Yoga bokkers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Yoga bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:07

Sinds kort ben ik begonnen met yoga, mijn plan is om twee keer per week les te gaan volgen
(verschillende soorten yoga, ik ben nu begonnen met twee keer hatha yoga).

Zijn er meer bokkers die aan yoga doen? :) Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:41

Leuk! Ik heb tot 2015 yoga en BodyBalance gedaan in de sportschool, vond ik altijd heel fijn! Alleen ben ik in 2015 geopereerd aan m’n achillespees en hielbeen en daar dystrofie aan over gehouden. Daardoor kan ik eigenlijk weinig tot geen rek op m’n achillespees krijgen...

Maar, je voelt de bui al hangen, ik wil weer yoga-en! Ik heb namelijk zaterdag mijn laatste fysio afspraak omdat we toch geen vooruitgang meer boeken. Ik ga dus weer zelf een beetje aan de slag met groepslessen. Ik doe nu al wel Bodypump, maar vond de combi met yoga altijd heel fijn.
Gelukkig hebben we veel soorten yoga op de sportschool, ook een combi met Thai chi en Pilates, denk dat dat wel wat voor mij is. Er is ook yoga voor oudere mensen en revalidanten, dus denk dat ik daar maar een x aansluit :+

Zou alleen eens uit moeten zoeken of er een (tijdelijk) alternatief is voor de downward facing dog, want dat zie ik mezelf nog niet echt doen :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:47

Ik doe aan Broga. Yoga for bro's, maar gelukkig gaan ze er flexibel mee om;) Het is intensiever en lijkt meer op een fitness workout maar uitgaande van yoga houdingen

Beretto

Re: Yoga bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:51

Ik doe naast kickboksen aan hatha en moet zeggen dat ik er veel baat bij heb.
Vooral de ademhaling oefeningen zijn erg fijn want die komen ook van pas bij het reguleren van mn ademhaling tijdens het boksen.
Verder word je er ook lekker lenig van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:53

Hé wat leuk! Ik doe aan poweryoga, super leuk maar ook erg intensief :')
Ik doe het op aanraden van mijn arts i.v.m. een bindweefselaandoening. Ik heb nu 1x in de week les en pak thuis wat oefeningen mee. Ik vind het erg leuk om te doen! Ben eerst naar een andere yogaschool geweest voor een groepsles, maar dat was echt niet mijn ding, het zweefteef gehalte was echt te hoog. Bij poweryoga vind ik dat helemaal niet zo en daarnaast heb ik nu een hele leuke groep, geen probleem als iets niet lukt door een blessure of omdat je niet zo lenig bent. Da's ook wel fijn :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:09

ik ga toevallig a.s. dinsdag avond een proefles yogalates doen, een combi tussen Yoga en Pilates, ik ben heel benieuwd. Heb in het verleden veel pilates gedaan, maar die zijn er toen mee gestopt helaas. Hoop dus dat dit wat is :)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:23

Ik meld me ook! Op het moment doe ik een cursus hatha-yoga, maar daarnaast pak ik ook lesjes poweryoga, pilates en acroyoga mee en ik heb in het verleden bikram gedaan. Zit nu bij een hele leuke plek, kleine groepjes en veel verschillende lessen.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:28

Ik doe zowel pilates als yoga :)
Niet op de sportschool, ik merk dat ik in de yoga studio meer in een 'flow' kom. Wat niet wil zeggen dat het dan geen workout meer is haha. De yogales is gericht op kracht en flexibiliteit, we werken bijvoorbeeld toe naar hoofdstand en armbalans oefeningen. Ik moet nog flink oefenen daarvoor, maar oke :P
Ik heb laatst ook een lesje aerial yoga gedaan :D

Kent iemand de 30 day yoga challenge van Bad Yogi, Erin Motz? Ik vind haar heel fijn les geven :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:28

Leuk al die reacties! :D Ik heb me nu ingeschreven voor een les restorarieve yoga. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe toch behoorlijk spierpijn heb na hatha. Ik ben ook echt een stijve plank. :+ Maar ik hoop dat ik hiermee wat leniger en sterker word.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:41

Dat is wel de bedoeling hé haha. Ik doe nu sinds mei of zo en ik merk dat ik viel echt duidelijk sterker ben geworden. Ik was niet uitgesproken stijf of lenig, daarin merk ik geen verschil.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:53

Jaa leuk! Ik doe momenteel BodyBalance en vinyasa yoga, maar ben van plan in januari ook over te gaan naar power en yinyoga :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:54

Ja Yinyoga wil ik ook nog een keer proberen! Lijkt me ook fijn!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:59

Ik vond yin yoga heel frustrerend :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 19:06

Haha waarom? Ik wil ook nog een keer yin yoga proberen. :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:11

Omdat je de poses meerdere minuten vol moet houden. En dat is fysiek oncomfortabel en mentaal heel saai. Ik hou meer van bewegen. Naderhand voelde heel wel fijn hoor, maar het is niet mijn cup of tea