Gezonde alternatief voor energie drinken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:43

Weet je ook waarom je dochter wakker wordt 's nachts?
Honger, kou, pijn ?

Herken het namelijk wel. Onze dochter begon met 15 maanden met 's nachts krijsen (daarvoor sliep ze van 19.00. - 07.00),
Heeft wel even geduurd voordat we wisten wat er aan de hand was. Enigste manier om haar rustig te krijgen was een papfles.
Op een gegeven moment kreeg ze looporen. Bleek ze een dubbele middenoorontsteking te hebben, zonder verhoging/koorts!
Daarna nog heel veel oorontstekingen gehad zonder koorts.

Als ik dus iets hoor over slecht slapende dreumessen/peuters, denk ik altijd gelijk aan iets van oorpijn.

En als je niet goed kunt slapen met haar in bed (ik doe ook geen oog dicht met kind in bed), leg je haar toch weer in haar eigen bed?
Wat ook nog wel eens helpen is een anti-lekbeker met water in bed. Kan ze zelf slokje water nemen als ze wakker wordt.

Meer tips vind je op het forum van ouders online www.ouders.nl

En doe op je vrije dagen een middagut! Dat heeft mij door die periode van gebroken nachten geholpen.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:52

Volgens mij krijgt ts juist meer slaap nu de kleine na de eerste keer in haar bed ligt. Het is zwaar, ik heb ook zo'n nachtbraker. De enige manier om het vol te houden is zelf op tijd naar bed te gaan. En inderdaad de oorzaak van het niet slapen weg proberen te halen.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:17

Bietensap drinken en bijvoorbeeld Ferro van rosevice. Limonade met extra ijzer. Magnesium slikken ter ondersteuning. En om 9 uur lekker in bed gaan liggen.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 21:47

Pikkepor ik wil idd groznder gaan eten. Ga in januari ook naar een diëtiste. Gaan in december 4 weken naar mijn vader in Peru en wil dan niet met een dieet bezig zijn vandaag in januari. Ik zoek voor nu iets wat ik kan eten of drinken wat energie geeft. En in die tijde daarmee de energie drinken en cola gaan vervangen.
Probeer ondertussen wel ook steeds gezonder te eten. En meer thee en water te drinken. Ook is er weer fruit op het werk. Dus dat eet ik ook weer meer.

Kvika was misschien ook wel wat geïrriteerd. Iets met vermoeidheid en het idee dat je de OP niet goed had gelezen. Had het anders moeten formuleren.
Maar zou niet weten hoe ik lan zorgen dat ze doorslaapt. Ze krijgt tanden (ze is laat met tanden heeft net 2 ondertanden en boven komen nu ook door) en sprongetjes. Dat zijn dingen die ik niet weg kan halen. En ze heeft nog niet echt door geslapen. Maar op dit moment is het wel erger. Op dit moment helemaal omdat ze ook ziek is.

Marie ik slaap juist samen omdat ik dan beter slaap. Dan hoef ik niet helemaal wakker te worden en hoef ik alleen mijn arm uit te strekken of haar in mijn armen te nemen. Ook als ze de borst wil leg ik haar aan en slaap zelf verder.
Middag dutje kan af en toe. Ik heb ook nog een kleuter van 3,5 jaar die geen middagdutje meer doet. Maar ik kan haar af en toe wel naast me op de bank zetten zo dat ze over mij heen moet klimmen als ze er af wil. Tv aan en kan ik wat dutten. Echt slapen kan ik dan niet.

Tulandro oorzaak is doorkomende tanden en sprongetje kan ik helaas niet weg halen die oorzaak. Samen slapen zorgd er idd voor dat ik meer slaap krijg.

Wapiti magnesium is wel een goede ook goed voor mijn heupdisplay.

21 uur naar bed red ik niet. Dan zit ik net op de bank en wil dan nog even tijd voor mij zelf of samen met mijn man. Maar ga wel voor 23 uur naar bed.

Ik ben niet opzoek naar pillen als vervanger. Wil echt iets van gezonde voeding of drinken.

Iedereen bedankt voor de tips en het mee denken.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 01:45

Ik wil je niet irriteren.
Maar 21 uur red je niet?
Nee. 21 uur wil je niet. Dat is wat anders.

Ik zou zelf ook niet zo vroeg naar bed willen hoor

Maar misschien kan je wel een uurtje eerder gaan proberen? Al is het eerst op de dagen die je moeilijk trekt

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gezonde alternatief voor energie drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:34

Ik ben ook bang dat het in deze geen kwestie van willen is, maar van moeten. Nee, her is niet leuk om zo vroeg naar bed te gaan, maar het zorgt er wel voor dat je het goed redt overdag.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:14

Tulandro schreef:
Ik ben ook bang dat het in deze geen kwestie van willen is, maar van moeten. Nee, her is niet leuk om zo vroeg naar bed te gaan, maar het zorgt er wel voor dat je het goed redt overdag.

Dat denk ik ook.

Je kunt kiezen tussen savonds nog gezellig met je partner op de bank te hangen, maar dan moet je de consequenties accepteren de volgende dag.

Mijn vader zegt altijd: ‘s avonds een grote meid, smorgens een grote meid.
Zo is het ook natuurlijk ook.

Je hebt de keuze om eerder je bed op te gaan.
Alleen wil je dat niet.
Dat is ook prima. Dat moet je zelf weten.


Ik ken dat wel hoor.
Overdag moe, ik neem zowat elke werkdag voor dat ik vanavond echt op tijd naar bed ga!
Maar elke x schiet het er toch weer bij in.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 17:23

Als ik gelijk naar bed ga als ik klaar ben met de kinderen naar bed brengen en dat is vaak 21 uur. Dan slaap ik heel onrustig en slacht. Ik moet eerst tot rust komen en niks doen. Ik ga nu meestal rond 22 uur mij klaar maken en dan lig ik voor 23 uur in bed. Afhankelijk of ik douche of niet hoe laat het is. Dus nee ik red het echt niet om om 21 uur te gaan slapen.

Hebben al meerdere keren geprobeerd de kinderen eerder naar bed te brengen. Maar dat was een drama en zaten we als nog pas om 21 uur beneden. Hopelijk als straks de klok verzet word dat het wel lukt.

Op de dagen dat ik week sta ik om 7:30 uur op. Als ik in de ochtend begin. En als ik in de middag begin dan sta ik om 8:30 uur op kinderen laten dit gelukkig ook toe. Als ik vrij ben is het meestal ook 8:30 uur. Dus heel vroeg hoef ik er ook niet uit. En vaak 1 dag in het weekend kan ik bij slapen. Vaak dan een goed middagdutje.

Ben al aan het minderen met cola en energie drinken. Proberen nu groene thee in de plaats te drinken.