer zo'n feestje. Zodra ik de laatste pil had genomen, kreeg ik gelijk een bloeding, terwijl dat voor de zwangerschap niet zo was. Na 1,5 jaar heb ik het opgegeven en ben van de een op de andere dag gestopt. Dat was wel even spannend, want ik slikte de pil vanwege ernstige bloedingen en veel pijn, maar zoals het ging was het geen doen. Mijn eerste menstruatie kwam na exact 28 dagen (weg droom op een lekker lange cyclus) en dat is altijd zo gebleven.
De klachten zijn ook weer heerlijk terug, dus de eerste dag ben ik helaas aan huis gebonden. Ik wil dan ook binnenkort een mirena spiraal laten plaatsen.
Ik ben nu een half jaar verder en merk overigens buiten de menstruatie klachten om, geen verschil met de pil. Ik heb nog steeds dezelfde cyclus, hetzelfde humeur en slaap nog steeds even slecht :P

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 03:53

Ik ben ook gestopt na een aantal jaar pilgebruik en mijn cyclus kwam keurig meteen na een week of 4/5 op gang en was meteen regelmatig :j Menstruaties zijn wel een stuk heftiger geworden (meer bloedverlies en meer buik- en rugpijn), maar dat herken ik nog van voordat ik met de pil begon. Eisprong voel ik ook. Libido is beter geworden en kent nu een natuurlijker verloop: meer zin rond de eisprong (eerder had ik meer zin in seks in mijn stopweek, handig :x).

Ik tem trouwens even; er is een centraal topic over anticonceptie ed [MWS] [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 04:01

Ben 4 jaar geleden gestopt met de pil en had direct een regelmatig cyclus. Ik voelde me stukken beter en niet meer Alsof ik mezelf niet was.
Een paar maanden geleden voor 3 maanden de pil geslikt, maar kreeg direct weer stemmingswisselingen en elke dag huilen. Dus weer gestopt en meteen weer een regelmatig cyclus.
Voor mij nooit geen hormonen meer. Heb het koperspiraaltje gehaald een paar maanden terug, maar die moet ik nog steeds laten plaatsen. Destijds kreeg de dokter hem niet geplaatst omdat mijn baarmoederhals opening te strak was.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Ervaringen gezocht betreft stoppen met de pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 04:24

ik ben bijna 5 jaar geleden met de pil gestopt, werd er naar zeggen van omgeving echt een bitch van, was snel kort af en vaak ook moe.. toen overgegaan naar spiraal om geen kinderen te krijgen en hier nog heel erg tevreden over! weer helemaal mezelf en weer een normale cyclus (bloedingen komen soms 1 dacht licht door)

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:25

Voor mij was het niks. Ik ben na een aantal maanden weer snel begonnen. Vette huid, veel puistjes, vet haar en ik vloog tegen de muren op. Aangezien ik geen relatie had en heb was dat echt niet handig. Ik had er echt last van en had spontaan medelijden met mannen. Wat moeten die zich rot voelen als ze een enorm libido hebben. Maar goed, voor mij dus niks. Ik ben weer begonnen en nu voel ik me weer fijn. Huid weer beter, haar weer mooi golvend en ik kan normaal functioneren. :')
Ik heb de Yasmin trouwens, ik vind het een super pil.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen gezocht betreft stoppen met de pil.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:43

Ik ben jaren geleden al gestopt met de pil ivm migraine en heel laag libido en ik was echt een beetje neerslachtig ervan.
Heb daarvoor alles geprobeerd maar hormonen en ik gaan gewoon niet samen.
Na eerste zwangerschap wel weer even aan de pil en zelfde verhaal.na 2 de zwangerschap koper spiraal en ondanks dat nu toch zwanger.
Hierna wil ik geen hormonen meer dus ik of mn man gaat zich laten helpen.
Libido is bij mij hoog rond mn eisprong verder gewoon normaal(denk ik) iig stuk meer als met de pil.
Ben wel na mn zwangerschappen een monster geworden rond mn menstruatie maar dat kwam miss ook vanwege het koper spiraal die voor de nodige ongenoegen zorgde.
Voor mij iig geen hormonen meer die ik ga slikken.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:44

Algemene tip: de ene pil is de andere niet!!

Ik had bij mijn eerste pil ontzettend last van stemmingswisselingen. Met de nuva ring uiteindelijk ook. Paar andere pillen geprobeerd, daar werd ik mega vlak of depressief van, of mijn libido daalde onder 0.

Ik heb nu de 3 fase pil & dat is de oplossing voor mij. Voor iedereen die geen kinderwens heeft kan het dus héél zinvol zijn om samen met de HA dus op zoek te gaan naar wat werkt voor jou.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:54

Ik ben gestopt en aangekomem in die periode. :')
Verder voelde ik totaal geen verschil. Mijn menstruatie heeft er wel maanden over gedaan om op gang te komen, maar toen het weer goed zat, was het weer bizar veel en pijnlijk. Ohja, en het kwam op ongewilde momenten, zoals een vakantie. Ik wist weer heel goed waarom ik ooit überhaupt begonnen was aan de pil.
De andere voorbehoedsmiddelen vond ik ook ruk. :+
Dus ik ben sinds een paar maanden weer aan de pil en daar ben ik héél blij mee.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:02

Ik ben sinds eind juli gestopt met de pil omdat ik wilde voelen hoe mijn lichaam het deed zonder hormonen, ik had hem ook 4 jaar geslikt. Daarnaast was mijn libido nihil.
De eerste cyclus duurde 6 weken, werd toen minimaal ongesteld en ook maar 2 dagen, best apart. Daarna na iets minder dan 6 weken weer ongesteld en toen was het weer normaal, zoals ik gewend was met pil. Niet meer of minder, ook geen extra lichamelijke klachten.
Wel wat meer puistjes op mijn voorhoofd, maar dat is best te overzien. Was vooral de eerste tijd na het stoppen wat erger, het viel mijn ouders op :').
Libido is helaas ook niet veranderd, ik hoop wel dat dat terug komt (voor de pil was dit namelijk best oké). Maar had ergens gelezen dat het 6-12 maanden kan duren voordat je helemaal bent 'ontpild'.
Vind het wel vervelend dat je nu niet meer kan plannen wanneer je ongesteld bent. Voel het sowieso niet wanneer mijn eisprong is of wanneer ik ongesteld moet worden, dus dat is altijd een verrassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:21

Ik ben na drie jaar ook gestopt omdat ik hoop had dat ik me er minder depressief zou voelen, maar helaas. Wel ben ik nu veel regelmatiger, voordat ik aan de pil begon was het echt super onregelmatig, nu echt een stuk minder. Tijdens mijn menstruatie had ik ook vaak last van mijn rug voordat ik aan de pil begon, nu ik er mee gestopt ben heb ik dit eigenlijk niet meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xMathilde
Berichten: 1012
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:28

Giolli schreef:
Ik ben vaak om niets ineens boos of gefrustreerd, ik dacht na 4 jaar dat het een karakter eigenschap was. :') We zullen het mee maken.


Dit had ik dus ook enorm. Soms kon ik wel ineens in huilen uitbarsten om niks, of enorme ruzie zoeken met mijn vriend wederom om niks. Misschien inderdaad wel wat de aard van het beestje maar de pil heeft dit bij mij enorm uitvergroot. Ben nu ruim een jaar gestopt en voel me zoveel beter!! Ook geen last meer van die uitbarstingen! Die pil komt er bij mij niet meer in, heerlijk leven zonder hormonen troep *\o/*

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:37

Bijna 10 jaar geleden gestopt met de pil omdat ik door de hormonen erge last van menstruatieklachten had.
Buikpijn was snel weg, libido stukken hoger en cyclus ook weer snel op orde... tot ik driekwart jaar later zwanger was :')
Na de bevalling toch weer met de allerlichtste pil begonnen tot mijn man na 2 jaar riep (terwijl ik op dag 3 van de menstruatie krom lag van de buikpijn) dat ik in godsnaam die pil aan de kant moest gooien. Een jaar later weer zwanger en de jongste is onderhand 4,5 jaar maar heb geen pil meer aangeraakt.

Sinds een half jaar wel een spiraaltje om uit te proberen omdat we het gehannes met condooms zat zijn. Mócht het spiraaltje volgende maamd nou weer verschoven zijn. Dan mag er bij mij wel een knoop in. Ben dan ook 40, dan heeft mijn gyn geen bezwaren meer :')

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:41