Oorontsteking tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesje4600

Oorontsteking tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 18:01

Hallo iedereen!

Ik heb sinds afgelopen donderdag oorontsteking en vrijdag daarvoor naar de HA gegaan. De ontsteking is toen ook geknapt en loopt er nu dus uit, hebben jullie nog eventuele tips of ideen om de pijn een beetje dragelijk te houden?

Ik gebruik om de 4 uur 2 pcm 500 mg,
En daarnaast nog om de 4 uur diclofinac 50 mg van de HA voorgeschreven.

Ik ben een beetje ten einde raad, heb al 2 dagen weinig geslapen en ga elke keer opnieuw kapot van de pijn

Groetjes mij :)

Lily_Fee

Re: Oorontsteking tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:06

Zo herkenbaar... ik had het op vakantie na een weekje duiken. Was eigenwijs en ging ondanks mijn verkoudheid toch. Bij mij hielp eigenlijk niets... sorry. Gewoon veel slapen en gelukkig was ik met drie dagen weer redelijk oké en de Thaise antibiotica natuurlijk. Maar daar leg je iedereen mee plat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:44

Gebruik je ook neusspray? Dit om het van binnenuit goed open te houden. Kan je nu nog bij de drogist/supermarkt halen.

Wel vreemd dat het nog pijn doet terwijl het is doorgebroken..

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:14

Die pijn is ongewoon. Doorbreken is eigenlijk pijn weg. Wat voor pijn heb je nu? Kloppend? Stekend? Ok bijzonder dat je arts er pijnstillers voor voorschrijft. Dit zegt trouwens iemand met al veertig jaar oorontstekingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:25

Nabster schreef:
Die pijn is ongewoon. Doorbreken is eigenlijk pijn weg. Wat voor pijn heb je nu? Kloppend? Stekend? Ok bijzonder dat je arts er pijnstillers voor voorschrijft. Dit zegt trouwens iemand met al veertig jaar oorontstekingen.

Inderdaad, pijn zou veel minder of weg moeten zijn wanneer het doorgebroken is.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:27

Neusspray gebruik ik ook ja:)

De arts zei dat ze aan oorontstekingen niks meer doen kwa antibiotica, alleen als het vloeien langer aanhoudt als een week..

Als het even opengebarsten is en goed loopt is de pijn ook veel minder, daarna kan bouwt de druk zich weer op en begint het weer te steken.

Is dus vooral een stekende pijn, ook loopt er bloed mee uit mijn oor

Edit:klopt nu ook weer :(

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:51

loesje4600 schreef:
Neusspray gebruik ik ook ja:)

De arts zei dat ze aan oorontstekingen niks meer doen kwa antibiotica, alleen als het vloeien langer aanhoudt als een week..

Als het even opengebarsten is en goed loopt is de pijn ook veel minder, daarna kan bouwt de druk zich weer op en begint het weer te steken.

Is dus vooral een stekende pijn, ook loopt er bloed mee uit mijn oor

Edit:klopt nu ook weer :(

Het kan zijn dat je trommelvlies zich aflegger gesloten heeft eten het weer moet doorbreken. Ik zou maandag nog weer laten kijken als het pijn blijft doen...

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 19:54

Zou kunnen, ze kon idd mijn trommelvlies donderdag niet zien door alle troep die ervoor zat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:14

Bloed?? Nog nooit meegemaakt met onze kinderen en die hebben er nogal wat gehad. Vervelend en sterkte.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:02

Ik had ook bloed.. maar mijn Thaise arts heeft het niet later doorbreken. Heeft wel mijn oog uitgespoeld. Kwam weinig prut uit. Maar kreeg wel dikke antiobiotica pillen mee. Zijn pillen die je normaal gesproken krijgt bij een dikke longontsteking... in Thailand nemen ze het niet zo nou.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:23

Slaap met een enorm dik kussen onder je hoofd! Ik had een keer in een vies zwembad gezwommen en toen aan beide oren een ontsteking. Ik kon niet meer slapen van de pijn, maar als mijn hoofd wat hoger lag zakte de pijn wat weg.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:27

Solica schreef:
Slaap met een enorm dik kussen onder je hoofd! Ik had een keer in een vies zwembad gezwommen en toen aan beide oren een ontsteking. Ik kon niet meer slapen van de pijn, maar als mijn hoofd wat hoger lag zakte de pijn wat weg.

Of een kussen of wat boeken onder je matras leggen, dat ligt nog beter vind ik.

Vind het ook raar dat je nog zoveel pijn hebt nadat het open is gebroken, normaal moet dat veel minder zijn.

Verder geen tips tegen de pijn, ik vind oorontsteking lekker voelen :+ beterschap!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:34

Ik kon ook niet slapen toen, ik heb op de bank gelegen, niet in bed. Scheelde Voor mij al heel erg!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:37

TerraHowrse schreef:
Solica schreef:

Of een kussen of wat boeken onder je matras leggen, dat ligt nog beter vind ik.

Vind het ook raar dat je nog zoveel pijn hebt nadat het open is gebroken, normaal moet dat veel minder zijn.

Verder geen tips tegen de pijn, ik vind oorontsteking lekker voelen :+ beterschap!

Jij vind een niet doorgebroken ontsteking in het binnenoor lekker voelen? Serieus?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 22:56

Ik heb mijn kussens dakpansgewijs in bed liggen, ligt heerlijk voor ff. Kan alleen op mijn rug liggen of op de pijnlijke kant met mijn hand onder mijn hoofd zodat geen druk op oor zit..

Bloed heb ik ook nog nooit mee gemaakt en zo heftig ook nog nooit, heb het ooit 1x eerder gehad

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:27

Voor je gaat slapen misschien iets kouds gewikkeld in een handdoek een tijdje tegen je oor houden? Ik heb het zelf niet geprobeerd toen, maar ik weet nog wel dat mijn oren enorm warm waren :+

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:41

loesje4600 schreef:
Ik heb mijn kussens dakpansgewijs in bed liggen, ligt heerlijk voor ff. Kan alleen op mijn rug liggen of op de pijnlijke kant met mijn hand onder mijn hoofd zodat geen druk op oor zit..

Bloed heb ik ook nog nooit mee gemaakt en zo heftig ook nog nooit, heb het ooit 1x eerder gehad

Bloed is niet schokkend hoor, dat heb ik ook vaak. Beterschap!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:44

Lily_Fee schreef:
Ik had ook bloed.. maar mijn Thaise arts heeft het niet later doorbreken. Heeft wel mijn oog uitgespoeld. Kwam weinig prut uit. Maar kreeg wel dikke antiobiotica pillen mee. Zijn pillen die je normaal gesproken krijgt bij een dikke longontsteking... in Thailand nemen ze het niet zo nou.

Tot je dalijk resistent bent voor antibiotica...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:47

Ik heb tijdens zwangerschap oorontsteking gehad en net als jij geknapt en nog pijn, heb antibiotica gekregen en uit eindelijk is het na 6weken pas ovrr gegaan, oordruppels gehad met antibiotica....

Beterschap....

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:10

Ineke2 schreef:
Lily_Fee schreef:

Tot je dalijk resistent bent voor antibiotica...

Ja want na 1 keer antiobiotica in je leven ben je resistent :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:26

Lily ik geloof niet dat je verder nooit antibiotica hebt gehad, maar dat is geheel off topic.

Ts ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen :(:)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 12:05

Ik heb vannacht 3 uurtjes geslapen, had nog 600 mg ibu bruis van mijn vriend gevonden dat hielp een beetje.. verder ben ik nog steeds soort van ongesteld aan mijn oor :7
Pijn is ook nog niet weg..

Ik hoop dat dit geen 6 weken gaat duren hoor