verwarrende nieuwe huisarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

verwarrende nieuwe huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 09:33

Vanwege verhuizing ben ik van huisarts veranderd. Kort geleden liet ik mijn bloeddruk meten zoals elk jaar omdat hoge bloeddruk in de familie zit. Ik ben iemand die gelukkig erg weinig bezoeken aan de huisarts nodig heeft tot nu toe dan. Mijn bloeddruk bleek te hoog, een tweede meting een week later was wel goed. Zouden bellen voor de uitslag maar dit gebeurde niet dus zelf maar gebeld. Bloeddruk was oke, maar nu wilde ze ook mijn bloed laten prikken. Prima, bij het prikken bleek dat ze ook mijn urine wilde hebben, even vergeten te vertellen. Dat ter plekke even geregeld :D . Wel aangegeven dat ik op dat moment erg verkouden en niet lekker was.

Voor de uitslag maar even een afspraak gemaakt, bleek ik op het verkeerde spreekuur ingedeeld te zijn. Nu bleek dat mijn suiker net te hoog en bezinking (zou te maken hebben met mijn lever?). Dus nog een keer bloed prikken. Nagevraagd of ik ook weer urine in moest leveren. Nee dat was nu niet nodig.
Bij dit tweede bloedprikken was de verkeerde aanvraag ingediend (op de aanvraag stond de datum van de eerste keer bloedprikken). Nu een afspraak voor de uitslag bij het goede spreekuur. Bloedsuiker is nu wel goed. Hier krijg ik op mijn kop dat ik geen urine ingeleverd heb want volgens haar had ik bij de eerste keer bloedprikken/urine onderzoek aan wijzigen van te veel eiwitten in mijn urine wat zou duiden op een probleem met mijn nieren. Dit is heel wat anders als gezegd is door haar collega. Als collega 1 iets gezegd had over mijn nieren had ik zelf wel kunnen bedenken dat er ook weer urineonderzoek nodig was.

Dat het organisatorisch wat rommelig is oke, maar als ze nu niet eens een uitslag van een standaard bloedonderzoek goed kunnen lezen! Je moet je huisarts wel kunnen vertrouwen nietwaar? Heb dit ook in het tweede gesprek aangegeven dat ik de werkwijze erg rommelig vindt en ik de verschillende uitslagen heel vreemd vond. Ook dat ik nu 6 keer in korte tijd bij hun praktijk ben geweest en uiteindelijk nog niet alles onderzocht bleek te zijn. Ook heeft tot nu toe nog niemand aan mij gevraagd of ik klachten heb en de bekende vragen gesteld of ik rook, drink, beweeg of goed eet! Ze stelde voor dat ik over een half jaar alles nog eens laat testen.
Ik denk dat ik over een half jaar maar naar een andere huisarts toe ga.

little_birdy

Re: verwarrende nieuwe huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:35

Nou indd lekker dan !
Zou ook gauw wegwezen daar je moet e wel kunnen vertrouwen hoor

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:46

Ik zou eens op een rustig moment een gesprek aangaan met de huisarts en dit duidelijk vertellen en het er eens over hebben. Weglopen is niet altijd een oplossing en op deze manier leren ze er ook van. Ik heb het bij mijn voormalig huisarts ook weleens gehad en dat toen ook besproken en daarna was het een stuk beter.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:47

Omdat de vraag van TS betrekking heeft op gezondheid verplaats ik het topic naar [MWS] Mensenwelzijn & sport.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:12

Je hebt al aangegeven dat je de werkwijze erg rommelig vond dus je hebt je sociale plicht gedaan vind ik.

Als daar geen bevredigende reactie op gekomen is zou ik inderdaad fijn rondkijken naar een andere huisarts :j

Erg herkenbaar namelijk dit. In mijn geval niet bij een huisarts maar bij een verloskundigenpraktijk en achteraf gezien heb ik enorme spijt dat ik daar niet heel hard vandaan gerend ben toen het nog kon want het was 1 grote doffe ellende die zich steeds verder opstapelde en steeds ernstiger werd :(:)

Nu met bloedprikken is het nog te overzien en vrij onschuldig, maar wel al wat vervelend.
Maar je zal een keer echt afhankelijk van deze mensen zijn... het vertrouwen is sowieso beschadigd.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:55

oei ik zou naar een andere huisarts gaan en er ook meteen een melding van maken bij een instantie die voor dit soort dingen is. Er zijn zullen zat mensen die er niks van zeggen; zoals de al ietwat vergeetachtige ouderen, en mensen die niet anders zijn gewend.

Ik snap alleen niet dat je moest bellen voor de uistalg van je bloeddruk?
Citaat:
Mijn bloeddruk bleek te hoog, een tweede meting een week later was wel goed. Zouden bellen voor de uitslag maar dit gebeurde niet dus zelf maar gebeld. Bloeddruk was oke,

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:24

Ha, dit is herkenbaar :j
Net hetzelfde met mijn ( nieuwe ) HA. De vorige was nog erger...

Geen resultaten van onderzoeken in de kliniek terugvinden, bloeduitslagen van 2 jaar geleden '' bespreken '' ( kijk dan toch eerst even naar de datum ! }:0 ), een verkeerd dossier voor zijn neus hebben ( van iemand met dezelfde voornaam als ik ) en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen.

Kennis van mij kreeg 3x een doorverwijzing voor een MRI van dezelfde knie... De man was vast vergeten de resultaten van de 1e MRI na te kijken :')

Ik wijt het in mijn geval maar aan het feit dat ik geen '' goede '' klant ben ( :$ :$ :D ).

Ik hoor het van meer mensen in mijn omgeving dat het er in veel artsenpraktijken zo aan toe gaat tegenwoordig :7
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 14-10-17 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:28

pmarena schreef:
Nu met bloedprikken is het nog te overzien en vrij onschuldig, maar wel al wat vervelend.
Maar je zal een keer echt afhankelijk van deze mensen zijn... het vertrouwen is sowieso beschadigd.

Precies :j
Ik ben hier echt verschrikkelijk bang voor geworden ( en ben normaal helemaal niet van de bange :D )
Maar dit heeft mij wel serieus aan het denken gezet...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 11:31

Op de website van de huisarts staat als het goed is een klachtenformulier, deze kan je invullen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:01

Tja artsen. Je moet ze goed kort houden heb ik wel geleerd. Onderzoeken en patienten door elkaar halen komt vaak voor. Ga maar eens een gesprek aan met een apotheekassistente. Die kan je wel vertellen hoe vaak er fouten worden gemaakt met medicijnen.

Gisteren mijn eigen HA ook even bij geveegd. Die vond namelijk een half jaar geleden dat ik geen oorontsteking had. Ik moest toevallig voor een ander onderzoek diezelfde dag in het ziekenhuis zijn. Ik ben met spoed bij de KNO arts er tussen gepropt. Zwaar ontstoken oren,blaren op mijn trommelvliezen en lichte ontsteking in mijn keel. Toen ik het gisteren de HA vertelde geloofde hij me ook nog eens niet in eerste instantie. Pas nadat hij mijn dossier had door gelezen geloofde hij het.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:48

Ann99 schreef:
oei ik zou naar een andere huisarts gaan en er ook meteen een melding van maken bij een instantie die voor dit soort dingen is. Er zijn zullen zat mensen die er niks van zeggen; zoals de al ietwat vergeetachtige ouderen, en mensen die niet anders zijn gewend.

Ik snap alleen niet dat je moest bellen voor de uistalg van je bloeddruk?
Citaat:
Mijn bloeddruk bleek te hoog, een tweede meting een week later was wel goed. Zouden bellen voor de uitslag maar dit gebeurde niet dus zelf maar gebeld. Bloeddruk was oke,

Als ze niet gelijk kunnen zien of je bloeddruk goed is of niet zou ik ook wegrennen :') dat is in max 5minuten te meten, en dan weet je dus ook gelijk of de getalletjes goed zijn. Bizar idd dat je daarvoor moet gaan bellen :?

Wij hebben gelukkig een fijne praktijk :j Behalve dat ik een HA niet erg sympathiek vind, is ze wel een goede. Altijd secuur en adequaat, maar weet het niet zo lekker te brengen geloof ik :P De andere HA is wel erg fijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:51

Als er andere praktijken zijn gewoon daarheen gaan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:09

Wow wat een chaos. Mocht je daar willen blijven zou ik sowieso alle uitslagen zelf op papier willen hebben. Ik zou zelf graag willen controleren hoe uitslagen eruit zien ipv te vertrouwen op zo'n organisatie. Man. Maar eerlijk, als je kan switchen, vraag eens rond wie er goed is en kijk of je daar terecht kan. Vertrouwen is ongelofelijk belangrijk en dit is geen beste start.