Pijn bij belasting duim/wijsvinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djeradalover

Pijn bij belasting duim/wijsvinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 14:30

Hallo bokkers,

Ik heb al voor volgende week een afspraak bij mijn huisarts.

De precieze maand weet ik niet meer maar +- 6 maanden geleden heb ik een pees in mn pols geraakt (door automutilatie, was helemaal door en 'schoot' weg). Ik ben toen naar de HAP geweest maar vanwege mijn diagnose geloofde ze me niet en de arts had geen zin om mij door te sturen naar de SEH. De beste man vondt het ook niet nodig om te verdoven voor het hechten en daarom ben ik met een flinke wond naar huis gegaan. Na het weekend ben ik gelijk naar mijn eigen huisarts gegaan maar toen was het helaas al te laat om de pees evt te hechten. De thuiszorg is dagelijks geweest tot de wond ging helen. Omdat er meerdere pezen naar een vinger lopen verwachte zij niet op korte termijn problemen.

Een paar weken later heb ik door automutilatie een peesinfectie gehad, zowel in de pols als hand. Ik was toen dit ontstond opgenomen in de separeer, heb het meerdere malen aangegeven dat ik het echt niet uithield van de pijn maar mocht pas thuis naar de huisarts. Toen direct begonnen met een AB kuur, pijnstillers en koelen. Er ontstond een abces waardoor de pijn alleen maar erger werdt. Afijn, maar nu.

Sinds 1,5 week heb ik pijn tussen mn duim en wijsvinger bij belasting en beweging. Wat met rood aangegeven is op dit plaatje en dan aan boven en onderkan maar meer aan de kant vd duim.
Afbeelding

Kan dit het gevolg zijn van het peesletsel? En zoja is hier nog wat aan te doen? Heeft iemand hier ervaring mee?