.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:53

Ik doe dat inderdaad ook wel met eten, maar snap goed dat dat voor jou (nu) niet werkt. Enkele andere mogelijk beloningen:
- een dagje naar de sauna
- naar de film/ thuis een filmavond met een vriendin
- een leuk nagellakje
- oorbellen (of een ander sierraad wat je draagt)
- een beautyavond
- een massage

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk voornamelijk om dat het iets is waar JIJ je door beloond voelt en gemotiveerd van raakt om door te zetten :) Dus zoek vooral naar iets wat jou zelf aanspreekt. Succes, zet 'm op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:19

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:21

Annet_Dottie schreef:
Wietsje92 schreef:
Ik beloon mezelf wel eens met een leuk boek (genoeg leuke boeken rond de €10,-) of een stukje servies van Blond Amsterdam. :-)

Heel veel succes met je verdere herstel!


Dankjewel! Dat is een hele goede, Blond servies inderdaad :D Ben er gek op maar heb nog steeds wonderbaarlijk genoeg er niks van in huis..
.


Nou, als eerste dus een blond amsterdam spaarpot kopen en die dan vullen zodat je steeds iets voor jezelf kan kopen :))

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:28

Sportkleding met schoenen (liefst in matchende kleuren, setje maken :D ).
Nieuwe handtas.
Avondje uit met film.

Verder is het vooral eten wat ik mezelf gun, hihi :o

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:42

Ik heb geen eetstoornis dus voor mij is ijs een leuke beloning of chocola ( tonychocelony caramel zeezout hmmmmm).

Beloof mezelf vaker iets dan dat ik het daadwerkelijk neem. Anders was ik ondertussen rolbaar en ik moet wel op mijn pony's blijven passen.

Verder iets voor de pasrden, maar dat moet dan echt voor iets herl bijzonders zijn. Of ik doe overgebleven wisselgeld iit broekzakken in potje om uiteindelijk iets leuks voor te kunnen kopen voor de paarden of hond.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:48

Ik heb laatst een nieuwe tas gekocht omdat ik vond dat dit die verdiend had. :D
Nieuwe kleding vind ik ook altijd leuk, koop ik vaak online. Kan ik zelf rustig voor de spiegel passen.
Met eten kan ik mezelf niet echt belonen omdat ik toch eigenlijk al eet wat ik graag wil eten. Alleen uit eten gaan vind ik echt een beloning maar dat is vaak meteen zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:52

Als ik mezelf echt wil belonen, mag ik iets van mijn "verlanglijstje" kopen. Kan een paar schoenen zijn, makeup die ik graag wil, etc...



Als ik na een lange dag gewoon even een momentje voor mijzelf wil pakken ga ik lekker uitgebreid douchen, daarna een fijne pyjama aan, gezichtsmaskertje op en kaarsjes aan, en lekker een filmpje kijken. :)

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:08

Wat knap dat je het verteld en ook heel knap dat je jezelf kunt en mag belonen voor iets wat goed is gegaan.

Ik heb in 2009 mezelf na een opname en behandeling beloont met een tatoeage. Nu haal ik soms wat om te tekenen en te schrijven, daar kan ik echt van genieten. Ik vind het wel heel moeilijk om mezelf te belonen voor iets wat ''goed'' is omdat het soms niet goed voelt. Wel wil ik dolgraag een portretje van mijn pony laten tattoeren, dat wordt de beloning als ik er nu goed uitkom.

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:27

Terugvallen horeb erbij.

Heb geen eetstoornis. Maar wel n angststoornis.
Met name veel spanning bij nieuwe dingen.
Ik eet dan altijd wel slecht... Omdat ik dan geen honger heb.
Voor mij werkt belonen met lekkers wel.
Of met iets leuks.

Laatst naar de tandarts geweest voor twee kleine gaatjes. Bijna geen spanning dus een scrub gekocht en n peeloff mask. Mezelf lekker verwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Berichten: 10424
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:09

Zo bedoel ik het niet.
Maar uit ervaring weet ik... Het is twee stappen vooruit en soms wel drie terug.
En daarom schrijv ik dat. Het hoort er helaas bij.
Is onvermijdelijk.

Ik heb t met uit eten. Vind dat zo eng... Spannend. En soms gaat t vlekkenloos. En met n shiit dag gaat t gewoon niet. Krijg ik geen hap binnen en begin ik te huilen.
Is heeeeel poedersuiker... En akward in n restaurant. Maar steeds vaker accepteer ik het waardoor t beter gaat.
Kan t ook steeds makkelijker uitleggen en wie t niet accepteerd is mijn gezelschap niet waard.

Met goede dagen trakteer ik mijzelf dan ook. Met slechte dagen neem ik t voor lief.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:36

Ik beloon mezelf nooit met iets, maar heb ook geen overwinningen te vieren en koop gewoon wat ik leuk vindt of tegenkom.

Maar mijn dochter heeft een bedelarmbandje en heeft bij elke bijzondere gebeurtenis een bedeltje uitgezocht en van ons gekregen.

Ze draagt hem nu niet meer, maar haalt hem geregeld nog te voorschijn en denkt dan weer even terug aan die bijzondere gebeurtenissen (solo ballet, knie operatie, zwemdiploma's, overgang naar groep 3, eerste tandenwissel).

Misschien is dat ook iets voor jou?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:50

Heel goed dat je jezelf gaat belonen, uit eigen ervaring weet ik dat dit echt wel waarde toevoegt aan een behaald doel.

Zelf heb ik anorexia gehad, tijdens opname (1,5 jaar) mocht ik na het behalen van mn eerste streefgewicht (moest eerst uit de gevaren zone en geen SV meer hebben) beginnen met 5 min. een schetlander poetsen. Elke kilo die erbij kwam betekende langer bezig mogen zijn met de schetlanders. En toen ik op mijn eind streefgewicht zat mocht mijn pony 2 weken logeren op het GGZ terein, super leuk!

Nu heb ik geen eetstoornis meer, maar wel andere psychische problemen. Daarvoor ook een tijdje met een beloningssysteem gewerkt maar dit had niet het effect wat ik gehoopt had dus weer mee gestopt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:00

Ik beloon mezelf veel te weinig, terwijl er echt wel momenten zijn waarop ik dat best zou mogen doen, realiseer ik me nu :)

Ik zou mijzelf belonen met een leuk tijdschrift en even een uurtje voor mezelf om het daadwerkelijk te lezen (ik geef mezelf letterlijk nooit de tijd en alles moet super snel..daar moet ik echt aan werken) een masker, lekkere scrub, wat langer naar de paarden. Eigenlijk zou ik mezelf dus belonen met tijd voor mezelf. Als het om een grote beloning gaat, zou ik iets kopen wat ik graag wil hebben, zoals mooie schoenen, een nieuwe tas of jas. :j

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:05

Ik zie allemaal best grote beloningen staan.
Sommige kleine dingen zijn bij herhaling (of combinatie) ook erg leuk.

Bv je een superlekkere douchegel, alleen gebruiken als kleine beloning. Is het gelukt om 1 vinkje per dag te zetten dan gebruik je die super lekkere douchegel inplaats van de normale goedkope, 2 vinkjes een lekker gezichtsmasker, 3 vinkjes een verwen momentje met je douchegel en een lekker masker + een waxmelt oid.

En ik vind het echt super dapper dat je het zo op internet zet!

Heel veel sterkte

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:14

Iets totaal anders, maar misschien is het wat. Rituals heeft een advent-kalender vol leuke dingetjes. Niemand die zegt dat je die alleen in de dagen voor kerst mag opendoen, toch? :)

Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:48

Ik bestel vaak sushi en ga ik lekker series op netflix kijken *\o/* ..
Echt zoo ontspannend!! Ik ben heel erg gewend om me zelf constant druk in te plannen met werk/paarden/dieet etc. Ben ook heel erg obsessief bezig met calorieën tellen en volg ik eigenlijk heel streng IF 'dieet'.
Als ik een lekkere week heb gehad en niet te veel met alles bezig ben geweest dan plan ik voor mezelf vrijdag of zaterdag avond een sushi en netflix avond zonder mijn vriend :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:45

Je zou ook een soort grabbelmand kunnen maken voor de kleine beloninkjes met daarin kleine/goedkope cadeautjes voor jezelf.
Bijv een doosje van je favoriete thee, kleine dingetjes die je bij een (creatieve) hobby kunt gebruiken (bol wol als je graag haakt bijv), miniverpakkingen van lekkere douchegel oid, een waxmelt of geurkaarsje, een lipgloss/oogschaduw/naggellak, gratis proefmonsters van cremes of parfums oid.
Alles leuk inpakken en bij kleine mijlpalen mag je een cadeautje uitpakken.
En evt doe je zoiets ook met grote mijlpalen, maak je gewoon een tweede mand maar dan met grotere/duurdere cadeautjes.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:50

Ik beloon mezelf altijd als mijn loon gestort is :') Even op MP snuffelen naar leuke boeken of dvd's. En dan mag ik van mezelf iets bestellen :P Ik heb gisteren mijn favoriete serie opgehaald bij het KIALA punt en een setje boeken. Het was binnen mijn budget, dus toen mocht ik twee dingen uitzoeken van mezelf!

RyanneZarita

Berichten: 516
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:53

Misschien is het een leuk idee om je zelf te belonen met een paardrijles of buitenrit, om toe te voegen aan de "echt grote" beloningen?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:57

Vaak schoenen :j Maar pizza bestellen doe ik ook wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Jezelf belonen. Waarmee doe jij dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:08

Ik heb inmiddels nieuwe beloningen voor mezelf bedacht: producten van Lush <3
Salaris is net gestort, dus ik fiets strakjes vanuit werk even langs de Lush om iets lekkers uit te kiezen :D