Nekspier verrekt/vast

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Nekspier verrekt/vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:59

Zo ik word net wakker van de pijn in m'n nek (rechts). De pijn schiet door naar de rechterkant van m'n hoofd en ik zit bijna te huilen van de pijn. :')

Ik heb er nu reflex opgesprayt en een sjaal omgedaan. Ik kan alleen recht vooruit kijken en that's it. Hebben de bokkers nog wat tips hiervoor? Of hoe ik hier het snelst van af kom? Warme kruik gaat niet echt werken nu aangezien ik zo naar college moet. Heb ook al een paracetamolletje ingenomen.

Dreamy

Re: Nekspier verrekt/vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:01

Oh, ik had dat vd week :( zo k*t. Heb 2 a 3 dagen nauwelijks kunnen bewegen met mijn hoofd, is vanzelf over gegaan. Heb helaas geen tips voor je, maar ik lees wel even mee want ik heb het vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:03

Ah Cher meen je niet. :(:) Ook als je dan een bepaalde beweging maakt en je een enorme steek voelt. Dan val ik bijna om van ellende. Hoop dat iemand met de gouden tip komt. -O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:07

helaas heel herkenbaar. bel een masseur of fysiotherapeut waar je vandaag nog terecht kan. anders ben je er een poos zoet mee.

...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:27

Een warm bad en de hele dag met iets warms proberen te lopen. De warmte ook geleidelijk afbouwen, anders kun je nog meer verrekken.
En inderdaad naar een fysiotherapeut ofzo gaan.
Voelt alsof iemand een lange spijker in je nek duwt ofniet :(:)
Zowiezo zorgen dat de weken erna je warmte blijft houden op je nek. Bij mij kan het weken erna terug komen Door kou in mijn nek/ schouders.

it's beginning to look alot like Kerstmuts

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:40

Heeel bekend!

Ik probeer toch te bewegen en zelf te masseren.. En ja dat doet heeeel erg pijn...

Maar ben er dan vaak binnen 24/36 uur vanaf...

UrbexteamJJ Youtube

Urban Exploring the world.
UrbexteamJJ

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:46

Heel herkenbaar want ik heb er in het verleden maar al te vaak last van gehad. Warmte en pijnstillers is de remedie. Als het heel erg is kun je eventueel een spierverslapper (diazepam of baclofen) vragen bij de huisarts. Maar meestal gaat het vanzelf over.
Oorzaak is toch vaak wel een verkeerde houding en/of stress. Vaak zit het probleem lager (in de monnikskapspier) Dus de fysiotherapeut je rug laten losmaken en laten kijken naar je houding.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:51

Ik zou Voltaren slikken. En niet een keer, maar regelmatig (dan werkt het pas) gedurende een week of zo. Beginnen met 3 x daags 25 mg (pilletjes in de drogist zijn 12,5 mg, dus 3 x daags 2 pilletjes).
Deze pijnstiller/ontstekingsremmer werkt goed en langdurig. Verder inderdaad warm houden en niet forceren. Sterkte .

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:24

In de acute fase kan een fysio vaak ook niet zoveel voor je betekenen, aldus mijn peut. Warm houden, proberen toch voorzichtig een beetje je hoofd te bewegen, niet door de pijn heen natuurlijk, maar hoe stijver jij je hoofd/nek houdt, hoe vaster het uiteindelijk gaat zitten. Paracetamolletje kan geen kwaad.

Met je schouders rollen van voor naar achteren en omgekeerd, wil bij mij ook nog wel eens wat verlichting geven, schouders optrekken en dan met opgetrokkenschouders je hoofd naar links en rechts bewegen, in een rustige beweging naar links en rechts kijken en straks thuis met je tegengestelde hand en wat olie/bodylotion de spieren zachtjes masseren, zijn dingen die je zelf kan doen. En bij de oefeningen dus niet door de pijn heen forceren, maar op geleide van de pijn kijken hoe het gaat. En probeer tijdens je colleges je schouders zoveel mogelijk te ontspannen.

Vanavond voor het slapen ook weer lekker reflex er op spuiten en lekker warm onder de deken kruipen. Ik heb voor acute spierklachten tegenwoordig warmtepleisters gewoon van de action, kosten weinig en omdat de capsicum in de plaklaag zit, kun je ze rustig ook doorknippen, zodat je niet een enorme lap op een relatief kleine plek hoeft te plakken. Zitten er 3 in een pakje geloof ik.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:27

Ah Do, lotgenoot! -O- Ik heb exact hetzelfde sinds gisteren. Bij mij is het vandaag wel iets minder gelukkig.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:28

Wat bijzonder......ik heb het ook sinds gisteren :(
Neem nu wat pijnstillers en warme douche.
Blijven bewegen is denk ik het beste, maar het doet echt heel erg pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:27

Super bedankt voor de fijne tips! Ik ben nu even op school voor een presentatie en daarna ga ik gewoon lekker warm naar huis.

Ik begin wel echt 'pijn' te krijgen in de rechterhelft van mn gezicht. Naast de hoofdpijn die ik compleet rechts heb zitten, voel ik druk op mijn rechteroog en voelt mn wang pijnlijk aan. Plus pijn in rechterschouder. Zal er allemaal wel bijhoren denk ik. -O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:31

Een osteo bezoeken!

Jaren terug eens een val gemaakt van een paard,had toen een spierscheur in mijn lies die enorm pijnlijk was,en een behoorlijke slag in mijn nek gehad.
Paar weken later stond ik plots op met een nek die niet normaal was,ik kon mijn hoofd niet eens meer rechthouden,deed te veel pijn,en alles verkrampte.
De dag erop naar de osteo geweest,met nog steeds dezelfde nek,en een scheef hoofd,tegen de avond stond mijn hoofd weer recht en kon ik reeds pijnvrij op het gemak van links naar rechts draaien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:32

Toch besloten om vanmiddag even naar de HA te gaan. Kreeg er zojuist ook een trillende rechterhand bij en heb echt veel pijn..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:34

De pijn in je hoofd/gezicht en arm/hand kan zeker komen vanuit je nek. Ik denk dat je beter naar een fysio/manueel/otsteo kan gaan in plaats van de huisarts :j Kan zonder verwijzing van de huisarts!

Hee nieuwsgierig aagje!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:44

Kan zijn dat door de strak staan de spieren een zenuwknoop in de knel zit, plexus huppeldepuppus (heb je niks aan, maar kan niet op de naam komen), kan behoorlijk klachten geven in je arm. Dan is een fysio wrs inderdaad de beste optie, maar ga er vanuit dat die ook geen wonderen gaat verrichten helaas.

Spierspanning in de nek kan helaas veel vervelende klachten geven. Je hebt kennelijk goed fout gelegen vannacht zeg. Als die zenuwknop inderdaad in de knel zit, geeft rustig liggen vaak wel wat verlichting. Behandeling van een peut is dan wel erg 'aangenaam', die kan ook tips geven voor eventuele oefeningen om de spieren weer soepel te krijgen en te houden.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:38

Ha kan hier mijn inziens weinig tot niets mee eigenlijk....

Er zit gewoon iets vast ergens en een huisarts kan dat niet loskrijgen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:47

_Dominique schreef:
Zo ik word net wakker van de pijn in m'n nek (rechts). De pijn schiet door naar de rechterkant van m'n hoofd en ik zit bijna te huilen van de pijn. :')

Ik heb er nu reflex opgesprayt en een sjaal omgedaan. Ik kan alleen recht vooruit kijken en that's it. Hebben de bokkers nog wat tips hiervoor? Of hoe ik hier het snelst van af kom? Warme kruik gaat niet echt werken nu aangezien ik zo naar college moet. Heb ook al een paracetamolletje ingenomen.

1. Pak een pijnstiller. Dat zorgt er in elk geval voor dat je in de komende uren niet helemaal vast komt te zitten door verkramping;
2. Bel een chiropractor.

Althans, dat deed ik vroeger altijd....en dank zij de chiropractor hoef ik er tegenwoordig niet meer naar toe want het gebeurt eigenlijk nooit meer.

When you said you chased tornadoes deep down I always thought it was a metaphore. Melissa-Twister

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:25

Ben net terug. Ik heb koorts en alle holtes zijn ontstoken. Beginnende oorontsteking ook nog. De gespannen nekspieren zijn een reactie erop. Ik krijg antibiotica voor de holteontstekingen en verder moet ik mezelf goed warm houden. Met een paracetamol m'n bedje in. Bij aanhouden van de nekklachten idd naar een peut toe. :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:28

Au, klinkt niet fijn! Beterschap, Do :*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie