Ik heb super snel blaren.. What to do?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Annet_Dottie

Ik heb super snel blaren.. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 18:30

Hi allemaal,

Vanochtend ben ik met een goede vriendin een bootje gaan huren, dan zal je denken, leuk! En lekker met dit weer!

Absoluut maar wij hadden een roeibootje. Moesten door aardig smalle stromingen door naar het grote meer. Ontzettend genoten maar de terugweg mocht ik roeien, fanatiek als ik ben daar ging ik. Toen ik het eenmaal te pakken had ging het echt lekker, tot ik nog niet eens op de helft weer m'n vel voelde schuren langs de houten roeispanen, we stopten nog eventjes om wat te drinken en ja hoor 2 blaren waar later zelfs nog een 3e bij kwam.

Mijn vriendin had het zelfde stuk geroeid kwa afstand en nergens last van..

Nu heb ik sowieso super snel blaren en heb ik na het helpen in m'n moeder haar tuin een paar maand geleden ook in totaal zo'n 10 blaren gekregen..
Ik heb er direct na op in ieder geval de open blaar even een gewone pleister gedaan, maar voorkomen is beter dan genezen...
We willen deze zomer nog een keer gaan en ik ben echt van plan dan ook een rondje meer te roeien ipv alleen midden op het meer te zonnen, maar wat is nu handig om te doen om blaren te voorkomen?
Blaren pleisters helpen lijkt mij pas als de blaar er al is, ik riep al de volgende keer handschoenen aan maar bij m'n moeder in de tuin deed ik die ook aan en toch kwamen er nog 3/4 bij..

Wie heeft de gouden tip?

Michelleex

Re: Ik heb super snel blaren.. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:33

Ik heb ook heel snel last van blaren, ook op m'n voeten. Ik doe aan preventief tapen, weet niet of dit voor je handen zo fijn is, maar anders toch goed passende handschoenen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 18:42

Michelleex schreef:
Ik heb ook heel snel last van blaren, ook op m'n voeten. Ik doe aan preventief tapen, weet niet of dit voor je handen zo fijn is, maar anders toch goed passende handschoenen.

Tapen? Oh dat ken ik nog niet, speciale tape? Waarvoor gebruik je dat meestal dan? Voeten ofzo?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:52

Op mijn voeten heb ik ook snel blaren. Ik tape als ik bijvoorbeeld lange stukken moet wandelen in met Leukoplast Silk. Sokken van (merino) wol helpen ook goed. Voor je handen zou ik het zo snel niet weten. Misschien ook tapen of goed passende handschoenen?

Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 18:57

Luniek schreef:
Op mijn voeten heb ik ook snel blaren. Ik tape als ik bijvoorbeeld lange stukken moet wandelen in met Leukoplast Silk. Sokken van (merino) wol helpen ook goed. Voor je handen zou ik het zo snel niet weten. Misschien ook tapen of goed passende handschoenen?

Ik wandel regelmatig lange stukken maar heb dus juist nooit blaren op mijn voeten bijzonder genoeg :P
Ja kwa passende handschoenen zit ik dan nog even wat dan wijsheid is, zou haast denken paardrijd handschoenen, had met rijden ook heel snel blaren en daar hielpen dat soort handschoenen ook best goed voor..
Kwa tapen werkt denk ik niet zo goed ik krijg ze echt aan de binnenkant van m'n vinger vooral, even foto gemaakt :

Afbeelding

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:01

Ik lees ook even mee. Ik heb het vooral op mijn voeten. Die liggen bijna standaard open.
Bij nieuwe schoenen heb ik altijd standaard last van blaren en drukpunten, wat voor sokken ik ook gebruik.
Skechers helpen wel een stuk beter, maar ideaal is het niet.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:13

Misschien een beetje zonde om voor 1x te kopen, maar wil je toch de tip meegeven: zeilhandschoenen!

Ik gebruik ze zelf met kanoën ook wel, als het lang geleden is of erg koud buiten :P

Zeilhandschoenen zijn gemaakt om lijnen (touwen) door je handen te laten glijden, maar om ook goed grip te hebben. Het is meestal vrij stugge stof, maar als je er even aan gewend bent houd het wel je handen heel. Ik heb er zelf zonder vingertoppen, maar er zijn er ook met.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:49

Ik ben echt een blaren koningin. Even uitmesten zonder handschoenen en ik heb al snel een blaar. Met nieuwe schoenen of ver lopen is het ook altijd bingo. Voeten tape ik altijd van tevoren als ik ver moet lopen. Omdat ik nu zelf honingzalfbarriere creme verkoop gebruik ik die veel, die legt een laagje over je vel waardaar je iets minder snel blaren krijgt. Maar voor echt ver lopen of lang met je handen bezig zijn blijft tapen of goede handschoenen toch de beste oplossing.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:05

Oh gewoon tapen met breed sporttape.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 20:10

Suzanne F. schreef:

Ja.. Heb je gezien waar ik de blaren krijg..?
:+

Thanks voor alle tips, zal eens kijken naar handschoenen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:16

Ja dat zag ik. Waarom kan je daar niet tapen dan?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:48

Ik heb er ook zo'n last van op mijn voeten. Welke schoen ik ook draag (behalve mijn bergschoenen) zit er aan het eind van de dag een blaar op mijn hiel. Ik plak dus van tevoren pleisters.

Misschien kan je je handen ook intapen of misschien een paar handschoenen?

(✿◠‿◠)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:54

Voor blaren op je voeten is het heel belangrijk dat de sokken niet met wasverzachter gewassen zijn!
Blaren op de handen heb ik helaas geen tip voor

oh no, my dreamprins fell off his horse again

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:55

Suzanne F. schreef:

+1

Op YouTube kan je veel filmpjes vinden over tapen, paar keer oefenen & je bent ready to go.

De truttigste blog ooit :)F

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:00

Ik ken lange-afstandswandelaars die de huid van hun voeten harden met kamferspiritus. Zelf heb ik dat niet nodig, dus ook geen ervaring mee. Maar het valt te googlen en misschien ook te proberen. En anders idd handschoenen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:15

Suzanne F. schreef:

Dit werkt inderdaad. En die plek is prima te tapen!

F <3 27-09-2019
Een Goodiebox met 10 euro korting voor maar 9,95?
https://www.goodiebox.nl/cheyennet

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:17

Compeet anti blaren stik. Of anders dagelijks inwrijven met een watje met kamfer spiritus. Dat maakt de huid sterker.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:21

Suzanne F. schreef:

Omdat het precies tegen het tussenstukje van duim en wijsvinger zit weet ik hoe dat stukje heet, en dat heel beweeglijk is dus het tape lijkt me verschuift.
Maar goed ik vraag gewoon advies he, je ziet mij niet zeggen dat ik daar niet kan tapen..

mirriezz schreef:
Misschien een beetje zonde om voor 1x te kopen, maar wil je toch de tip meegeven: zeilhandschoenen!

Ik gebruik ze zelf met kanoën ook wel, als het lang geleden is of erg koud buiten :P

Zeilhandschoenen zijn gemaakt om lijnen (touwen) door je handen te laten glijden, maar om ook goed grip te hebben. Het is meestal vrij stugge stof, maar als je er even aan gewend bent houd het wel je handen heel. Ik heb er zelf zonder vingertoppen, maar er zijn er ook met.

Ik zal toch eens kijken, desnoods tweedehands goedkoper ofzo! Denk dat we t wel vaker gaan doen en anders voor met het tuinieren heb zelf ook een tuin dus ook daar nog wel eens blaren door :P

hagelslag schreef:
Voor blaren op je voeten is het heel belangrijk dat de sokken niet met wasverzachter gewassen zijn!
Blaren op de handen heb ik helaas geen tip voor

Blaren op m'n voeten heb ik gelukkig bijna nooit meer last van, laatste keer kan ik me niet herinneren ook. Ik was sowieso niet met wasverzachter ivm heel gevoelige huid die daar sterk op reageert dus dat scheelt :D wel goede tip

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:21

Jennyj01 schreef:
Compeet anti blaren stik. Of anders dagelijks inwrijven met een watje met kamfer spiritus. Dat maakt de huid sterker.

Ik ga het eens Googlen! Dankjewel :)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:41

Tijdens stallen mesten etc heb ik ze ook heel snel. Precies op dezelfde plek. Echt een rot plekje.
Stukje tape erop 1 of 2 x rond wikkelen en dan handschoentjes erover. Dat is wat ik doe.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:44

Wat voor tape gebruiken jullie? Als ik google op iets met blaren kom ik eigenlijk alleen op voeten, is blaren op je handen zo weinig voorkomend dan? :x
Sporttape las ik al, maar is er geen speciaal iets voor zoals je ook blaren pleister hebt?

Nabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:47

Je voeten of handen insmeren met kamferspiritus.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

Nabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:48

Annet_Dottie schreef:
Wat voor tape gebruiken jullie? Als ik google op iets met blaren kom ik eigenlijk alleen op voeten, is blaren op je handen zo weinig voorkomend dan? :x
Sporttape las ik al, maar is er geen speciaal iets voor zoals je ook blaren pleister hebt?

Nooit sporttape gebruiken. Gewoon hansaplast.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:54

Leukoplast bruine tape of fixomul. Het eerste zit vaster, maar daardoor ook wat lastiger te verwijderen. Fixomul zit minder vast, waardoor het makkelijker loslaat wat zowel een voordeel als een nadeel is. Nooit blarenpleisters gebruiken. Die dingen willen schuiven maar zijn niet te verwijderen zonder je huid mee te nemen.

En wat je ook plakt, wikkel het niet rondom je vinger. Kan gaan knellen of erger.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als dat in de buurt is wil ik je wel opweg helpen. Blarenbehandeling- en preventie is geen algebra, maar je moet wel even weten hoe wel en hoe niet.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 23-08-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 21:55

Dankje!

Dan nog even snel voor het slapen gaan, de blaar van de foto is dus open en vooral dat vind ik irritant, brand zo.. Een blaren pleister zou daar niet echt meer tegen helpen vermoed ik, maar ik heb er niet zoveel verstand van, weet iemand iets wat ik tegen het branderige gevoel daarvan kan doen?