allergie voor paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maikehubers
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-10-17

allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:27

Hoi allen,

Ik ben net begonnen met paardrijden, super leuk MAAR ik blijk enorm allergisch te zijn voor paarden.
Mijn neus slipt dicht, mijn neus gaat 'lopen', ik krijg het benauwd. Vooral na het poetsen binnen van de paarden.
Hebben jullie tips hoe ik daarmee om kan gaan omdat ik dolgraag wil blijven rijden.

groet

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:40

Ik ben zelf ook erg allergisch voor paarden, honden, katten etc. Ik heb dit eerst laten testen en heb toen net advies gekregen om te stoppen. Geen haar op mn hoofd die daar aan dacht, dus heb ik met overleg kleine blauwe pilletjes gekregen (lekker vaag I know :') ). Volgensmij was dit ook bedoeld voor mensen met hooikoorts. Ik zal morgen even voor je opzoeken welke medicijnen dit precies zijn!

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:43

Ik heb een vriendin die, net nadat ze een eigen paard had gekocht, zich steeds vaker ziek ging voelen, bleek ze dus ook allergisch te zijn voor paarden! Naja, dat paard ging natuurlijk echt niet weg, dus zij heeft het besproken met haar huisarts en daar medicijn voor gekregen, dat gaat vrij goed, alleen als hij verhaart enzo vraagt ze een ander om haar paard voor haar te poetsen.

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:45

Misschien dat de allergie na een tijdje minder kan worden? Omdat een allergie een soort 'overdreven' reactie van je immuunsysteem is. Verder heb ik hier geen verstand van, maar dit heb ik wel eens gehoord.

Daarnaast bestaan er Curly horses die hypoallergeen zijn, wat betekend dat mensen die allergisch zijn voor paarden daar geen reactie op krijgen. Er zijn alleen niet zo heel veel Curly's in Nederland.

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:10

Hier ook een gebruiker van kleine blauwe pilletjes haha. Die heten aerius ( of desloratadine) Ik ben ook allergisch voor honden, katten, paarden + hooikoorts. Ook hier na advies om misschien te stoppen gewoon paarden en katten.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:11

Ik pak in het voorjaar vaak wat hooikoortstabletten en daarmee kan ik het aardig in de hand houden. Gelukkig heb ik niet het hele jaar zo'n last

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:15

Ik heb het ook (ook voor hooi en stro etc) en ik neem 1 tablet ceterizine 10mg per dag. Hele jaar rond door mijn werk als dierenarts, maar het werkt perfect!
Sommige mensen worden er alleen erg moe van.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:15

Hier nog een van de gelukkigen.. buiten poetsen en zoveel mogelijk buiten rijden helpt echt heel erg. Vooral als de stallen net zijn opgestrooid even vermijden ;)

Rui periode inderdaad zo min mogelijk zelf poetsen. Of goed uit de wind gaan staan.

Als ik vroeger bij de manege reed kwam ik thuis gelijk! Onder de douche en kleren in de was. Inmiddels rij ik gewoon buiten en heb ik bijna nergens last van. Heerlijk.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:18

Helaas heb ik het ook, ook voor honden en katten.

Alleen nu heel erg last wanneer ze weer in de winter haar komen dan nies ik alles bij elkaar en dikke loop neus, dan poets ik maar even snel.

Als dan weer buiten loop en me neus snuit gaat het wel weer.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 01:28

Ik liep op de manege altijd rond als een bankrover uit een western, met een grote rode zakdoek voor mijn mond en neus :+ . Dit scheelde al enorm, ipv 3 dagen ziek na de les had ik alleen nog de rest van de dag last van een beetje een loopneus en af en toe niezen. Toen ik mijn eigen paard kocht en ik dus ook nog eens dagelijks een strostal uit moest mesten ben ik over gegaan op stofkapjes. Dat hield toch net wat meer tegen. Gelukkig ben ik er overheen gegroeid :) .
Als je maar 1 keer per week rijd, zou ik eerst proberen of een stofkapje tijdens het poetsen genoeg verschil geeft. Pilletjes kan daarna altijd nog.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: allergie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 01:46

ceterizine is your friend :j

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:33

Dit topic hoort thuis op MWS, maar omdat je daarvoor nog onvoldoende berichten hebt, hier een slotje.
Ik zal hem wel daarheen verplaatsen zodat die op het juiste forumdeel staat.