Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SnuitjeLove schreef:Kijk voor de lol even de laaste uitzending vam zondag met lubach. Zal je gelijk een betere indruk van alternatieve geneeskunde.
SnuitjeLove schreef:Kijk voor de lol even de laaste uitzending vam zondag met lubach. Zal je gelijk een betere indruk van alternatieve geneeskunde.
kimberly1995 schreef:En alleen al daarom is het schandalig om de illusie te wekken dat je met een onbewezen idee iets voor ze kunt betekenen terwijl dat niet zo is. Dat is niet helpen, dat is geld verdienen aan iemands wanhoop.Om dan nog een voorbeeldje te geven. Laatst was er een hele discussie over een man die uitbehandelde mensen met kanker nog probeerde beter te maken met een vorm van alternatieve geneeswijze. Zoveel van zijn patienten gingen dood en dat was een schande. Serieus Nederland? 1) die mensen hebben uitbehandelde kanker... links om of rechtsom; die mensen hebben niet lang meer
Dat is een terechte vraag. Dat zou ik in dit specifieke geval niet weten maar is ongetwijfeld op te maken uit de inspectierapporten.Citaat:2) is er uberhaupt onderzoek gedaan naar of de mensen gestorven zijn door zijn 'medicatie' of door bijvoorbeeld een simpele longontsteking?
Ja, er gebeurt in de farmaceutische industrie veel wat op zijn minst niet zo fris is.Citaat:De hele farmaceutische industrie is een vies orgaan: ze verdienen miljarden over onze nek en wij betalen iedere maand meer aan zorgkosten. Aan de alternatieve geneeswijze valt door hun weinig geld te verdienen, daar de geneesmiddelen veel goedkoper geproduceerd kunnen worden. Ze zouden gek zijn als ze dat promoten. Ze zien hun miljardenwinst dan zo in rook opgaan.
Citaat:Aan de alternatieve geneeswijze valt door hun weinig geld te verdienen, daar de geneesmiddelen veel goedkoper geproduceerd kunnen worden. Ze zouden gek zijn als ze dat promoten. Ze zien hun miljardenwinst dan zo in rook opgaan.
kimberly1995 schreef:Ik studeer zelf Natuurgeneeskunde. Wat ik daar fijn aan vind, is dat het geen 'hocus pocus' is, maar dat er echt fundamenten zijn waar wij mee werken. Voor mij is het allemaal heel logisch en werkend.
De methode die wij leren is voor iedereen hetzelfde. Het stuk waar we ons onderscheiden is ons therapeutschap. Waar de een misschien sterker is in het aanvoelen is de ander misschien sterker in het analytische stuk en zo kenmerkt iedere therapeut zich zelf.
Voor mij is Natuurgeneeskunde (en zo denk ik ook over Klassieke homeopathie uit eigen ervaring) dat het een hele mooie vorm van met ziekte omgaan is, die in Nederland veel in een kwaad daglicht gezet wordt, in mijn ogen vaak onterecht. Al snap ik ook dat er vast mensen zijn die de naam alternatieve geneeswijze geen recht doen. Het is echter een vergaarbak van al het andere dan regulier..
Om dan nog een voorbeeldje te geven. Laatst was er een hele discussie over een man die uitbehandelde mensen met kanker nog probeerde beter te maken met een vorm van alternatieve geneeswijze. Zoveel van zijn patienten gingen dood en dat was een schande. Serieus Nederland? 1) die mensen hebben uitbehandelde kanker... links om of rechtsom; die mensen hebben niet lang meer 2) is er uberhaupt onderzoek gedaan naar of de mensen gestorven zijn door zijn 'medicatie' of door bijvoorbeeld een simpele longontsteking. De hele farmaceutische industrie is een vies orgaan: ze verdienen miljarden over onze nek en wij betalen iedere maand meer aan zorgkosten. Aan de alternatieve geneeswijze valt door hun weinig geld te verdienen, daar de geneesmiddelen veel goedkoper geproduceerd kunnen worden. Ze zouden gek zijn als ze dat promoten. Ze zien hun miljardenwinst dan zo in rook opgaan.