Onderweg plassen, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:28

Hoop ik alleen niet dat je een paard hebt die met zijn neus het deurtje open duwt :+

Dat doen ze bij ons vaak wel, wij plassen wel vaker op de trailer/vrachtwagen als het bijv ver lopen is. Uiteraard in het zaagsel en wordt schoongemaakt bij thuis komst.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:34

TS misschien kun je voordat je vertrekt in ieder geval kijken waar je benzinepompen tegenkomt onderweg zodat je weet waar je eventueel kunt stoppen.

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:35

Herkenbaar en vol is vol.. kan je je bekkenbodemspieren best getraind hebben, maar als ie overloopt moet het eruit :+ meer dan x aantal ml past er nou eenmaal niet in.
Ik moet 's morgens (rest van de dag ook nog wel eens) vaak blijkbaar komt het vocht los als ik weer op mijn voeten sta, dat zich 's nachts heeft geredistrubiteerd en tja.. dan heb je wel eens help momenten.

Moet zeggen langs snelweg zou ik niet stil gaan staan, echt niet...dat vind ik te gevaarlijk.
Emmertje in trailer als hier al gesuggereerd met toevoeging dat ik er dan trekbandvuilniszak met vlas in heb zitten, ruimt makkelijker op. En ja, soms zelfs 2 hijgende paarden in mijn nek... en kuilgras, aangezien je dan onder het hooinet zit. Heel charmant, maar ja, je moet wel eens wat.

Elite sport, ach eigenlijk wel.. Je hebt per slot van rekening je toilet bij je! (zei het met niet optimale privacy :'), maar ze vertellen het toch niet door. )

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:57

Ohh. Sjolvir: Dat vind ik een goede tip!

Die zak met trekbandsluiting en vlas...

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 17:58

Nee snelweg écht geen 2e keer meer... maarja als de wanhoop je voorbijschiet 8)7

Inderdaad wel handig om evt pompstations op te zoeken ja... maar voorlopig toch geen wedstrijden in de planning die ver weg zijn :')

Zo een zak is ook wel handig ja, slim! *\o/*

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:59

Als je buitenrijdend hele mesthopen in een trekbandvuiliszak kan kleien, kan er met wat vlas in een emmertje ook wel een plasje in had ik ooit bedacht.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:01

Nog een idee: met je billen uit het raam gaan hangen _O- Hoeven jullie ook niet te stoppen

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 18:07

antje_vip schreef:
Nog een idee: met je billen uit het raam gaan hangen _O- Hoeven jullie ook niet te stoppen


En dan iemand die achter je rijdt met zijn hoofd uit het raam _O-

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:04

Ik had een tijdje terug ook een poos dat ik ook ineens van 0 naar 100 in 5 seconden ging zo ongeveer. Zodra ik voelde dat ik moest plassen had ik nog 2 minuten voor ik het gevoel had het bijna in mijn broek te doen. Meteen laten testen op blaasontsteking maar niets. Ik las toen iets en ben daarop gaan letten en bij mij is het toen weer weggegaan, toeval of niet durf ik niet te zeggen. Maar het gaat erom dat dames die weten van zichzelf dat ze vaak moeten plassen soms op de wc gaan persen op het eind om ook die laatste druppels kwijt te zijn met het idee dat het dan toch goed moet komen. Dit irriteert echter de blaas waardoor er juist problemen met plotselinge heftige aandrang ontstaan. Geen idee natuurlijk of dit op TS van toepassing is maar ik zet het hier maar neer voor het geval iemand er iets aan heeft. :)

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:20

Er zijn inmiddels genieg tips gegeven maar je zegt je paard word onrustig? Als je vaker stopt went hij er toch wel aan? Ik stop ook gewoon om te tanken of zelfs eten te kopen bij een lange reis. Nu snap ik wel Nederland is niet zo groot dat je 3-4 uur gaat rijden voor een lesnof clinic maar mijn paard was echt heel onrustig op de trailer en ging er ook absoluut niet in. Niet laad hij zichzelf en als ik stop onderweg voor wat dan ook staat ie prima. Zelf laden is bij mij noodzakelijk want ik ga vaak alleen naar de les dus wel handig om alles zelf te kunnen doen.

Anoniem

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:58

Genoeg goede tips. Mocht je toch het nog een keer in die situatie komen. In je broek plassen is ook een optie ( beter dan stoppen op de snelweg) .
Emmertje vlas ga ik voortaan ook doen, goed plan

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:09

Herkenbaar hoor.
Áls we op buitenrit of wedstrijd gaan plas ik gewoon in de trailer.

Als ik onderweg moet en ik zie nog geen benzinepomp dan stop ik op een parkeerplaats en ga tussen de deuren zitten... pony blijft wel staan kan nergens naartoe en je rijdt zo weer door.

Bekkenbodemspieren trainen werkt niet die zijn te goed getraind.

Ook in het bos... genoeg bomen al van vocht voorzien.
_O-


Wat wel goed helpt is inderdaad niet te veel drinken en goed eten.
Ik probeer altijd 3 broodjes naar binnen te werken uurtje voor vertrek.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:01

Wij hebben zo'n caravan wctje in de paardenvrachtwagentje erin gezet. Weg gestopt in het bankje, die je met een klep omhoog doet en dan op de wc zit :)

2 jaar terug naar engeland gemogen met iemand mee te hebben met blaasonsteking. Nou wij hebben toen vaak gestopt :o als zn pilletje werkte ging het wel weer :o

Ohjjaa plast wel irritant als er een zak hooi hangt :D dan zit heel je broek vol met hooi en die van ons kunnen ook net bij je komen waardoor je ook nog ff een hoofdmassage krijgt :D

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:09

Kijk eens naar bekkenbodem therapie. Ik heb de therapie ook gehad en kan nu mijn urine ophouden. Iets wat voorheen niet lukte. Succes

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:25

Naast de goede tips over emmers e.d. in de trailer, zou ik als ik jou was ook wel echt gaan trainen om je plas langer op te kunnen houden. Elke keer als je aandrang voelt, zet je een wekkertje. De eerste week wacht je elke keer 1 minuut, de week erna 2 etc (of van mijn part verhoog je het aantal minuten sneller). Voor je het weet kan je het al een half uur ophouden.

En drink wel juist gewoon voldoende elke dag, maar geen koffie of thee voor vertrek.

Mijn broertje heeft ook last van een overactieve blaas en als we een uurtje met de auto naar onze ouders rijden, moet ik soms wel 2 keer stoppen. Hij is met de huisarts en een uroloog aan de slag gegaan en er kwam niks uit qua echt fysiek probleem. Hij heeft toen een poosje met een maatbekertje moeten meten hoeveel hij plast en ook wanneer op de dag. Juist als hij college had, ging hij elke keer na en voor college en in de pauze (dus ongeveer elk uur). De uroloog concludeerde dat zijn plasjes ook echt veel te klein zijn.

Zelf heb ik het na een blaasontsteking ook een poosje gehad. Dat ik echt paasei vaak naar de wc moest, mijn blaas was dat gewend geraakt. Toen kwam er een periode aan dat ik het toch echt moest ophouden, dus heb ik mijn blaas weer getraind om het langer op te houden. Trouwens, bij mij is het wel zo dat als het echt heel koud is, ik minder makkelijk mijn plas kan ophouden. Misschien de verwarming wat hoger zetten? En je broek los (daar dealt degene naast je maar mee) zodat je geen druk op je blaas voelt.

Good luck!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:42

Die trailer is juist de uitkomst ;)
Gewoon even via het zijdeurtje naar binnen, boodschapje doen ( leg er wel even een wc rol bij want afvegen met stro is niet aan te raden := ) en hop, weer opweg.
Als ik met de trailer op pad ging, vond ik het een zaligheid, het idee dat je niet op een openbaar wc terecht kwam :o

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:56

Hier altijd in de trailer. Denk er zelfs aan om een rolletje wc papier aan de wand aan te brengen :')

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:02

Dat zijn er nog best veel die daar last van hebben! Ik gelukkig niet, alleen laatst een x blaasontsteking. 10 minuutjes naar huis van cc kon ik nog net volhouden. Het is maar goed dat jullie niet mee op wintersport gaan, mijn vader is vrachtwagenchauffeur en stopt niet eerder als dat die pauze 'moet' houden. Als mijn moeder en ik na 2 uur zeggen, ummmmm kunnen we ff stoppen dan zucht die al.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 09:38

Dankjewel allemaal voor de tips! :D het emmertje gaat er zeker wel komen :+

Echt super onrustig is ze niet, maar ze wordt wel ongeduldig en gaat wat met dr been lopen schrapen in de trailer. Als we dan gaan kijken in het deurtje staat ze braaf te kijken met de oortjes naar voren van zijn we er? _O-

Snelweg echt nóóit meer, eerste en ook laatste keer :+ wou het ook niet doen eigenlijk, maar ik was echt op dat punt van ik MOET aangezien de afslag nog wel even duurde :')

Ik heb een lange tijd terug wel eens een blaasontsteking gehad, maar dat is nu niet het geval gelukkig := ga gewoon inderdaad proberen zo lang mogelijk op te houden :j

We zijn nog niet zo lang gestart met wedstrijden dus zal een kwestie van tijd zijn dat ze onderweg wat rustiger wordt. Meestal hou ik max een half uurtje aan wat we moeten rijden naar het terrein, dus nu een uur en een kwartier was meteen even wat veel denk ik (voornamelijk voor mij _O- )

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:54

Weet niet of het al vermeld is maar buiten de bebouwdekom mag je gewoon wildplassen!

Rosabel

Berichten: 231
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:57

Wij hebben altijd de porta pittie bij. De camping wc dus. Met een rolletje wc papier. Erg handig, op het concoursterrein staat die in de trailer en dan hoef je ook niet eerst het hele veld over, voordat je een toilet hebt gevonden. Ook onderweg heel eenvoudig te gebruiken. Hoef je ook niet persé op een openbaar toilet. Ik vind het echt een uitkomst. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:06

pinkie87 schreef:
Weet niet of het al vermeld is maar buiten de bebouwdekom mag je gewoon wildplassen!

Dat is niet standaard zo. Ligt er maar net aan wat de regels van die gemeente zijn. Anders kan het je ook gewoon zomaar €140 kosten.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 10:16

Maarja, ín de trailer is het geen wildplassen lijkt me :+

Anoniem

Re: Onderweg plassen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:24

Daar mag je doen wat je wil :D

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:27

Wees blij dat je nog een trailer er achter hebt hangen en bij iedere parkeerplaats of afslag ergens kunt stoppen om te plassen zonder dat iemand het ziet bij je paard in de trailer.

Zonder trailer wordt het een stuk ingewikkelder (tankstation zoeken!). Moet ook standaard na 20 min al plassen (ook al weinig gedronken, goed uitgeplast bla bla)