Steken thv baarmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noorbeek1234

Steken thv baarmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:29

Beste bokkers,

Ik plaats dit bericht omdat ik me best wel zorgen maak. Ik loop al 1,5 week met steken ter hoogte van mijn baarmoeder/eierstokken. Het doet geen pijn, maar ik voel een constante zeurende/drukkende pijn met af en toe een steek ertussen. Afgelopen vrijdag ben ik al naar de dokter geweest hiervoor. Ook omdat ik al langere tijd niet goed naar de wc kon. Hier heb ik medicijnen voor gekregen gelukkig. Ook heb ik de urine laten controleren en er kwam een blaasontsteking uit, die waarschijnlijk is blijven sluimeren (3 mnd geleden had ik een blaasonsteking). Maar deze klachten komen niet overeen mer een blaasontsteking. Heb hier trouwens ook een soort oplossing voor gekregen die ik vrijdag met water moest innemen.

Je gaat natuurlijk zoeken op internet en dan word ik toch bang.... baarmoeder(hals)kanker, eierstokkanker, darmkanker.... tja, ben 22. Geen idee.

Heeft iemand van jullie deze klachten ook al eens gehad?

Welke stappen moet ik verder ondernemen?

Alvast bedankt,

Liefs

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:32

Heel stom misschien, maar kun je zwanger zijn of een SOA hebben? Hoef je niet perse hier te beantwoorden natuurlijk maar als het een mogelijkheid (en met 'mogelijkheid' bedoel ik dat je überhaupt seks hebt gehad, beschermd of niet) is zou ik het even nagaan.
Blaasontsteking kun je trouwens ook wel degelijk pijn in de onderbuik van voelen, heb het zelf helaas al te vaak mee mogen maken.
Laatst bijgewerkt door Memories op 03-10-17 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:32

Kun je zwanger zijn? En je stappen, terug naar de huisarts en urine op kweek zetten. Kan maar zo een bacterie zijn die toch niet weg is.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:34

Memories schreef:
Heel stom misschien, maar kun je zwanger zijn of een SOA hebben? Hoef je niet perse hier te beantwoorden natuurlijk maar als het een mogelijkheid is zou ik het even nagaan.
Blaasontsteking kun je trouwens ook wel degelijk pijn in de onderbuik van voelen, heb het zelf helaas al te vaak mee mogen maken.

Heb ik idd nagevraagd aan dokter (ik slik de pil) en zei gaf aan dat als ik een SOA zou hebben, de urinetest negatief zou zijn.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:35

bigone schreef:
Kun je zwanger zijn? En je stappen, terug naar de huisarts en urine op kweek zetten. Kan maar zo een bacterie zijn die toch niet weg is.

Ben op het moment ook ongesteld, dus dat kan niet

BigOne

Re: Steken thv baarmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:36

Afspraak bij de huisarts maken. Heeft vast met de infectie te maken en misschien zelf even zoeken wat je bij een blaasontsteking moet doen qua drinken enz.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:37

Het kan heel goed ook een eileiderontsteking of infectie van de baarmoederwand zijn, dat zou met AB te behelpen moeten zijn. Maar als je het niet vertrouwd moet je terug naar je huisarts, wij kunnen daar natuurlijk niet zoveel over roepen.

Darmklachten kunnen ook heel misleidend voelen, daar kan je ook zeker ten hoogte van die plek last hebben. Ook spierpijn kan nare pijn geven.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:37

Toen ik een urineweginfectie had, leek de pijn ook op 'baarmoederpijn'. Kan dus zomaar dat de infectie inderdaad nog niet weg is.
Even langs de huisarts en weer laten testen op een ontsteking :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:38

Weet niet wat voor test ze dan hebben gedaan maar het klinkt mij een beetje vaag in de oren. De dokter zal het wel weten hoor, maar als er ook maar een minimie mogelijkheid is dat er sprake kan zijn van een SOA zou ik het echt even laten testen, kan gratis.
Anyway: het kan echt met die urineweginfectie verband houden (heeft de arts je verteld dat dat niet zo is of heb je dat zelf opgezocht?), ik zou er op aandringen dat dat verder onderzocht wordt.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:39

Terug naar de huisarts en een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog. Die kunnen een inwendige echo maken en zo alles beter bekijken. Zelf ook gehad deze problemen, had toen wel een spiraaltje en die bleek ook gewoon nog goed te zitten. Uiteindelijk zijn de klachten bij mij vanzelf overgegaan.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:46

Memories schreef:
Weet niet wat voor test ze dan hebben gedaan maar het klinkt mij een beetje vaag in de oren. De dokter zal het wel weten hoor, maar als er ook maar een minimie mogelijkheid is dat er sprake kan zijn van een SOA zou ik het echt even laten testen, kan gratis.
Anyway: het kan echt met die urineweginfectie verband houden (heeft de arts je verteld dat dat niet zo is of heb je dat zelf opgezocht?), ik zou er op aandringen dat dat verder onderzocht wordt.

Nee, arts heeft buik gevoeld en zei dat er totaal geen reden was om me ongerust te maken... maar toch blijft er iets aan me knagen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:52

Ah, dan zou ik dat in eerste instantie maar gewoon aannemen :j al snap ik dat het je niet lekker zit hoor, het is toch een 'gevoelig gebied'.

Heb je je urine al weer opnieuw laten controleren na de medicatie die je afgelopen vrijdag gehad hebt? (of krijg je er nog steeds medicijnen voor? dat is me niet helemaal duidelijk) Indien je dat nog niet hebt gedaan zou dat voor mij echt stap 1 zijn. Als die infectie zo lang heeft rondgesluimerd heeft dat je lijf waarschijnlijk ook niet veel goeds gedaan, dus ik zou echt zeker willen weten of die nu weg is of niet.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 13:58

Memories schreef:
Ah, dan zou ik dat in eerste instantie maar gewoon aannemen :j al snap ik dat het je niet lekker zit hoor, het is toch een 'gevoelig gebied'.

Heb je je urine al weer opnieuw laten controleren na de medicatie die je afgelopen vrijdag gehad hebt? (of krijg je er nog steeds medicijnen voor? dat is me niet helemaal duidelijk) Indien je dat nog niet hebt gedaan zou dat voor mij echt stap 1 zijn. Als die infectie zo lang heeft rondgesluimerd heeft dat je lijf waarschijnlijk ook niet veel goeds gedaan, dus ik zou echt zeker willen weten of die nu weg is of niet.

Ja ik moet vrijdag weer urine brengen! Om te kijken of het weg is. Maar ik denk dat ik er maar meteen een afspraak aan vast plak.

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 14:01

LiesxAnne schreef:
Terug naar de huisarts en een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog. Die kunnen een inwendige echo maken en zo alles beter bekijken. Zelf ook gehad deze problemen, had toen wel een spiraaltje en die bleek ook gewoon nog goed te zitten. Uiteindelijk zijn de klachten bij mij vanzelf overgegaan.

Denk dat dat misschien het verstandigste is. Dan weet je idd waar je aan toe bent en kun je het loslaten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:30

noorbeek1234 schreef:
Beste bokkers,

Ik plaats dit bericht omdat ik me best wel zorgen maak. Ik loop al 1,5 week met steken ter hoogte van mijn baarmoeder/eierstokken. Het doet geen pijn, maar ik voel een constante zeurende/drukkende pijn met af en toe een steek ertussen. Afgelopen vrijdag ben ik al naar de dokter geweest hiervoor. Ook omdat ik al langere tijd niet goed naar de wc kon. Hier heb ik medicijnen voor gekregen gelukkig.

...van mij hoef je echt de deur bij de verschillende artsen niet plat te lopen. Ik las geen idiote omissies van de huisarts.

Ten eerste: constipatie is een nare kwaal en ik ben niet tegen medicijnen.
Maar, stelt dat je verder jong en gezond bent: heb je een idee hoe je aan die constipatie kwam...?
(Van teveel rijstwafels of dadels, te weinig drinken, te weinig bewegen, minder ideale darmflora, al dan niet door anti biotica en de lijst kan langer zijn.)

Wat je beschrijft kan een redelijk onschuldig soort kramp van een redelijk onschuldig soort kwaal (=constipatie) zijn.

(Uiteraard vind ik dat een mens voldoende moet bewegen, drinken, graag goede darmflora etc etc etc.)

Persoonlijk geloof ik niet zo :o in blijven sluimeren van een blaasontsteking.
Vaak terugkomende blaasontsteking kan erg goed met betere darmflora worden aangepakt. (= Bij koorts graag de route huisarts + AB, daarna graag natuurarts en goede darmflora opbouwen.)

Verder is er ook nog een verschijnsel dat ik ken onder de schone term "overbelast segment".
Je lichaam is ('als een zebrapoppetje' met horizontale strepen) opgebouwd uit segmenten die stuk voor stuk naar 1 wervel zijn genoemd.
Als 1 of 2 segmenten in je onderlichaam zijn overbelast (bijvoorbeeld door verkeerd tillen, een slecht afgesteld fietszadel, die hippe broek die net te strak zit, etc etc.) dan voelt dat vaak als blaasontsteking.
De oorzaak aanpakken, en wellicht de fysio/ cesartherapeut vragen om oefeningen om goed te tillen, buikdansen etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:57

Vooral niet googlen en doemscenario's bedenken en vooral wel terug naar de huisarts met je klachten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:11

Gezien mijn eigen klachten in 2008 denk ik aan een mogelijke cyste.
Dat hoeft helemaal geen drama te zijn en misschien zit ik er wel helemaal naast maar zou toch een verwijzing vragen voor de gynaecoloog.
Dan weet je het zeker

noorbeek1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 18:56

Lotus83 schreef:
Dat hoeft helemaal geen drama te zijn en misschien zit ik er wel helemaal naast maar zou toch een verwijzing vragen voor de gynaecoloog.
Dan weet je het zeker

Wat had jij precies voor klachten als ik vragen mag?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:22

noorbeek1234 schreef:
Lotus83 schreef:
Dan weet je het zeker

Wat had jij precies voor klachten als ik vragen mag?

Dat mag jij vragen, via pb.
Zal ik dan later beantwoorden.
Maar dan nog kan alleen een gynaecoloog zekerheid bieden

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:26

Zelf heb ik hier ook al jaren last van, maar dan ook enorm pijnlijke steken en harde onderbuik. Bij mij is het een simpele combinatie van cystes op de eierstokken en een spastische darm. als je het niet vertrouwd gewoon laten doorverwijzen naar de gynaecoloog en eventueel internist.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:04

ik zie je topic net...ik heb vorige week een echo gehad van mijn buik. 3 jaar geleden spoedkeizersnede gehad Er zit bij mij een bobbel en elke keer rond mn menstruatie kreeg ik heel veel pijn in dat gebied. huisarts twijfelde en heeft me doorgestuurd. Het blijkt endometriose te zijn en helaas...ik moet geopereerd worden aangezien het verweven is in jet litteken van mijn keizersnede. endometriose kan ook zonder keizersnedes voorkomen en geven klachten zoals jij beschrijft. vraag het na bij je huisarts ;-).

endometriose kun je even googlen. bij mij is het gekomen door mijn keizersnede (een lek waardoor er baarmoederslijmvlies naar buiten is gekomen en hierdoor lekt er elke maand menstruatie in mijn buikholte wat niet weg kan en dus ontsteekt).

je hoeft er niet zoveel last van te hebben als wat ik heb, bij mij is het zo pijnlijk en de bult wordt groter dat ze het moeten weghalen.
Ik ben er totaal niet blij mee trouwens...maar ja je doet er niks aan...