Sinds start sportschool constant onrustig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Sinds start sportschool constant onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 21:29

Hrrr! Ik ben een maandje geleden begonnen bij de sportschool. Inmiddels ga ik minimaal 4 keer per week na mijn werk 45 minuten tot een uur aan de bak. Die vetjes gaan er immers niet vanzelf af :Y)

Alleen kan ik dus absoluut niet meer slapen sinds ik ben begonnen. Ik kan niet meer stil zitten en mijn hoofd is een grote chaos, terwijl ik juist had verwacht dat het wat rust zou scheppen. Daarnaast verveel ik me eigenlijk constant.. Op zich niet geheel gek natuurlijk, immers ben ik van m'n luie reet af en maakt dat me ook wat opgewekter maar in deze vorm is het wel heel erg vervelend aan het worden. En saai! Alles is maar saai! De sportschool vaak ook :') Maar dan denk ik nog; Ach! Het is gezond dus even doorzetten.

Op dit moment zit ik me dus ook gewoon gigantisch te ergeren. Ik heb me vanavond flink het zweet in gewerkt, daarna thuis gedouched en een gezonde maaltijd gegeten. Vroeg naar bed? JAAAA! Ik ben doodmoe! Ik ga liggen en... ik verveel me en ben direct over m'n vermoeidheid heen. *zucht*

Een filmpje kijken dan maar? 2 minuten en ik zet het maar weer uit. Ik kan mijn aandacht er niet bij houden en erger me er aan. Het lijkt wel alsof ik gewoon overprikkeld raak door het sporten. Als ik 4 uur per nacht slaap ben ik al blij, ik zie er aan het eind van de week uit als een lijk van de vermoeidheid.. En nu ook weer, ik verveel me zo dat ik zit te twijfelen om naar naar de 24/7 fitness te gaan een half uurtje wandelen verderop. Dan heb ik in ieder geval iets te doen want dit thuis zitten word hem niet volgens mij.. Ik heb zin om van alles te doen, een spelletje spelen, een boek lezen of lekker even tekenen, maar ik heb naast rust in mijn hoofd gewoon geen rust in mijn lijf. Maar ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om de deur uit te gaan. Dan kan ik net zo goed gaan stappen wat ik juist niet wil omdat ik morgen al "moet" en weet van mezelf dat ik avonden alleen nodig heb buiten de werkweek om :+

Ik heb altijd al wel wat onrust gehad in mijn hoofd en moet eerlijk bekennen dat ik eerder nogal eens wat alcoholische drankjes wilde nuttigen om dit te stillen :o Daarom ben ik sinds 2 maanden ook volledig gestopt met alcohol. Ik dronk echt te vaak en had het idee dat ik mezelf terug moest vinden in plaats van me te verstoppen. Dit zal er vast ook wel mee te maken hebben, maar dit is toch wel veel extremer geworden sinds het sporten.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad bij het opnieuw oppakken van lichaamsbeweging? Of eigenlijk, zoals in mijn geval een hele nieuwe levensstijl? En hoe hebben jullie het aangepakt?

Magrathea

Re: Sinds start sportschool constant onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:49

Sportte je voorheen al? Of ben je van niets naar 4x per week gegaan? Dat zou ik ook heftig vinden...
Ik denk dat je beter kan beginnen met 2x per week en dan 2u in plaats van de kortere periode.

Verder, eet je wel goed?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:53

Lukt het om 's ochtends voor je werk te sporten?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:57

Heb er ook last van gehad. Combinatie van te laat op de dag sporten en te snel van 0 naar 100 honderd gegaan. Binnen een maand van niks naar 4 keer in de week is wat snel en dat kan niet iedereen handelen. Ik zou dus kijken of je vroeger op de dag kan gaan en anders minder lang/minder veel/minder intensief gaan sporten, dat helpt :j en het dan gewoon wat rustiger opbouwen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 22:03

'S ochtends voor werk gaat helaas net niet. Misschien dat ik inderdaad wat te snel ben gegaan... Maar om nu terug te vallen voelt ook een beetje als opgeven.

Ik heb inmiddels gelukkig wel iets gevonden wat m'n onrust op heft. Dansen terwijl ik artikelen aan het lezen ben :') Zowel m'n lichaam als geest is druk... Hopelijk krijgt dit me in ieder geval wat vermoeid.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:24

Waarom voelt dat als opgeven, als je een stapje terug doet? Dat is toch luisteren naar je lijf en ervoor zorgen? Hoe is je hartslag eigenlijk op die momenten?

Zo te lezen is je omschakeling echt 180° en dat kan heel heftig zijn voor je lijf en voor tussen de oren.

Er aan gaan denken dat je je verveeld en dat je niet meer moe bent en dat je wilt slapen zorgt er vaak juist voor dat je echt niet meer kan slapen. Dus, gedachten op iets anders.
Bij mij helpt het goed om bv. Naar je eigen ademhaling te gaan luisteren. Echt alleen daar naar, met ogen dicht en in slaaphouding. Ga je aan iets anders denken, iedere keer weer terug naar je ademhaling. Wat ook helpt is de dag overdenken, alleen de leuke/fijne/mooie momenten. Ernaar terug gaan, opnieuw beleven en dat gevoel even vasthouden. Laatste tijd haal ik de avond geeneens meer, dan ben ik al weg.

Succes, wel enorm lastig.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:25

Sportschool vond ik vreselijk maar hardlopen buiten helpt mij heel goed om rustig in mijn hoofd te worden.
Uiteindelijk word ik helemaal zennnnn in mijn hoofd.
Zonder muziek en door het bos.
Ik weet niet of het werkt wanneer je midden in de stad woont.
Misschien kun je dat eens proberen?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:26

Je zal je lichaam wat tijd moeten geven om te wennen aan je nieuwe levensstijl. Voor mij werkt 's avonds sporten sowieso niet. Daarna zit ik namelijk altijd vol energie en komt er van slapen vaak niks. Dus ik probeer altijd 's morgens te gaan. Maar goed, dat moet maar net kunnen met je werk natuurlijk.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:38

Als ik 's avonds sportte (dus om 8u 's avonds erheen), kon ik ook voor geen meter slapen, was hyperactief.
Gelukkig kan ik 2x per week door de weeks in de middag sporten en dan 2x in het weekend, meteen als ik wakker ben. En het gekke is: als ik dan een boekje ofzo ga lezen om even tot rust te komen als ik terug ben, val ik 9 van de 10 keer in slaap om een uurtje later helemaal opgewekt weer wakker te worden :').

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 22:58

Jaan81; Omdat voor mijn gevoel mijn lichaam nu juist aan geeft dat het wil. Als ik uit de sportschool kom heb ik ook echt een drive om door te gaan en te willen rennen. Ik ben nogal van het alles of niets.. Dus ben bang dat dit ook met de sportschool zal gebeuren. Mijn sportschoolmaatje heeft het inmiddels al opgegeven en ik wil dat niet! :P

Ik ga om 6 uur al naar de sportschool. Direct door vanuit het werk en sta dan tussen 7 en half 8 weer buiten waarna ik naar huis ga om te douchen en eten. 8 uur ben ik dan klaar met alles en mooi de drukte voor.

Ik eet overigens tussen de middag meestal warm, en 's avonds een boterham of een salade. Maar dit doe ik al een lange tijd. Vind het zelf persoonlijk prettiger :)

Buiten hardlopen vind ik hier een beetje op het randje.. De omgeving is best mooi! Maar de wegen zo verschrikkelijk slecht.. Reken gerust op spontane gaten van een meter diep (zonder overdrijven). Ik denk dat ik binnen een week m'n enkel breek... Wandelen doe ik in het weekend dan wel weer veel :j Even de bergen in, of een wijk ontdekken waar ik nog niet eerder ben geweest. Of even naar dat ene winkelcentrum aan de andere kant van de stad lopen die toch zo'n 5 kilometer verder weg was dan gedacht :')

Ik probeer het sporten wel iets op te breken. Naast hardlopen doe ik ook wat qua gewichten, buik- en rugspieren. En als over 3 maanden de sneeuw komt wil ik ook weer de bergen in om te gaan snowboarden. M'n dansjes net hebben in ieder geval geholpen. Ik ben nu wat rustiger :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 01:56

Ik heb heel het weekend rustig aan gedaan (en lekker geslapen), maar vandaag moest ik toch echt weer aan de bak :) Het is inmiddels 3 uur (andere tijdszone) en ik ben nog klaarwakker.. Ik heb geprobeerd wat muziek aan te zetten die je rustig moet maken, maar dit resulteerde erin dat ik bijna een angstaanval kreeg en schreeuwend m'n oordopjes heb uitgetrokken - wat me uiteraard nog meer wakker maakte...

Meditatie heb ik enkele weken terug geprobeerd, hiervan kreeg ik een angstaanval dus dat ga ik maar niet nog eens doen.

Het lijkt er op dat er nog wat heel erg diepgewortelde problemen zitten in m'n kop. Prima om dagelijks even over na te denken en dat is ook iets waar ik mee bezig ben, maar eind van de avond een uit knopje graag. -:(-

Mocht ik niet meer slapen, of vroeg wakker zijn dan ga ik morgenochtend ondanks de korte tijd toch proberen naar de sportschool te gaan. Dat zal dan maar voor maximaal een half uurtje zijn, maar als het werkt ben ik blij.