Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Hee that's meRecent is een vriendin getest, en daar kwam ook de diagnose ADD uit.
Sabini schreef:Joolien schreef:Hee that's meRecent is een vriendin getest, en daar kwam ook de diagnose ADD uit.
Grappig dat je hier een (klein) 'onderzoekje' naar doet op Bokt.
De diagnoses die ik heb gekregen dit jaar; Burn-out, ADD, HSP en PTSS (en nog meer..) geven vooral de psychologen handvatten denk ik. Ik ben wel wekelijks in behandeling, nu eerst nog voor de PTSS (d.m.v. schematherapie, EMDR, groepstherapie met modi), en ga met cognitieve gedragstherapie aan de slag met de ADD. Ben geen voorstander van medicatie. Kreeg van de huisarts de tip om Zink, Omega3 en Magnesium te slikken, dat ga ik wel doen.
Toch lonkt het wel om me eens écht te kunnen focussen op iets.....dus wellicht gaat ritalin (bijv) me helpen bij het schrijven van mijn afstudeeronderzoek? (is slechts een hersenspinsel wat ik hier heb hoor..).
Ik herken mezelf wel volledig in een ADD'er. Een tijdje terug had ik een yoga les. Terwijl ik in een kleermakerszit rechtop moest denken aan mijn ademhaling, zei de yoga-vrouw ineens "denk aan het strand". En daar gaat mijn brein dan: strand - meeuwen - meeuwenpoep! - bah - zijn er kwallen? - zal ik zwemmen? - is het water koud? - zit ik eigenlijk op een handdoek? - zand tussen mn spullen.. En dat zag die vrouw aan mij en toen moesten we er wel om lachen.
Maar om te lachen is het niet...het is eigenlijk best problematisch. Ik heb ook vaak spraakgebrek en kom regelmatig warrig over. Mijn hoofd gaat áltijd álle kanten op.
Sabini schreef:Een tijdje terug had ik een yoga les. Terwijl ik in een kleermakerszit rechtop moest denken aan mijn ademhaling, zei de yoga-vrouw ineens "denk aan het strand". En daar gaat mijn brein dan: strand - meeuwen - meeuwenpoep! - bah - zijn er kwallen? - zal ik zwemmen? - is het water koud? - zit ik eigenlijk op een handdoek? - zand tussen mn spullen.. En dat zag die vrouw aan mij en toen moesten we er wel om lachen.
purny schreef:Maar depressie is niet alleen bij adhd. Ook bij andere ziekten die mensen hebben horen deze klachten.
Als je continu tegen dingen aanloopt zal je sneller depressief worden