Beginnen met hardlopen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

SGorter

Beginnen met hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 16:12

Heb nu naast school, paarden en andere dingen eindelijk wat tijd over om te gaan hardlopen.

Maar, hoe begin je hiermee? Ik wil uiteindelijk toch wel een flink stuk kunnen hardlopen zonder buiten adem te raken. Als we ervan uit gaan dat mijn conditie nu 0 is, wat zou dan geschikt zijn om mee te beginnen?
En ook heel belangrijk, hoe houd je jezelf gemotiveerd, zodat je het niet steeds vaker 'vergeet'.?

Ik heb heel snel last van mijn gewrichten (met name knieƫn) wat het ook moeilijker maakt voor mij. En ik kom heel lastig aan, zowel in spieren als in vet.

Wie heeft er tips om te beginnen?

Dreamy

Re: Beginnen met hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:14

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:16

Ik gebruik de app van Evy. En die vind ik erg fijn. Ik heb doorgaans twee vaste dagen in de week dat loop. Ik weet niet echt hoe ik mezelf gemotiveerd houd. Ik ga gewoon. Zin of geen zin. En ik pas mijn lopen aan aan wat ik aankan. Dan voorkom ik dat ik gedemotiveerd raak.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:43

Ik gebruik de app endomundo die houd je prestaties bij, ik vind het altijd fijn als daar van elke week resultaten in staan, vergelijk het een beetje met school, je ziet liever een 10 op je rapport dan een 4 haha.

Begin verder rustig aan, doe eerst eens een keer in de week bijvoorbeeld 2km en zodra je daar op merkt dat je eigenlijk geen spierpijn meer hebt en bijna niet meer buiten adem bent plak er dan een km aan.
Ga niet gelijk een halve marathon lopen, dat dacht ik wel even te kunnen doen en kamp nu met een chronische blessure van overbelasting. maak een schema en bouw het op

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 18:16

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:38

Dreamy schreef:
Ik denk dat je hier wel heel veel tips vandaan kunt plukken en vragen beantwoord zullen worden:
[MWS] Hardlopen, wie nog meer? #4

Daarom hier een slotje :)

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten