Problemen met een vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Problemen met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 23:44

Hallo,

Ander half jaar geleden heb ik een leuke meid leren kennen, we noemen haar even Lisa. Ik heb haar leren kennen op werk en mijn eerste indruk was dat het een vreselijke meid was. Daar had ik me in vergist want het bleek een hele leuke meid te zijn.
Vorig zomer zijn we bijna alleen maar samen geweest, elk weekend samen uit en dat ging na de zomer gewoon door. We hadden het echt onwijs gezellig samen. Ze had haar plekje bij ons gevonden en ze voelde zich bij ons thuis
Ook woonde ik boven de populairste kroeg in mijn stad dus dat was al helemaal makkelijk, bijna elke dag was ze wel bij mij te vinden of ik bij haar.
Onze vriendschap was echt onwijs sterk, we waren echt beste vriendinnen ook al hou ik totaal niet van die term.
Ik merkte wel dat Lisa het niet leuk vond dat ik soms met andere mensen omging ( ik heb meer vrienden dan haar ). Ze voelde zich dan alleen, ik heb haar verteld dat ze altijd met mij mee mocht, want zij was toch wel mijn beste vriendinnetje. Ik zal haar nooit aan de kant zetten, ik heb wel andere mensen aan de kant gezet voor haar
Ondanks het wonen boven een discotheek erg leuk was, zijn we verhuist ivm geluidoverlast.
Toen ze dat te horen kreeg begon het gedoe eigenlijk al, ze had een nieuw iemand leren kennen, die noemen we even Sara.
Natuurlijk vond ik het niet erg dat Lisa een nieuwe vriendin had gevonden, alleen maar leuk, ik ging ook met andere mensen om.
Maar Lisa begon Sara boven mij te trekken, mij afzeggen omdat ze naar Sara wou, en duidelijk laten merken dat Lisa liever bij Sara was.

Nu heb ik met haar daar over gepraat, ik vond het niet leuk hoe ze mij zo aan de kant zette terwijl ze de hele zomer bij mij is geweest. Ze heeft bijna in mijn huis gewoond ( bij wijze van spreken) en echt wel haar plekje daar opgeëist. Wat ik des tijd niet erg vond, want ze voelde echt als een 2e zus, ze was alles voor mij. Totdat Sara in het beeld kwam, ze zette mij letterlijk aan de kant.
Ik heb dus met haar daar overgepraat en dat was volgens haar niet de bedoeling en ze zou er op letten want ze wou mij dat gevoel niet geven. Fijn, een misvatting van ons allebei dus. Ik was erg blij met het gesprek. Ik verwachte niet dat Lisa Sara aan de kant zette, want dat was totaal niet mijn intentie mochten jullie dat denken.

Na dit gesprek hebben we 4x afgesproken, en de laatste keer was vorige week zaterdag. Ze wou niet uit omdat ze moe was. Maar op de snapchat map ( ja komt misschien een beetje stalkerig over, was ook niet mijn bedoeling om haar op te zoeken ) zag ik dat ze toch bij Sara was, en een paar uur later was ze in de stad. Ook heeft ze die zaterdag gezegd dat ze zaterdags liever bij Sara is want het is daar zo gezellig ( terwijl dat altijd onze stap avond was) en ze wilt liever met mij door de weeks. Maar als ik echt graag wou, wou ze volgende week wel stad met mij.

Nu kreeg ik net een appje van haar, of ik dus zaterdag met haar naar de stad wil en ik weet het niet zo goed, vooral om wat ze vorige week zei. Ik wil wel gaan stappen, maar niet met het idee dat ze toch liever bij Sara is.

Eigenlijk weet ik niet wat ik wil met dit topic, ik wou even mijn verhaal kwijt want vind dit echt onwijs jammer dat het zo gaat, ik raak haar kwijt. Misschien zijn er mensen met een gelijk soort verhaal? Ik hoor het graag.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:50

Het is heel jammer dat vriendschappen vaak zo verwateren of eindigen, ik herken je situatie.
Maar toch zou ik nu even op je tanden bijten en aan Lisa eventjes een tijdje niet teveel aandacht geven. Ik zou een tijdje het contact op een heel laag pitje zetten en haar niet meer vragen om te chillen of uit te gaan, misschien dat ze dan ziet hoe misselijk het eigenlijk is om ineens aan de kant geschoven te worden.

Ik bedoel daar niet mee dat je wat zij bij jou doet/deed hetzelfde maar andersom moet doen, maar meer dat je bij jezelf moet blijven en gewoon niet teveel moeite meer voor Lisa doen. Het moet van 2 kanten komen en wie weet ziet ze in wat ze aan het verliezen is.

Het is hoe dan ook erg ondankbaar van haar, hoe ze zich tov jou gedraagd :(:)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Problemen met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 00:49

Je zegt dat je meer vrienden hebt dan zij.... waarom blijf je dan zo aan haar hangen? Haal je schouders op en zoek gezelligheid bij anderen.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Problemen met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 06:27

Jullie hebben eerlijk gepraat, en ze heeft van zich uit geschreven om met jou af te spreken.
Dat ze bij Sara was, zou ik me niet te druk over maken, misschien heeft Sara problemen en had ze jou vriendin harder nodig?