sinds lange tijd merk in dat ik veel last heb van knopen in mijn rug. Waar ik voorheen altijd enorm kon genieten van een schoudermassage, ga ik nu al door de grond als iemand zachtjes in mijn schouders kneedt. Ik kan het dan echt wel uitgillen van de pijn. Ook heb ik weleens op de HHB een massageband geprobeerd met van die rollende ballen maar toen heb ik ongeveer de complete RAI bij elkaar gegild.

Inmiddels ga ik al een aantal maanden naar de sportschool waardoor mijn spieren goed worden getraind maar het is duidelijk dat er echt iets goed vastzit.
Een collega van mij heeft al eens een bindweefselmassage proberen te doen (zij heeft hier een opleiding voor gevolgd en is dus niet lukraak aan het knijpen gegaan) maar toen zat ik te kermen van de pijn waarop ze niet meer verder durfde te gaan. Ik denk dat dit iets is wat er uiteindelijk door een fysiotherapeut uitgewerkt moet worden, maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat het daarna weer opnieuw vast gaat zitten.
Hebben jullie tips en/of tricks om ervoor te zorgen dat de boel lekker los blijft?