Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dewilderoos schreef:okee, maar doe je dat dan heel bewust een paar keer per dag lief tegen jezelf?
Shenavallie schreef:Oh, nog een moment van niet lief kunnen zijn voor mijzelf. Ik koop zelden kleding voor mijzelf, wel voor mijn man en zoon. Nu had ik na jaren toch echt een paar nieuwe broeken voor de winter nodig, maar ik zag in de 'sale' ook een mooi zomershirtje. Dus heb ik de broeken (geen uitverkoop) en het shirtje gekocht. Samen 95(!) euro. Ik schrok me dood... Heb het thuis nog even overlegd en gezegd dat ik het met alle liefde weer terug stuur en dan nog wel een jaartje langer met mijn broeken doe (dan stik ik die naden nog wel een keer extra dicht), maar mijn man vond dat ik de broeken inderdaad nodig had. Ook het shirtje vond hij erg leuk. Ik zit naast de buikpijn die ik al had nu met dubbele buikpijn, omdat ik het voor mijn gevoel veel te duur is allemaal. Mijn man heeft nieuwe schoenen nodig, dan geef ik het liever daar aan uit.
Zo f*cking frustrerend dat gedrag van mijzelf...
dewilderoos schreef:hmm, interessant! Vind het erg knap dat je jezelf moed in kunt praten en jezelf vergeven. ben nogal een beginner op dit gebied en brand mijzelf gewoonlijk helemaal bij de grond af... En voel mij oprecht dagen schuldig. Als ik het tien keer tegen mijzelf heb gezegd dan geloof ik het niet echt en blijft er een klein stemmetje "stommeling' terug zeggen.. Terwijl ik voor anderen eigenlijk te lief ben en erg goed begrijp dat iets dat verkeerd ging helemaal niet erg is.
Raar ding dat brein.