Hypermobiel waterbed.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Hypermobiel waterbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 09:09

Ik heb op mijn 20ste een waterbed aangeschaft. Ik stond elke dag op met rugpijn. Na het slapen in het waterbed daar geen last meer van gehad. Nu 25 jaar verder sta ik in een keer sinds een maand of 2 weer elke dag op met rug pijn. Ik weet me geen raad meer. Zit al steeds water te vullen of eruit te halen. Herkent iemand dit?

Utixo

Re: Hypermobiel waterbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:11

In die 25 jaar heb je toch wel eens van bed gewisseld? Als in een nieuw bed gekocht.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:19

Utixo schreef:
In die 25 jaar heb je toch wel eens van bed gewisseld? Als in een nieuw bed gekocht.

Blijkbaar niet... en dat is dan ook wat ik je zou aanraden: koop een nieuw bed. De kans is groot dat je waterbed gewoon versleten is.

Overigens kon ik als mede-hypermobieler niks met een waterbed, ik had er onvoldoende ondersteuning aan en had juist een zachte, maar goed ondersteunende matras nodig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:19

Misschien een van de lagen kapot in je waterzak.

Ik heb het ook gehad. Toen een boxspring gekocht waar ik spijt van had en sinds 4 jaar weer een waterbed waar ik met plezier en zonder klachten in lig en uit kom.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 10:07

Natuurlijk is het bed wel eens vervangen.
Deze waterzakken hebben we nu iets van 2 jaar. We slapen op een duo.bed. En nooit problemen gehad tot nu.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:40

Wat voor waterbed heb je en hoe goed gestabiliseerd? Want dit ook nog wel eens verschillen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 15:47

We hebben hem niet gestabiliseerd. Ook de bedden hiervoor niet. Dus dat is geen verschil met deze. En ik heb hier ook bijna 2 jaar prima op geslapen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:11

Ik weet niet of het van invloed zou kunnen zijn maar ik kan me voorstellen dat als je ouder wordt het op den duur wel last zou kunnen geven. Ik heb zowel ervaring met weinig als veel gestabiliseerd (dat hebben we nu) en dat maakt wel verschil voor mijn lichaam vind ik. Ook een hardside of een softside kan mogelijk verschil maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:33

En de temperatuur?? Die is zeker zo belangrijk , misschien moet hij voor jou een graad hoger dus gewoon uitproberen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 20:32

We zijn van hard al 8 jaar naar soft side gegaan. En ik heb inderdaad de temperatuur een graadje hoger gezet. Bedankt voor al deze tips. Ik heb wel eens gehoord van je eigen bed meer stabiliseren door iets toe te voegen waardoor het water een gel word. Iemand daar ervaring mee? Andere tips zijn heel erg welkom.