Valeriaan bijwerkingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Valeriaan bijwerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:52

Ik nam altijd braaf eentje, of twee koppen valeriaanthee (gewoon bij de supermarkt te krijgen) en slaap dan altijd super diep. Nu begon ik os ochtends moe de dag en was het meerendeel supermoe, en sinds ik die thee niet meer drink heb ik daar geen last meer van. Is de moeheid een bekende bijwerking en wat zijn jullie ervaringen?

Anoniem

Re: Valeriaan bijwerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:56

De werkzame kracht van valeriaan, is tot rust komen en goed slapen. Dus misschien dat als je er te veel van hebt, je je altijd zo begint te voelen? :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:59

Ik ging er vooral heel erg levendig en creatief van dromen. Was daarom sochtends vaak ook minder uitgerust.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:40

Ilse_123 schreef:
Ik ging er vooral heel erg levendig en creatief van dromen. Was daarom sochtends vaak ook minder uitgerust.

Dit! Overigens wel met valeriaan pillen. :) In stressvolle niet slaap periodes slik ik ze, maar mijn god, de meest bizarre dromen komen dan voorbij. :')
Tóch wel goed uitgerust 's ochtends. Maar dan echt met mijn koffie in de hand denken: 'wilden ze me echt op een brandstapel leggen en protesteerde ik niet tegen het feit dát ze me wilden vermoorden, maar vroeg ik ze netjes of ze me wellicht niet op andere wijze wilde vermoorden?'
Deed ík dat???? :') Zulk soort bizarre dromen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:44

Ja klopt vreemde dromen kan ook wel :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:52

Bijwerkingen ""bestaan niet"", volgens sommigen.
Een plant of een pil werkt - en een deel daarvan vind je leuk en een ander deel vind je niet leuk en daartussen moet je schipperen met de juiste hoeveelheid, manier van innemen, tijdstip etc etc.

Reuze kalm worden van meer valeriaan dan je nodig hebt: dat kan. Of een loom gevoel, of 'niet vooruit te branden', etc.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:56

Ik sliep gigantisch slecht en kreeg van een collega de tip om eens een bepaalde essentiële olie te gebruiken. Dit moest ik tweemaal daags onder mijn voeten smeren. Dat hield ik al op éénmaal daags net voor ik ging slapen. Ik was ook binnen een kwartier weg; echter geloof ik hier niet zo in .. maar het viel op.

Ik had hele drukke en realistische nachten. Bizar. Maar op den duur werd ik suffer wakker dan dat ik ging slapen. Ik leek wel te zweven op de wereld :')
Toen ben ik gestopt met die olie en ik voelde me de dag er na direct beter.

Ik blijf van die olie af!
Dus .. dat zal ook zeer zeker met valeriaan zo kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:57

Een vriend van mij is op de Eerste Hulp belandt na inname van Valeriaan druppels omdat hij paniekaanvallen en hallucinaties kreeg. Hij vond het een heel heftig middel en heeft het daarna ook nooit meer gebruikt, terwijl anderen er hoogstens wat suf van worden. Het is heel persoonlijk hoe je erop reageert, maar ik kan me wel voorstellen dat het lang doorwerkt als het je echt suf/slaperig maakt. Dan neem je het in voor je naar bed gaat, maar dat betekent nog niet dat het ook is uitgewerkt als je weer opstaat. ;)

Ik moet zeggen dat ik twee koppen ook vrij veel vind, hoe lang laat je die trekken? En gebruik je een theezakje of voor de tweede kop een verse? Dat heeft namelijk allemaal invloed op hoeveel valeriaan je werkelijk binnenkrijgt. Misschien dat in jouw geval een halve kop lichtgetrokken thee je wel in slaap brengt zonder dat je de volgende dag moe bent.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 22:19

Ik dronk 1, of 2 sterke koppen en zou het inderdaad kunnen proberen met 1 kopje licht getrokken thee indien nodig. Of het bijwerkingen zijn, noem het dan ongewenste werking. Voor dromen maakt het overigens niet uit, ik droom ook veel zonder die thee.