Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ja, een bekkentherapeut inderdaad. Ben er ook geweest en heb er heel veel aan gehad.
Ben ook bezig geweest met een fysio die gericht is op correct bewegen om de boel soepel te houden en wat mij goed geholpen heeft is veel fietsen (op de racefiets) en lopen (in vlot tempo, niet slenteren). Als ik dat bij houd heb ik eigenlijk weinig tot geen last van mijn bekken meer.
Janneke2 schreef:Ik heb geen idee wat een C curve zou moeten in je rug...?
Je bekken liefst min of meer rechtop, buikspieren (psoas en TA) aangespannen en je hoofd met een 'lange nek en korte kin' er boven op - dat snap ik.
En wellicht heeft jouw lichaam een goede reden, om je onderrug stijf te houden...?
Maris schreef:Ha, nee de C -curve in je rug is wat anders als een holle rug. Net andersom eigenlijk.
Citaat:Met veel oefeningen bij Pilates moet je je wervels stuk voor stuk kunnen afrollen. Bijvoorbeeld als je rechtop zit met je benen recht vooruit, dan gaan liggen en dat eerst je lendenwervels stuk voor stuk neerleggen en dan ook de wervels van de rest van je rug. Zodat je rug echt er als een C uitziet. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel ?
Elisa2 schreef:Ik zou even wachten tot wat de osteopaat zegt, voor hetzelfde geld heb je een wervel scheef staan oid in je onderrug.
Maris schreef:Met veel oefeningen bij Pilates moet je je wervels stuk voor stuk kunnen afrollen. Bijvoorbeeld als je rechtop zit met je benen recht vooruit, dan gaan liggen en dat eerst je lendenwervels stuk voor stuk neerleggen en dan ook de wervels van de rest van je rug. Zodat je rug echt er als een C uitziet. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel ? Dus je onderrug wordt dan heel licht bol ipv hol.
Je hebt ook een oefening rolling like a ball. Vanuit zit met je armen om je gebogen benen heen laat je je dan rollen over je rug naar achteren toe, als een bal dus.
En dat soort oefeningen gaat echt niet bij mij, mijn rug is als een plank zo recht dan.