Ik stel deze vraag en open dit topic op vraag van iemand in mijn nabije omgeving.
Zijn er Bokkers die ervaring hebben met het gebruik van CBD olie bij epilepsie? Op het internet lees je veel over de gunstige effecten (die zo positief zijn dat je ze haast met een korreltje zout zou nemen). Er is echter weinig te vinden over de behandeling van volwassenen, hoe dat dat zit met de reguliere medicatie en hoe die gecombineerd/afgebouwd moet worden en in welk deel van de hersenen de epilepsie zit, bij de succesverhalen (en of dit überhaupt iets met de werkzaamheid van CBD te maken heeft).
Ik stel deze vraag voor een persoon die al jaren grand mal aanvallen doet. De aanvallen zijn onder controle door een hoge dosis aan medicatie. Deze persoon heeft wel nog last van aura's en in gevallen van ernstige stress en vermoeidheid, aanvallen zonder absences. De epilepsie zou diep in de linker tempel van de hersenen zitten en is nooit op een scan zichtbaar, waardoor operatie geen optie is.
Naar aanleiding van een stressvolle periode was de medicatie opgevoerd van 400 mg lamotrigine per dag, naar 425 mg. Hierdoor zijn de aura's en dergelijke echt enorm verminderd: waar ze eerst weer dagelijks voorvielen, nu slechts wekelijks. Helaas heeft deze medicatie enorme impact op het menselijk lichaam, en kwam bij het laatste bloedonderzoek aan het licht dat de nieren het zwaar te verduren krijgen. Sowieso was deze persoon al geïnteresseerd in het gebruik van CBD voor epilepsie, maar het laatste bloedonderzoek is hiervoor een extra zetje. Het is helaas gewoon een groot risico om de CBD zomaar te gaan innemen en opbouwen, en terwijl de Lamictal op eigen houtje af te bouwen, met het risico op grote aanvallen als gevolg. Natuurlijk is het deze persoon zijn droom om het zonder medicatie te kunnen stellen, maar gewoon een lagere dosis zou al heel fijn zijn voor de organen / nare bijwerkingen

Dus beste Bokkers, hebben jullie ervaring met CBD olie n.a.v. epilepsie, of kennen jullie een arts die hier ervaring in heeft en in dit proces zou kunnen begeleiden?
Ik open dit topic niet om een zoveelste discussie te starten over wel of niet medicinale cannabis, etc etc. Volgens mij zijn daar al een aantal topics lopende voor