Oordoppen op maat. Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Oordoppen op maat. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 15:27

Hallo allemaal,

Zoals de titel al een beetje zegt, ben ik op zoek naar op maat gemaakte oordoppen voor tijdens het stappen en mijn werk (ik werk als muntverkoper op festivals).
Momenteel heb ik de universele oordoppen van Alpine, die opzich hun werk prima doen, maar na een tijdje zitten ze niet zo heel erg lekker meer in mijn oor waardoor ik ze dan uitdoe.

De audiciens die bij mij in de buurt zitten zijn Beter Horen, Hans Anders, Schoonenberg en Specsavers. Ik twijfel een beetje om ze te laten aanmeten bij Alpine, maar dat is voor mij 90 km rijden heen en terug.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn van de bokkers wbt otoplastieken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht. :)

Groetjes,
Marjolein

Nachtlampje

Re: Oordoppen op maat. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:31

Ik lees even mee, ik heb de Alpine en de Flare Audio mini pro maar zit ook te twijfelen of ik otoplastieken wil aanmeten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:38

Ik heb mijn eerste paar oordoppen laten aanmeten bij Beter Horen en mijn tweede paar bij Noizezz. De reden dat ik het tweede paar liet maken was dat ik van het eerste paar een dop kwijt was. Daarna heb ik een tijdje van die Alpine oordopjes gehad, maar die zitten toch duidelijk minder lekker (zweteriger/kriebeliger dan het maatwerk-spul). De kwaliteit tussen de maatwerk-doppen is vergelijkbaar, ik heb het tweede paar wel in een kleurtje genomen, dan kun je je dop misschien nog terugvinden als je 'm laat vallen ;-) (met een doorzichtige kan dat ook, maar het is een klusje kan ik je uit eigen ervaring erbij vertellen)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 21:20

Hilli schreef:
Ik heb mijn eerste paar oordoppen laten aanmeten bij Beter Horen en mijn tweede paar bij Noizezz. De reden dat ik het tweede paar liet maken was dat ik van het eerste paar een dop kwijt was. Daarna heb ik een tijdje van die Alpine oordopjes gehad, maar die zitten toch duidelijk minder lekker (zweteriger/kriebeliger dan het maatwerk-spul). De kwaliteit tussen de maatwerk-doppen is vergelijkbaar, ik heb het tweede paar wel in een kleurtje genomen, dan kun je je dop misschien nog terugvinden als je 'm laat vallen ;-) (met een doorzichtige kan dat ook, maar het is een klusje kan ik je uit eigen ervaring erbij vertellen)

Goede tip, ik ben nogal onhandig dus het zal vast wel eens gaan gebeuren dat ik er één laat vallen :D
Verder bedankt voor je reactie. Ik zie dat noizezz bij Hans Anders wordt aangemeten, dus daar zal ik zeker eens naar kijken :)

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:24

Ik heb de doppen voor het motor rijden. Laten aanmeten op de motorbeurs en thuis gestuurd gekregen. Vriend van mij heeft ze van schonenberg en zijn vriendin van alpine. We zijn alle 3 tevreden

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:29

Blijven maatwerk beter zitten? Vind gewone altijd beetje uitglijden...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:31

Ik gebruik dop van earmo.
Ene oor werkt toch niet meer.
Aangezien je oren blijven groeien, om ongeveer 5 jaar nieuwe laten aanmeten.
Laat ze bij het bedrijf zelf in Zwolle aanmeten.

Enige nadeel van deze doppen vind ik dat je jezelf behoorlijk hard hoort, maar blijkbaar praat ik met dop in zachter of op andere manier; word er behoorlijk moe van.
Maar gesprekspartner kan ik prima in de meest lawaaige omstandigheden verstaan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:55

Gianti schreef:
Blijven maatwerk beter zitten? Vind gewone altijd beetje uitglijden...

Otoplastieken blijven prima zitten.
Schuiven niet, bewegen weinig. Heel tevreden over :j

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:06

Ik heb maatwerk oordoppen van HearPro (instamold). Blijven perfect zitten, alle kleuren zijn mogelijk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:08

Heb hier ook een setje maatwerk liggen, gekregen via m'n werk daar kwamen ze op locatie dus durf niet te zeggen waar ze vandaan komen.

Maar ze bevallen hier erg goed, blijven idd veel beter zitten dan van die algemene doppen omdat je ze als het ware in je gehoorgang draait en ze dus ook overal mooi aansluiten. Ik heb ze met een touwtje eraan die je aan je kraag ofzo kunt vastmaken dus raak ze niet zo snel kwijt (of je moet het touwtje er vanaf trekken).

Ik gebruik ze voornamelijk als ik met machines werk maar kan ook gewoon nog iemand horen als ze iets roepen (goed verstaan is soms een ander verhaal).

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:13

Je werkgever is verplicht je op de gevaren van lawaai te wijzen en je persoonlijke beschermmiddelen te verstrekken. Reden is anders is je werkgever aansprakelijk voor letselschade. Zelf aanschaffen van in dit geval otoplastiken is geen goed idee, laten regelen via werkgever en zelf ben ik gewend dat werkgever otoplastiken en in mijn geval tevens veiligheidsbril, veiligheidsschoenen, adembescherming en handschoenen op maat verstrekt en betaald.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:11

leintje_ schreef:
Hilli schreef:

Goede tip, ik ben nogal onhandig dus het zal vast wel eens gaan gebeuren dat ik er één laat vallen :D
Verder bedankt voor je reactie. Ik zie dat noizezz bij Hans Anders wordt aangemeten, dus daar zal ik zeker eens naar kijken :)

Ik weet niet waar je vandaan komt? ik zie Antwerpen en Breezand, ligt nogal uit elkaar haha.
Maar mijn vriend meet Noizezz oordoppen met alle filters aan in de muziekwinkel in schagen?
Ik weet niet of het bij Hans Anders of iets goedkoper aangeboden word hoor, maar daar zou je eventueel ook eens kunnen kijken. Hoor erg goeie reactie's op noizezz

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:20

Hier ook doppen van Noizezz, hartstikke tevreden mee. Houd er wel rekening mee dat je de doppen iedere 3-5 jaar opnieuw moet laten aanmeten door veranderingen in je oor. En als je verstandskiezen er uit moeten, kun je beter wachten met het aanmeten tot dit gedaan is.
De enige echte tip die ik je mee kan geven is zorg dat je doppen hebt waar de filters vast in zitten. Mijn vriend heeft een tijdje doppen gehad waarbij dit niet was en hij is dus één van zijn filters kwijt geraakt.

Ik gebruik al de afgelopen 12 jaar op maat gemaakte oordoppen en de laatste twee kwamen van Noizzez :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:21

Yltje schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt? ik zie Antwerpen en Breezand, ligt nogal uit elkaar haha.
Maar mijn vriend meet Noizezz oordoppen met alle filters aan in de muziekwinkel in schagen?
Ik weet niet of het bij Hans Anders of iets goedkoper aangeboden word hoor, maar daar zou je eventueel ook eens kunnen kijken. Hoor erg goeie reactie's op noizezz

Over het algemeen ben ik in het weekend in Breezand en doordeweeks in Antwerpen vanwege mijn studie. Binnenkort heb ik twee weken vakantie, dus dan ben ik in Breezand. Schagen is voor mij goed bereikbaar, dus daar zal ik zeker ook eens kijken. Bedankt! :)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:28

Om het het makkelijkst te maken, ivm eventueel aanmeten ook. Hij is de enige in de muziekwinkel die dit doet en is er alleen op dinsdag/vrijdagavond en zaterdag. :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 17:02

Yltje schreef:
Om het het makkelijkst te maken, ivm eventueel aanmeten ook. Hij is de enige in de muziekwinkel die dit doet en is er alleen op dinsdag/vrijdagavond en zaterdag. :)

Goed dat je dat zegt en kan ik dan gewoon binnenlopen of moet ik eerst een afspraak maken?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:00

Ik heb Elacin oordoppen met een filter van 15 dB. Ik heb ze laten maken bij Schooneberg. Ik gebruik ze voor klassieke muziek, vooral wanneer ik in de buurt van koper, slagwerk of piccolo zit of zelf piccolo speel. Ze zitten prima, soms heb ik ze in de pauze nog in, omdat ik ze vergeet uit te doen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:16

Ik heb maatwerk van alpine. Bevalt me erg goed, al moest ik eerst wennen aan dat ik wel alles hoorde, maar geen last kreeg van mn oren. Heb dat wel snel met harde geluiden. Ik heb ze met collega's collectief laten aanmeten, waarbij iemand van alpine op ons werk kwam. Gelijk verzekerd, dus mocht ik ze kwijtraken... (geld wel voor een bepaalde tijd)

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 00:07

leintje_ schreef:
Yltje schreef:

Goed dat je dat zegt en kan ik dan gewoon binnenlopen of moet ik eerst een afspraak maken?

Je kan gewoon binnenlopen! Vaak zelfs meteen aanmeten als het een beetje rustig is en je oren netjes! :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 00:18

leintje_ schreef:
Hallo allemaal,

Zoals de titel al een beetje zegt, ben ik op zoek naar op maat gemaakte oordoppen voor tijdens het stappen en mijn werk (ik werk als muntverkoper op festivals).
Momenteel heb ik de universele oordoppen van Alpine, die opzich hun werk prima doen, maar na een tijdje zitten ze niet zo heel erg lekker meer in mijn oor waardoor ik ze dan uitdoe.

De audiciens die bij mij in de buurt zitten zijn Beter Horen, Hans Anders, Schoonenberg en Specsavers. Ik twijfel een beetje om ze te laten aanmeten bij Alpine, maar dat is voor mij 90 km rijden heen en terug.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn van de bokkers wbt otoplastieken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoektocht. :)

Groetjes,
Marjolein

De Specsaver otoplastieken komen bij Alpine vandaan. Dat vertelden ze mij toen ik bij Alpine mijn otoplastieken liet aanmeten. Bevallen prima.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 02:44

Mijn oordoppen heb ik bij Beter Horen aan laten meten, prima service en zitten heerlijk. Je kan daar zelfs een verzekering voor 10 euro afsluiten, mocht je een paar verliezen binnen (ik geloof) anderhalf jaar dan krijg je gratis een nieuw paar!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:52

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:16

Ik heb ze van Filterz en die komen gewoon aan huis aanmeten. 2 weken later heb je je doppen in de bus. Ik heb ze al zeker 7 jaar en mij bevallen ze echt super!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:02

De oordoppen die jullie noemen: zijn die alleen geschikt voor festivals/werk of ook om mee te slapen? Iets met een snurkende partner.....

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:09

Sting schreef:
De oordoppen die jullie noemen: zijn die alleen geschikt voor festivals/werk of ook om mee te slapen? Iets met een snurkende partner.....

De mijne niet voor slapen, festival wel denk ik. Maar die van mij hebben en speciaal filter geloof ik, maar ik hoor verder wel goed