Kitesurfen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon_

Kitesurfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 08:48

Een heuse beginner, maar wel eentje die allang heeft vernomen dat kitesurfen naast paardrijden een blijvertje is.

Samen met vriendlief het certificaat behaald. Nu veel oefen-uurtjes maken. Beide al ervaren in het vliegeren en het controleren en besturen van de kite leerde snel. Waterstart hadden we ook snel onder de knie. Nu oefenen met het goed blijven varen met het board. Helaas nog weinig goede winddagen gehad op dagen dat we tijd hadden.

Wie nog meer?

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:47

He wat toevallig, ik zat net te zoeken naar een topic over kitende bokkers :P

Ik zit sinds dit jaar (vorig jaar helaas uitgeloot) bij een studenten kitesurf vereniging en donderdag mn eerste les gehad. Waaide alleen erg/te hard :+ Hoe lang heb jij over je certificaat gedaan? En naar welke spots ga je?

Avalon_

Re: Kitesurfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 08:29

4 uurtjes plus nog een paar theoriemomenten. Wij surfen in Workum op het Ijsselmeer. Mooie oefenplaats. Wanneer we beide zeker genoeg zijn willen we Schiermonnikoog proberen. Kijken hoe het gaat op zee. Onze instructeurs geven daar ook les. Moet toch weer een hele andere beleving zijn.

En waar jij? Hoe vond je de eerste lessen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:02

Hier ook een beginner. Ik heb vorige maand op de Canarische Eilanden een beginnerscursusje gedaan van een paar dagen. Met de vlieger kon ik snel onderweg, de waterstart midden op zee duurde een stuk langer :') :')

Ik wil nu in NL weer een paar dagen les krijgen van een instructeur voordat ik zelf materiaal ga huren. Ik ben in mijn eentje dus ik wil altijd bij een school in de buurt blijven voor een ieders veiligheid :o :Y) Maar ik vind het superleuk!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:26

Wij gaan volgende week op Bonaire een beginnerscursus doen.
Paar uurtjes, meerdere dagen. Ben benieuwd :D

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:39

Ooit was hier nog een ander topic over op Bokt: [MWS] Zijn er Kitesurfers op Bokt? Vraagjes...... Maar deze is een beetje dood gebloed. Ik kitesurf ook, al jaren, denk nu zo'n jaar of 12. Ondertussen ook 3 vliegers rijker, zodat ik altijd wel kan varen (6m, 9m en 12m). Maar als het te koud wordt stop ik ermee ;). Ik heb geen winterpak en ik vind dat omkleden achter de auto ook niet zo relaxt als het koud is. Vroeger was ik heel fanatiek, maar ondertussen dus meer een mooi weer kiter geworden :+ .

Als er heel veel sneeuw ligt heb ik ook weleens gekite in de sneeuw (in het andere topic staat een foto). Ook super gaaf en weer heel anders dan op het water.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 19:22

Op Bonaire.. da´s heel wat anders dan hier :brr:

Had al even gezocht naar een topic maar was het andere topic nog niet tegengekomen. Zal er eens doorheen spitten voor foto´s en dergelijke. Laatste paar keren ook met kou gekite. Vooral bij het uitdoen van het wetsuit na een paar uurtjes. :brr:

Was voor mij de eerste paar keren wel een stap uit de comfortzone. Met niet altijd evenveel vliegercontrole en in het vaak drukke Workum vond ik het best spannend. Maar als het dan lukt is het wel een overwinningsgevoel.

Sneeuw wel een aanrader dus. Veel lastiger dan op water?

anoniem45673

Re: Kitesurfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 19:37

Ja, veel minder weerstand. Hierdoor ga je snel (te) hard en aankanten is ook een stuk lastiger. Vallen doet wat meer pijn ;), maar vooral het weer omhoog komen als je voorover valt is echt een stuk lastiger. Je zakt natuurlijk niet weg in het water, waardoor je makkelijker kunt herstarten. Dus terwijl je kite altijd nog wat druk uitoefent moet je zelf weer te zien gaan staan / zitten. Best lastig. Ik zou het denk ik voor beginners niet aanraden.

qua internationale kitespots is Brazilië wel echt 1 van mijn favoriete waar ik ooit ben geweest.