Insectenbeet, ontzettend rood en jeukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Insectenbeet, ontzettend rood en jeukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 13:12

Hoi Bokkers,

Afgelopen maandagochtend omstreeks 06.00 stapte ik op mijn fiets naar het werk. Het was best koud dus mijn winterjas maar van de kapstok getrokken.

Al een goed stuk onderweg voel ik bij het stoplicht wat kriebelen in mijn jas. Ik dacht de voering, maar het bleef kriebelen.

En de kriebel besloot mij uiteindelijk te bijten.. tot wel 6 keer toe -O-

Dus ik heb gelijk mijn jas uitgegooid en er flink mee geschud. Helaas niet kunnen achterhalen wat voor insect het is geweest. Misschien herkent een andere bokker het uiterlijk van mijn beet en weet hij/zij aan de hand daarvan welk insect het geweest kan zijn? Ik vind het er niet vies uit zien maar toch even in een spoiler een foto van mijn onderarm waar 5 van de 6 beten te zien zijn. Vooral eentje is ontzettend gaan reageren.

Spoiler:
Afbeelding

Liefs!

JPS

Re: Insectenbeet, ontzettend rood en jeukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:19

Misschien een wesp?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:24

Klinkt ook als een wesp. Die overwinteren ook vaak in huis. Kom ze soms middenin de winter tegen met schoonmaken.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:40

Hmm... Zo zag mijn arm er ook uit toen ik een mier in mijn trui had zitten...

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:48

Zou het een teek geweest kunnen zijn? Ik zie in het grote rode stuk wel een soort kring

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:50

Een daas misschien? Ik ben ook ooit door een daas gebeten (door mijn handschoen heen!) en dat zag er net zo uit. Enorm pijnlijk ook...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:06

Ik denk ook een wesp. 2 weken geleden nog flink gestoken, ik had ruim een week een dikke plak op m'n been. Maak je dus geen zorgen over dat hij dik/heet/jeukerig blijft, dat kan wel een week aanhouden.

Mocht je op een andere plaats last hebben, zoals benauwd of duizelig, zou ik wel even een belletje huisarts doen, je bent toch 6 keer gestoken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:14

Bedankt voor de reacties! Hij had zich denk ik inderdaad in mijn jas verstopt toen hij nog binnen hing.

@Nachtlampje ik heb verder geen last gehad van benauwdheid of duizeligheid. Wel hebben mijn familieleden ook vaak zo'n extreme reactie op steken/beten (ik reageer ook heel erg op muggenbeten), mijn vader is wel knetter allergisch dus die moet gelijk naar het ziekenhuis als hij gestoken wordt. Dat heb ik gelukkig niet.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:22

Brandde het heel erg toen je werd gebeten/gestoken? Een wespensteek brand namelijk altijd :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:24

Wie weet was het een lekkere dikke spin die het niet zo fijn vond dat je zn huis binnendrong :Y)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:26

@Floriske het gaf wel een branderig gevoel inderdaad, maar niet zo erg als ik me kon herinneren. Toen ik voor het laatst gestoken ben was ik ook nog een kind, dus misschien dat het daarom nu minder pijn deed? Het is denk ik nog een half uurtje blijven branden en daarna alleen nog licht op aanraking. De dag erna begon het echt te jeuken en er komt duidelijk nog steeds vocht uit, denk het gif ofzo wat er ingespoten is?

@MarjanB dat dacht ik zelf in de eerste instantie ook :+ maar ik heb spinnenbeten opgezocht en daar heb je meestal per beet twee gaatjes i.v.m. de kaakjes van een spin. Maar ik heb er per beet maar eentje. Mijn vriend suggesteerde al dat het een gewonde spin met een kaakje was maar een wesp klinkt toch iets aannemelijker hahaha

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:27

xPabloBokt schreef:
Bedankt voor de reacties! Hij had zich denk ik inderdaad in mijn jas verstopt toen hij nog binnen hing.

@Nachtlampje ik heb verder geen last gehad van benauwdheid of duizeligheid. Wel hebben mijn familieleden ook vaak zo'n extreme reactie op steken/beten (ik reageer ook heel erg op muggenbeten), mijn vader is wel knetter allergisch dus die moet gelijk naar het ziekenhuis als hij gestoken wordt. Dat heb ik gelukkig niet.

Hier ook altijd een flinke reactie op steken :+ altijd leuk als je in de zomer een leuke short of een jurkje wilt dragen en onder de paarsrode dikke vlekken zit door als muggenbeten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:27

Wespen kunnen ook bijten dacht ik, als ie met de eerste poging zn angel kwijt is geraakt en daarna nog klem zat kan het zijn dat de andere plekken beten zijn.

Haha dan was t vast geen spin.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:28

Nachtlampje schreef:
xPabloBokt schreef:

Hier ook altijd een flinke reactie op steken :+ altijd leuk als je in de zomer een leuke short of een jurkje wilt dragen en onder de paarsrode dikke vlekken zit door als muggenbeten.

Vreselijk is dat inderdaad :x bij mij worden ze gewoon gigantisch, komt echt zo'n plakkaat omheen en jeukt als de neten.

Daarentegen als vriendlief wordt gestoken is de beet nooit groter dan een speldenknop.. echt bijzonder frustrerend. :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:29

MarjanB schreef:
Wespen kunnen ook bijten dacht ik, als ie met de eerste poging zn angel kwijt is geraakt en daarna nog klem zat kan het zijn dat de andere plekken beten zijn.

Haha dan was t vast geen spin.

Goh dat wist ik niet! Weer wat geleerd vandaag. Klinkt inderdaad wel alsof het gebeurd kan zijn, aangezien ik een ontzettend grote, opgezwollen beet heb en de rest niet erger uit ziet dan een kleine muggenbeet.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:30

Edit: tegen de jeuk/pijn/zwelling kun je trouwens azijn op een doekje/tissue doen en dat er tegenaan houden. De eiwitten van het gif van een wesp lossen daarmee op wat klachten kan verminderen.

Een pilletje antihistamine kan ook helpen om de klachten minder heftig te maken.

Hier precies hetzelfde. Ik loop rond als een tumor op pootjes en wordt altijd gepakt door de muggen en steekbeesten, mijn vriend krijgt 3 x per zomer een klein rood puntje wat na een dag weer is verdwenen. Zó oneerlijk :')

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:33

Een hongerige vlo bijt ook meerdere keren. Als je daar niet goed tegen kunt, kun je flinke plekken/zwellingen er van krijgen. En ja, die beten jeuken dan verschrikkelijk.