Snurken, hoe kom je er vanaf?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki_

Snurken, hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 20:11

Beste bokkers,

Ik heb regelmatig mensen bij me slapen en krijg af en toe te horen dat ik snurk. Dit vind ik erg vervelend omdat ik niet wil dat anderen hiervan wakker blijven liggen. Hierdoor slaap ik steeds moeilijker als er mensen bij me slapen. Hebben hier meer mensen last van? En hebben jullie er iets aan proberen te doen? Hielp dit?

janouk

Re: Snurken, hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:30

Pleister overdwars op je mond :x

Serieus, het helpt. Je onderkaak zakt niet, en dan snurk je niet.

Als mijn man snurkt, plak ik een stukje leukoplast over het midden van zijn mond, zodat hij nog wel adem kan halen hahaha en echt,daarna is hij stil.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:56

Ik meld me ook! ik durf niet meer mensen bij mij te laten slapen of andersom..

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:14

Is het vooral als je op je rug ligt of in alle houdingen?
Ik heb eens ergens gelezen dat je een tennisbal op je rug kan kleven, waardoor je dus niet op je rug kan gaan liggen. Blijkbaar zou dat goed helpen.
Voor de rest weet ik het niet :D

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:21

Mijn ex kreeg een speciale snurkbeugel aangemeten door een slaappoli, hij werd sinds hij die snurkbeugel had ook beter uitgerust wakker.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:27

Zoveeel mensen snurken. Gewoon geen big deal van maken. Ik snurk ook wel eens, als ik dan logees heb zeg ik altijd van geef me een duw dan draai ik om en stopt t meestal wel. :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:28

oordopjes voor de gasten kopen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:45

Ik snurk als een oude kerel. :+ is ook vastgesteld op de snurkpoli onder narcose. Alleen zijn er zoveel oorzaken dat het niet te verhelpen is. Kan er dus ook niks tegen doen, enige is vooraf melden ik snurk als een idioot. En helaas word ik soms wakker van mezelf. En hooguit achteraf commentaar horen, val nog al eens in slaap in de sauna met luidruchtig gezaag. Wordt vaak later wakker met aantal grijnzende mensen om me heen. En op vakantie in tent, ach kan er ook niks aan helpen. :P

En verder hopen dat medeslaap genoot waarmee je een ruimte deelt er geen last van heeft. Ex hinderde het niet en degene waar ik nu regelmatig mee op vakantie ga slaapt zo snel en diep dat hij er ook geen hinder van heeft. Daarnaast snurken ze beiden ook al wel niet zo luidruchtig. _O-

Maar eerst uitzoeken waarom je snurkt en of er iets aan te doen is. Het kan je slaapkwaliteit namelijk wel aantasten. Op je rug snurk je meer, alcohol, roken en overgewicht verergeren het ook,

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:54

Heb je last van overgewicht? Sinds mijn man 22kg is afgevallen hoor ik m nooit meer

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:03

Zou t eens aankaarten bij je ha.
Waarom ik dat zeg is dat mijn man altijd heel moe wakker werd en toen ik kids kreeg sliep ik minder vast en werd ik gek van zn gesnurk.
Uiteindelijk een onderzoek gehad en hij bleek enorme apneu te hebben en daardoor zo vermoeid wakker werd.

Het hoeft niet zo te zijn dat jij dit ook hebt maar na laten kijken kan nooit kwaad als je er zelf ook hinder van hebt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:29

Daar is zeker wat aan te doen.

Maar daar heb je een neuroloog en 1 of 2 kno artsen voor nodig! :D

Ik heb mijn huig en tong amandelen met stroom laten behandelen. Door er een naald met stroom in te laten prikken, is er littekenweefsel gevormd, wat alles heeft verstevigd. Dit zorgt ervoor dat de snurktrilling afneemt.

Ook heb ik mijn neus recht laten zetten omdat deze scheef stond en er voor zorgde dat ik te weinig lucht kreeg. Hierdoor ademde ik door mijn mond tijdens slapen.

Ik had ook last van slaapapneu. Werd 4 tot 5x per nacht wakker.

En nu slaap ik als een uitermate stil roosje en heb ik minder slaap nodig. Ipv 13/14 uur, kan ik af met 7/8 uur.

Maar goed dat is vrij drastisch. Je kunt een verwijzing vragen aan je huisarts! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:34

Bij mij zijn de oorzaken een te grote en slappe huig, te grote neusamandelen, een tussenschot dat niet ok staat, een onderkaak die te ver wegzakt, tong moet wat aan versleuteld worden en bijholtes/neus die door allergie soort van permanent geirriteerd en opgezet zijn. Kno arts heeft afgeraden aan sleutelen te beginnen. Omdat de kans dat het daarmee opgelost is heel erg klein is maar wel veel risico door operaties met narcose die ze liever niet doen tenzij het niet anders kan igv levensbedreiging,

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:37

Mijn man is doorverwezen naar een kno arts. Die heeft een stukje van zijn gehemelte soort van verbrand, daardoor ontstaat er litteken en is de huid dus strakker. Het deed even flink zeer, maar het snurken is verholpen. Alleen als hij bier drinkt gebeurt het nog wel eens en dan stuur ik hem naar zolder :+

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 08:57

Ik wil toch even melden dat ik de app Snorelab heb gedownload en merk dat als ik een luchtbevochtiger aan heb in combinatie met het stopsnurksysteem (keelspray van de kruidvat) ik minimaal snurk. Volgens de app 2min op 8u slaap maar hij neemt het ook op als ik me omdraai oid dus waarschijnlijk nog minder. De pieken zijn ook erg laag sus ik hoop dat ik dit zo kan blijven gebruiken :)

Ik ben benieuwd of jullie die app kennen en op wat van score jullie uitkomen. Voor mij geeft het echt inzicht!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:01

Nikki_ schreef:
Ik wil toch even melden dat ik de app Snorelab heb gedownload en merk dat als ik een luchtbevochtiger aan heb in combinatie met het stopsnurksysteem (keelspray van de kruidvat) ik minimaal snurk. Volgens de app 2min op 8u slaap maar hij neemt het ook op als ik me omdraai oid dus waarschijnlijk nog minder. De pieken zijn ook erg laag sus ik hoop dat ik dit zo kan blijven gebruiken :)

Ik ben benieuwd of jullie die app kennen en op wat van score jullie uitkomen. Voor mij geeft het echt inzicht!

Wat doet die app dan precies? Of heb je er alleen mee gemeten dat je minder snurkt als je bepaalde maatregelen neemt?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:05

Ken hem ook niet

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 09:17

Ja die app houdt bij hoeveel en hoe hard je snurkt :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:55

Ik kan er niet over als mensen in mijn buurt snurken. Ik snurk zelf niet en echt, ik doe geen oog meer dicht. het heeft niets met aanstellen te maken, je kunt er gewoon echt niet van slapen.
Hoewel ik het niet erg vind om een kamer met vreemden te delen is een dormitory dus een nogo. De snurkers slapen altijd enorm goed en ik lig echt de hele nacht wakker.
Vorige wek een huisje gedeeld met 2 snurkers. Ik ben nu nog aan het bijkomen. Je kunt ze slaan, schoppen, mopperen, en ze reageren er op en gaan daarna direct door met snurken. En dan zeggen ze dat ze het niet merken. Ik snap dat echt niet.
Ik zou overigens niet gaan opereren als ik er last van zou hebben. Dan werkt gescheiden slapen gewoon veel beter. Ja, mocht ik ooit een relatie krijgen en hij snurkt, dan delen we echt geen kamer samen, dat gaat gewoon niet.
Voor niet snurkers is snurken echt een hele vervelende gewoonte waar niets aan te doen is helaas.
maar afvallen e.d. kan natuurlijk wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:21

Dat snurkers er zelf geen last van ondervinden is niet altijd waar hoor.
Mijn man werd versleten wakker en had door t zuurstof gebrek enorm last van zn benen,die kon niet even zo s'nachts opstaan om te plassen oid dan deden zn benen het gewoon niet.
Ik als niet snurker had indd wel last van het snurken maar ben nooit in een andere kamer gaan slapen oid.
Opereren kan voor sommige zeker wel een uitkomst zijn maar dat moet je wel eerst laten onderzoeken en als het mogelijk is waarom dan daar niet voor kiezen als je er beide bij gebaat bent?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:29

kijk ik heb er geen moeite mee als ee nander in zich laat snijden, maar zelf zou ik het niet doen in een gezond lichaam. Ik ken geen snurkers met klachten, wel mensen met slaapapneu en dan klachten, maar dat cpap doet dan alles in 3 dagen als sneeuw voor de zon verdwijnen incl snurken en dan ben je van alles af. Maar niet elke snurker heeft apneu. Ik snurk gelukkig niet. Maar ik heb nu nog last van slaaptekort van afgelopen week door snurken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:36

Ik snurk sinds een half jaar ongeveer ook elke nacht. Ik kan je vertellen dat ik sindsdien echt gesloopt ben. Als mijn wekker gaat duurt het letterlijk minimaal een uur voordat ik daadwerkelijk in staat ben mijn bed uit te komen. Voorheen deed ik daar 5 minuten over. Ik heb elke ochtend het gevoel alsof ik geraakt ben door een vrachtwagen. %)

Mijn vriend had eerst erg veel last van mijn gesnurk, maar heeft nu op maat gemaakte oordopjes en nergens meer last van. :)

Las hier iets over een spray, die wil ik ook wel gaan proberen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:37

Nooit geweten dat snurkers er zelf last van hebben, tegen mij zeggen ze altijd dat ik me aanstel als ik last van hen heb. Ze doen altijd of ze zelf nooit iets merken en absoluut niet snurken (en ja, ik neem het rustig op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:50

germie schreef:
Nooit geweten dat snurkers er zelf last van hebben, tegen mij zeggen ze altijd dat ik me aanstel als ik last van hen heb. Ze doen altijd of ze zelf nooit iets merken en absoluut niet snurken (en ja, ik neem het rustig op)

Ik heb er heel veel last van zelf. Als ik echt heb liggen snurken word ik wakker met ontzettend droge holtes, vaak ook hoofdpijn en ik ben kapot. Echt alsof ik amper geslapen heb. Vaak last van mijn benen en daarnaast vind ik het onwijs vervelend dat andere mensen er last van hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:55

germie schreef:
kijk ik heb er geen moeite mee als ee nander in zich laat snijden, maar zelf zou ik het niet doen in een gezond lichaam. Ik ken geen snurkers met klachten, wel mensen met slaapapneu en dan klachten, maar dat cpap doet dan alles in 3 dagen als sneeuw voor de zon verdwijnen incl snurken en dan ben je van alles af. Maar niet elke snurker heeft apneu. Ik snurk gelukkig niet. Maar ik heb nu nog last van slaaptekort van afgelopen week door snurken.

Dat is het dus een beetje, veel mensen denken dat ze geen klachten hebben maar als ze behandeld zijn voor snurken slapen ze toch ineens wonderbaarlijk beter :) Je hoeft niet altijd door te hebben dat je klachten hebt.

Ik snurk ook soms en heb dan inderdaad hetzelfde als Emmaa. Heel vervelend :(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:59

Emmaa_ schreef:
germie schreef:

Ik heb er heel veel last van zelf. Als ik echt heb liggen snurken word ik wakker met ontzettend droge holtes, vaak ook hoofdpijn en ik ben kapot. Echt alsof ik amper geslapen heb. Vaak last van mijn benen en daarnaast vind ik het onwijs vervelend dat andere mensen er last van hebben.

Dat laatste ook vooral.. Dat heb ik heel lang heel erg gehad. Ik ben dan ook echt heel blij en gerustgesteld dat mijn vriend beter kan slapen met de oordopjes.