Law of attraction/positive manifestations

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Law of attraction/positive manifestations

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:50

Ik wil hier graag mee aan de gang maar ergens durf ik ook niet echt. Ben een beetje van het als je weinig verwacht kan het ook niet tegen vallen :o

Maar aan de andere kant kan ik wel wat positive energie gebruiken in mijn leven :+

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 10:02

Azmay schreef:
Ik wil hier graag mee aan de gang maar ergens durf ik ook niet echt. Ben een beetje van het als je weinig verwacht kan het ook niet tegen vallen :o

Maar aan de andere kant kan ik wel wat positive energie gebruiken in mijn leven :+


Hier herken ik mezelf ook in. Aan de ene kant stel ik hoge verwachtingen voor mezelf en anderen, aan de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling als het niet uitpakt. Maar ik denk dat ik dan juist aan de attachment daarin moet werken voordat ik grotere doelen stel.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:05

susannevdv schreef:
"There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle." - Albert Einstein (wederom ;))

Uiteraard kun je statistisch van alles wat vinden en zover doorredeneren dat je de verwondering en magie uit de meest mooie fenomenen weg etst. Maar vergis je niet dat we tot 400 jaar geleden nog heel weinig aan wetenschap en statistiek deden. Zonder zijn we uit de grot gekomen, zonder hebben we beschavingen gemaakt en zonder hebben we wereldwonderen gebouwd.

We kunnen niet eens objectief vaststellen of we als mensheid nu wel zoveel gelukkiger zijn geworden met wetenschap en welvaart.

Maar ik denk dat wanneer je een fundamentele verwonderende en positieve levenshouding kan doorleven, dat je wel een stuk blijer en krachtiger in het leven staat. Echter veel mensen hebben het er niet voor over om daarvoor de confrontatie met hun eigen schaduwkant aan te gaan en die te omarmen. Immers je angsten, schuldgevoelens, beperkende overtuigingen, onzekerheden, nare gedragingen maken net zo goed deel uit van je identiteit. Pas als je daar mee om kan gaan (wat nog niet zo makkelijk is) wordt die fundamenteel positieve levenshouding mogelijk. En het zou zomaar kunnen dat de sporters die consequent buiten het podium vallen juist net niet in staat zijn om die stappen ook te zetten.

Ieder zijn eigen natuurlijk, maar ik kies ervoor me te verwonderen.

Mijn insteek op deze opmerking is dat ik geen vreemde magische geloofsystemen nodig heb om me te verwonderen over het universum waar we in leven.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 10:14

Kuggur schreef:
susannevdv schreef:
"There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle." - Albert Einstein (wederom ;))

Uiteraard kun je statistisch van alles wat vinden en zover doorredeneren dat je de verwondering en magie uit de meest mooie fenomenen weg etst. Maar vergis je niet dat we tot 400 jaar geleden nog heel weinig aan wetenschap en statistiek deden. Zonder zijn we uit de grot gekomen, zonder hebben we beschavingen gemaakt en zonder hebben we wereldwonderen gebouwd.

We kunnen niet eens objectief vaststellen of we als mensheid nu wel zoveel gelukkiger zijn geworden met wetenschap en welvaart.

Maar ik denk dat wanneer je een fundamentele verwonderende en positieve levenshouding kan doorleven, dat je wel een stuk blijer en krachtiger in het leven staat. Echter veel mensen hebben het er niet voor over om daarvoor de confrontatie met hun eigen schaduwkant aan te gaan en die te omarmen. Immers je angsten, schuldgevoelens, beperkende overtuigingen, onzekerheden, nare gedragingen maken net zo goed deel uit van je identiteit. Pas als je daar mee om kan gaan (wat nog niet zo makkelijk is) wordt die fundamenteel positieve levenshouding mogelijk. En het zou zomaar kunnen dat de sporters die consequent buiten het podium vallen juist net niet in staat zijn om die stappen ook te zetten.

Ieder zijn eigen natuurlijk, maar ik kies ervoor me te verwonderen.

Mijn insteek op deze opmerking is dat ik geen vreemde magische geloofsystemen nodig heb om me te verwonderen over het universum waar we in leven.


Wat fijn! Susanne ook niet hoor, en ik ook niet. Vreemde magische geloofsystemen hebben gelukkig niks te maken met dit topic. :+ Bedankt voor je insteek!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Law of attraction/positive manifestations

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:17

Echt niet? Dan mijn excuses, ik heb die uitleg over de zg. Law of Attraction blijkbaar niet begrepen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:25

Eapy schreef:
Hier herken ik mezelf ook in. Aan de ene kant stel ik hoge verwachtingen voor mezelf en anderen, aan de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling als het niet uitpakt. Maar ik denk dat ik dan juist aan de attachment daarin moet werken voordat ik grotere doelen stel.

Hm, most interesting...!
Ik zeg niet dat het niet kan - maar er zit wel spanning tussen het loslaten van begeerte (zo interpreteer ik 'werken aan attachment') en het stellen van doelen.

Zoals het hindoeïsme al eeuwen stelt: het is het beste om 'je plicht te doen' zonder verdere verwachtingen van succes, roem en eeuwige glorie...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:31

Eapy schreef:
Azmay schreef:
Ik wil hier graag mee aan de gang maar ergens durf ik ook niet echt. Ben een beetje van het als je weinig verwacht kan het ook niet tegen vallen :o

Maar aan de andere kant kan ik wel wat positive energie gebruiken in mijn leven :+


Hier herken ik mezelf ook in. Aan de ene kant stel ik hoge verwachtingen voor mezelf en anderen, aan de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling als het niet uitpakt. Maar ik denk dat ik dan juist aan de attachment daarin moet werken voordat ik grotere doelen stel.

Ik denk dat je doelen realistisch moeten zijn.
In de film/boek de LOA krijg ik het idee dat ze daar ook doen alsof de onmogelijke dingen bereikbaar zijn.
Ja misschien ooit voor een enkeling, maar ik denk voor de meeste niet en dat voelt dan als een tegenvaller.

Ik kan de verwachting hebben de 100 meter sprint eens te winnen, maar dat gaat nooit lukken, hoe erg ik dat gevoel ook zal visualiseren.
Maar zo wilde ik wel Z springen en Z dressuur worden en dat is wel gelukt. En niet eens zo moeilijk.
Maar ik heb daar dan wel mijn best voor moeten doen, want van huis uit zijn er geen paarden en ook geen enkel kapitaal.

Zo wilde ik al eerste eigen auto een bepaald merk, ja dat is er ook gekomen.
Is dat LOA of gewoon geen Ferrari wensen en op autoscout alleen dat merk te zoeken?

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 11:32

Kuggur schreef:
Echt niet? Dan mijn excuses, ik heb die uitleg over de zg. Law of Attraction blijkbaar niet begrepen.


No worries! :)

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:52

Eapy schreef:
Azmay schreef:
Ik wil hier graag mee aan de gang maar ergens durf ik ook niet echt. Ben een beetje van het als je weinig verwacht kan het ook niet tegen vallen :o

Maar aan de andere kant kan ik wel wat positive energie gebruiken in mijn leven :+


Hier herken ik mezelf ook in. Aan de ene kant stel ik hoge verwachtingen voor mezelf en anderen, aan de andere kant ben ik bang voor de teleurstelling als het niet uitpakt. Maar ik denk dat ik dan juist aan de attachment daarin moet werken voordat ik grotere doelen stel.


Ik heb het ook niet als een makkelijke maar wel erg waardevolle weg ervaren. Zoals gezegd als halve wetenschapper (ben buitenpromovendus) heb ik het heel erg lang erg makkelijk gevonden om voor alles maar een rationele analytische oplossing te vinden.

Ik heb het geluk gehad heel veel goede leraren/profs en coaches om me heen gehad te hebben die mij in de afgelopen vijf jaar aan de hand genomen hebben om te staan waar ik nu sta. Ik zie mezelf absoluut niet als een religie-aanhanger. Maar ik merk wel dat ik spiritueler ben geworden zonder daar nu een precieze geloofsovertuiging aan vast te kunnen hangen, ik vertrouw er gewoon meer op dat de dingen op mijn pad komen die daar horen. Behalve dagelijkse meditatie en wekelijkse yoga hang ik ook geen rituelen aan. Wel lees ik over behoorlijk brede onderwerpen, ga daar met mensen over in gesprek, en stel aan de hand van het gvoel en de gedachten rondom de input die ik tot me neem mijn overtuigingen en meningen bij.

Topics waar ik me in heb verdiept die mij sterken in mijn overtuigingen zijn nogal divers: Neuro science, neuro biologie, (positieve) psychologie, filosofen en wijsheid tradities, (kwantum) fysica, celbiologie, data science, artificial intelligence en cognitive science, semiconductors, organisatiekunde, sociologie, ademhalingsmechanismen, systemisch werken, NLP en noem het maar op.

Ben nogal nieuwsgierig en dat is ook wat ik mee zou willen geven, als je er nieuwsgierig naar bent ga gewoon eens met een open mind (met het liefst zo min mogelijk verwachtingen, in mindfulness noemen ze dit beginners mind) op zoek naar welke manier voor jou iets positiefs doet. Ga het onderzoeken en ervaren en maak dan je keuzes.

Edit: Leuk topic trouwens!

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Law of attraction/positive manifestations

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:02

Ik lees mee! Heb hier ook zo mijn mening over en ervaringen mee, maar kan het nog niet zo goed verwoorden. Dus hou ik verder even mijn mond. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:49

xyzutu2 schreef:
Robin_S schreef:
Veel topsporters en andere succesvolle mensen zullen het beamen: ze zagen de overwinning in hun hoofd. Ze voelden de intense vreugde die ze zouden ervaren als ze die of die medaille zouden halen. Bedrijfsleiders zagen hun droomzaak eerst in hun hoofd ontstaan. Uiteindelijk is je hele intrinsieke motivatie aan dat eindresultaat gekoppeld.


Het lastige aan die redenatie is dat alle verliezers exact hetzelfde voor zich zagen en hetzelfde voelden. Of dachten nummer 2 tot 10 allemaal 'Nah, dit gaat hem niet worden vandaag'? Alleen kiezen LOA-aanhangers om erg selectief te interviewen. Natuurlijk zullen succesvolle mensen allemaal zeggen dat ze dat succes gekregen hebben doordat ze niet alleen hard gewerkt hebben, maar het geluk ook nog eens supergoed afgedwongen hebben door alles perfect te visualiseren.

Het enige probleem is dus; dat deden alle verliezers ook. ;)


Ja, dat zeg ik iets verderop ook.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 16:56

Jibbel schreef:
Ik lees mee! Heb hier ook zo mijn mening over en ervaringen mee, maar kan het nog niet zo goed verwoorden. Dus hou ik verder even mijn mond. ;)


Hi, welkom! Jammer dat je je mond houdt, je mag het ook pb'en als je bang bent voor negative reacties :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:33

Overigens wil ik dus wel degelijk gaan kijken naar die "vreemde magische geloofssystemen", maar dat is weer een ander verhaal. Ik denk dat dat mij kan ondersteunen in deze denkwijze namelijk :j

Zit momenteel met enorme hoofdpijn en begin weer depressieve gedachtes te krijgen dus ga zo na het eten eens wat doelen etc opschrijven. Misschien dat dat wat meer perspectieven geeft.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:36

Eapy schreef:
Jibbel schreef:
Ik lees mee! Heb hier ook zo mijn mening over en ervaringen mee, maar kan het nog niet zo goed verwoorden. Dus hou ik verder even mijn mond. ;)


Hi, welkom! Jammer dat je je mond houdt, je mag het ook pb'en als je bang bent voor negative reacties :j


Ow, negatieve reacties interesseren me niet zoveel. Zoveel mensen, zoveel verschillende ziens- en denkwijzen. Het is puur dat ik t lastig vind om t goed onder woorden te brengen.
Heb hier verschillende reacties gelezen over bijv. Mensen met een ziekte oid die dat dan zouden krijgen door negatief denken. Maar volgens mij moet je dat anders zien. Is het ruimer. Daarover moet ik dus nog even filosoferen voor ik t goed op papier krijg.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:09

_Reneee schreef:
Lekker naïef. Net of alles je zomaar aan komt waaien als je altijd maar positief denkt. Ik vind dat mensen die overdreven positief in het leven staan oogkleppen op hebben. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Soms is het leven gewoon poedersuiker. Je kunt het beter met een flinke korrel zout nemen allemaal. Natuurlijk kom je met een positieve houding verder dan een negatieve, maar je moet er niet in doorslaan. Krijg er een sektegevoel bij.

Positief en naief zit nog heel veel ruimte tussen. :)

Mijn dokter beweerd nog steeds dat ik gekomen ben waar ik ben door mijn "state of mind". Door te willen en er gewoon van uit te gaan dat het nog een optie was. :)
Had dat kunnen tegen vallen? Natuurlijk. Maar in deze situatie hielp het. :) En je leest wel vaker dat mensen dingen doen die eigenlijk "onmogelijk" zijn. IMO is dat meer wat men bedoelt. Mind over matter.

Dat er mensen daar wat (veel) te ver in zullen gaan, zal je altijd houden, maar dat maakt de kern nog niet slecht. :)

Kijk naar wat bv tibetaanse monikken doen of de verhalen over de samurai... :) hoe kan je dan ontkennen dat de geest sterker kan zijn dan ons fysieke wezen. Zo heel "nieuw" is die gedachte niet overigens. Plato had het daar al over zij het op een negatievere manier. :)

bruintje123 schreef:
Eapy
Wat is ervaring mee hebben?
Jaartje of wat terug was het gewoon erg "in"
Toen kwam er bijna elke week wel iets over bij Oprah Winfrey, stond er regelmatig wat over in een magazine.
En ja ik heb toen ook de film gezien, er dingen over gelezen.

En ik blijf erbij dat de LOA niets anders is dan jijzelf die zich ergens heel hard voor inzet.
Ik heb ook leuke dingen in mijn leven weten te krijgen, maar dat kwam niet aanwaaien hoor, dat was f.cking hard je best er voor doen.

Mijn jeugd was een hel, heb ik dat op mezelf afgeroepen dat mijn vader stierf en er binnen de kortste tijd een zatte lor in huis woonde die zijn handen net thuis kon houden?
Dat is wat de LOA zegt, je krijgt wat je denkt. Ook de negatieve dingen.
Je straalt die energie uit en dat is wat je krijgt.

Tijn? ons nagellak vriendje, die wilde graag ziek en dood? Dat straalde hij op zijn jonge leeftijd al uit?

Ik weet waar LOA over gaat.
En ik blijf erbij, positief ergens op af stappen helpt, een doel stellen helpt, f.ucking hard je er voor inzetten werkt nog het beste.

Dat moet je anders zien denk ik.
Eerder: Tijn heeft óndanks zijn ziekte en voortijdige dood tóch nog zoveel uit het leven gehaald. Te weinig? Ja natuurlijk, ideaal was geweest dat hij gezond 85 of 90 geworden zou zijn. Maar toen dat geen optie meer was heeft hij alles gehaald uit de tijd die hem wel gegund was. :) En hij werd daarin ook "geholpen" omdat hij andere mensen inspireerde, omdat hij een beetje van zijn positiviteit deelde met de rest van de wereld en die hem daarvoor waardeerde. :) Niemand "kiest" voor ziek of dood of voor een k*tjeugd. You get what you're given, it's all how you use it. (en nee, geen grote filosoof, gewoon p!nk. :D )

De ene met een rotjeugd komt zelf in de goot terecht, de andere overstijgt al zijn kansen en maakt iets van zijn/haar leven. Beide hebben een rotjeugd gehad maar beide doen er iets anders mee.
Het o zo bekende verhaaltje van de twee zonen van een agressieve vader.
Een van de zonen groeit op en is agressief naar vrouw en kind. Als men vraagt waarom zegt hij "ik heb geleerd van mijn vader."
De tweede zoon heeft vrouw en kind maar is goed voor zijn vrouw en kind. Als men vraagt waarom antwoord die eveneens "ik heb geleerd van mijn vader"