Goedaardige tumor op hoofdhuid weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Goedaardige tumor op hoofdhuid weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:23

Nav dit topic: [MWS] Moedervlek op hoofdhuid weghalen

Open ik deze ivm een nieuwe diagnose. Het is geen moedervlek maar ik heb meerdere goedaardige tumoren op mijn hoofd.
Dit maakt mij aan de ene kant wel angstig, is het mogelijk dat je dan ‘gevoeliger’ bent voor kanker? Aangezien die snelle celdeling nu al gestoord en aanwezig is, mijn moeder en oma hebben namelijk kanker gehad.

Ik had er 3 maar nu vanmiddag begin ik een 4e die ook zeer doet, helaas zie ik dus nu pas en niet vanochtend toen ik bij de HA was.

Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog omdat ik toch wil kijken of ze weg kunnen want ze irriteren geregeld en groeien (en slinken) weer.

Wat is jullie ervaring daarmee?
Heb jij er een litteken aan overgehouden? Was het een nare behandeling?

Er groeit uit deze tumoren wel haar dus de HA denkt dat ik dan wel kale plukken krijg omdat je dan ook haarwortels verwijderd maar dat bespreek ik uiteraard met de dermatoloog.

Graag jullie ervaringen!
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 18-10-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Re: Goedaardige tumor op hoofdhuid weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:36

Zijn het geen sebrrhoïsche wratten?
Ik heb zelf in het verleden zo'n wratje weg laten halen, ook op mijn hoofd. Ik heb er meer maar deze was vrij fors. Het bultje is onder lokale verdoving tijdens een poliklinische ingreep verwijdert. Duurde een minuut of 10. Er was geen risico op huidkanker oid, het zijn hele normale plekjes bij mensen.
Er ontstond een klein kaal plekje, wat later gewoon weer met haar begroeid is geraakt.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:38

Nee, de huisarts zei van niet dus daar ga ik dan vanuit :)
Ik heb wel van die moedervlek wratjes maar dat zijn deze op mijn hoofdhuid dus niet

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:16

Na overleg is besloten om dit topic te sluiten en dit verder te laten gaan in het originele topic.
[MWS] Moedervlek op hoofdhuid weghalen
Deijs: je kan me uiteraard wel een pb sturen om de titel aan te passen als je dat wenst.