Law of attraction/positive manifestations

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Eapy

Law of attraction/positive manifestations

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 12:52

Hai bokkers!

Zijn er mensen die aan bovenstaande doen? Ik ben altijd wel geïnteresseerd geweest in de kracht van een positieve state of mind en wil graag gaan beginnen met law of attraction/positive manifestations mbt een nieuwe baan in de toekomst. Hoe doen jullie het? Wat werkt wel/niet? Wat heeft het voor rol in je leven? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Kuggur

Re: Law of attraction/positive manifestations

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:13

Tsja, geloof je in tovenarij? Dat is de basisvraag die je jezelf moet stellen in verband met dit soort zaken.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 13:15

Kuggur schreef:
Tsja, geloof je in tovenarij? Dat is de basisvraag die je jezelf moet stellen in verband met dit soort zaken.

Nou zeg. Heeft niks met tovenarij te maken, maar met een positieve instelling en je doelen voor ogen hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:17

Een positieve instelling lijkt me altijd goed, en doelen stellen ook. Je kan sowieso beter positief en optimistisch ingesteld zijn dan altijd negatief denken.

Maar wat is het dan precies wat je bedoelt :?

[o]

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 13:19

verootjoo schreef:
Een positieve instelling lijkt me altijd goed, en doelen stellen ook. Je kan sowieso beter positief en optimistisch ingesteld zijn dan altijd negatief denken.

Maar wat is het dan precies wat je bedoelt :?

Ik zoek ervaringen met het toepassen van practices zoals Law of Attraction. Als je dit Googlet kom je al een heel eind :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:19

Ik ken inderdaad de film/ boek the law of attraction.
Ik zie het meer als wie goed doet goed ontmoet.
Dat je dus fijne personen in je omgeving aantrekt in je omgeving. En die niet bij je passen dan ook wel verdwijnen.
Ik geloof er niet zo in dat je met een positieve energie ook de baan krijgt zomaar ineens in je schoot geworpen. Daar werk je dan zelf ik denk ik gewoon hard aan.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:24

Was al bezig met googlen en snap Kuggurs reactie nu ineens een stuk meer.

Maar nee, daar geloof ik dus niet in.

[o]

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 13:26

bruintje123 schreef:
Ik ken inderdaad de film/ boek the law of attraction.
Ik zie het meer als wie goed doet goed ontmoet.
Dat je dus fijne personen in je omgeving aantrekt in je omgeving. En die niet bij je passen dan ook wel verdwijnen.
Ik geloof er niet zo in dat je met een positieve energie ook de baan krijgt zomaar ineens in je schoot geworpen. Daar werk je dan zelf ik denk ik gewoon hard aan.

Tuurlijk, dat beweer ik ook niet. Beweer trouwens helemaal niks hoor, maar ben op zoek naar ervaringen. Dankje voor je bijdrage!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 13:29

verootjoo schreef:

Waar geloof je precies niet in? Dit is de definitie van de law of attraction, van wikipedia:

"In the New Thought philosophy, the law of attraction is the belief that by focusing on positive or negative thoughts a person brings positive or negative experiences into their life."

Volgens mij heeft dit niks met "tovenarij" of "geloven" te maken, maar met het aantrekken van positieve energie door dat zelf uit te stralen.

Ik hoor graag van mensen die dit wél toegepast hebben! :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:32

Als je de film kijkt is dat wel zo ongeveer wat beweert word.
Als je die energie maar naar buiten brengt dan gaat dat ook gebeuren.

ik denk gewoon omdat je graag iets wilt dat je je er dan voor gaat inzetten, netwerken en zo.

Ik denk wel als je gewoon de dingen ombuigt naar positieve zinnen het wel prettiger kan zijn.
Zoals ze dan weer zeggen daar.
De woorden "geen" en "niet" vermijden.

Voorbeeld “ik wil geen onvoldoendes halen” volgens die wet bestaat het woord “niet, geen” niet, dus dat betekend “ik wil onvoldoendes halen” taadaa… weer een onvoldoende binnen. terwijl je juist moet denken; “ik haal een voldoende” wat dat is een positieve instelling.

Daar is de LOA op gebasseerd.
Ik geloof niet dat je daarom die voldoende haalt, ik denk wel dat de positieve mindset geen kwaad kan :)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:48

Wellicht zou je kunnen beginnen met he boek ' gedachten worden dingen'. Ook 'The secret' en de boeken van Louise Hay verschaffen veel info en tools. Ik geloof heilig in een sterke mind en het scheppend vermogen van je gedachten. Alles, maar dan ook alles is begonnen met een idee. Je moet alleen vervolgens wel actie ondernemen om bij je doelen uit te komen. Ik kan uren volkletsen over de kracht van mindset maar zal me inhouden ;-)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:52

Ik heb hier diverse boeken over (oa the secret) gelezen en vindt het toch veel te 'zweverig'. Tenminste de makkelijke weg waarin gesteld wordt dat als je het maar graag genoeg wilt en er heel veel aan denkt dat je het dan ook krijgt. Nu ga ik wel zo kort door de bocht dat mijn velgen er zowat afvliegen, maar dat is toch wel het idee wat er leeft bij Law of atrraction.

Ik denk en hoop bijvoorbeeld al jaren heel hard dat ik de postcodeloterij win maar verder dan ijs en stroopwafels ben ik nog nooit gekomen :9 :D :+

Ik heb ook het boek van Napoleon Hill, Think and grow rich. Dit boek wordt vaak in één adem genoemd met LOA, maar is toch wezenlijk anders. In dit boek gaat het meer om focus, een vastomlijnd doel en een weg uitstippelen om dat doel te bereiken. Daarnaast ook enige flexibiliteit hebben om bij obstakels in die weg een andere route te kunnen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:08

Ik vind het helemaal niet zweverig of met tovenarij te maken...

Pas het (onbewust) al heel mijn leven toe en het werkt gewoon :)

Al m'n stoutste dromen worden werkelijkheid, maar net zo goed al m'n nachtmerries in tijden dat het slechter gaat.

Omdat gedachten en emoties frequenties hebben denk ik zeker dat ze ook een sturend effect hebben.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:44

Ik geloofde er nooit in tot ik mijn "6-jarige meisjes droom" ineens in handen had ...

Focus, een doel voor ogen en daar ook keihard voor werken. Zonder focus loop je in rondjes, zonder doel kom je nergens.
Als mensen zeggen "Ik wil hier niet zijn", zijn er 42424524 andere opties. Als je zegt "ik wil DAAR zijn", is er er maar 1.

http://www.hippocoaching.be - http://www.psychologica.be

Building bridges to protect human capital

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:47

Maar dat is toch geen law of atraction?
Dat is gewoon keihard ergens voor gaan.
Wij wonen ook in ons droomhuis, maar dat is er niet gekomen om op de bank positieve energie de kosmos in te sturen en een vision bord te maken en daar naar te blijven staren.
Nee dat kwam er omdat we er voor geknokt hebben op onze manier.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:48

Wel ja, nadat ik met "niet zweverige" aanhangers gepraat heb, bleek het daar eerder over te gaan dan enkel dat bord maken. Je moet wel stappen zetten, anders hou je gewoon een mooie poster over :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:49

Haha, ja dat, precies :D

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:50

Elke ochtend even bewust tijd nemen om je doelen door te nemen en op positieve manier. Als je weet waar je naartoe wil dan heb je de helft voor mekaar. De rest is herkennen wanneer de kansen zich voordoen en dan hard eraan werken. Ik geloof erin want ik heb er zelf al veel mee bereikt. Onder andere inderdaad positieve en fijne mensen in mijn omgeving. Veel succes met alles wat je wil bereiken.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:52

Maar ik heb wel die "rare dingen" meegemaakt die soms beschreven worden. "Geld" dat op je pad komt, mensen waar je je van af vraagt waar ze vandaan komen, ....

Maar dat hangt volgens mij ook samen met die stapje zetten, dan kom je altijd de juiste mensen wel tegen uiteindelijk .... Zolang je zelf blijft geloven in dat doel, heb je ook de mogelijkheid die ander daarin te betrekken en in te zetten zodat ze een deel kunnen meelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:05

Belsje schreef:
Wel ja, nadat ik met "niet zweverige" aanhangers gepraat heb, bleek het daar eerder over te gaan dan enkel dat bord maken. Je moet wel stappen zetten, anders hou je gewoon een mooie poster over :D

Helemaal dit :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:17

Robin_S schreef:
Al m'n stoutste dromen worden werkelijkheid,

Vertel? Welke stoute dromen?
Je mocht optreden met Beyonce? Bracht atiekem een nacht met Brad Pitt door? Bent ten huwelijk gevraagd door een goddelijk lekkere, stinkendrijke olie sheikh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:05

Goof schreef:
Robin_S schreef:
Al m'n stoutste dromen worden werkelijkheid,

Vertel? Welke stoute dromen?
Je mocht optreden met Beyonce? Bracht atiekem een nacht met Brad Pitt door? Bent ten huwelijk gevraagd door een goddelijk lekkere, stinkendrijke olie sheikh?

Huh? :+

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:10

Afbeelding
Wellicht handig om eens in de kwantumfysica te duiken, waarin blijkt dat behoorlijk veel van dat zweverige best wel een wetenschappelijke grondslag heeft. Ik ben het er echter mee eens dat behoorlijk veel mensen dat verkeerd intrepreteren danwel uitleggen en er al snel een 'zweefteef' gehalte ontstaat. Echter duik je weer in de kwantumfysica dan bestaan we vooral uit lucht/energie en maar heel weinig tastbare massa ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:11

Is dit een beetje hetzelfde als een "self fulfilling prophecy"? Ik geloof daar wel in. Er zit idd ook veel wetenschap achter

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:12

Eapy schreef:
verootjoo schreef:

Waar geloof je precies niet in? Dit is de definitie van de law of attraction, van wikipedia:

"In the New Thought philosophy, the law of attraction is the belief that by focusing on positive or negative thoughts a person brings positive or negative experiences into their life."

Volgens mij heeft dit niks met "tovenarij" of "geloven" te maken, maar met het aantrekken van positieve energie door dat zelf uit te stralen.

Het vervelende is dat door dit soort schrijvers niet alleen beweerd wordt dat je positieve gebeurtenissen kunt aantrekken door positief te denken, maar ook dat als negatieve dingen jou overkomen dat dus komt doordat jij blijkbaar negatief dacht. Dan ligt Blame the victim al heel dicht op de loer. Want wat zegt de Law of Attraction dan over iemand die verkracht wordt? Zoals de filosofie hierboven zegt zijn het waarschijnlijk jouw eigen negatieve gedachten geweest die deze negatieve ervaring in je leven heeft gebracht...

Los van dit problematische gedachtengoed vind ik een positieve en realistische levensinstelling trouwens wel te verkiezen boven pessimisme. Maar enkel en alleen omdat je je leven zo leuker en draaglijker kunt maken voor jezelf en je omgeving dan wanneer je blijft ronddraaien in je ellende. Maar dat is iets anders dan zeggen dat als je positief denkt, je positieve dingen terug krijgt. Want daarmee steek je succesvolle mensen die stomweg geluk hebben gehad een extra veer in de reet (blijkbaar hebben ze dat geluk allemaal zelf veroorzaakt door positief te denken) en geef je slachtoffers van ellende een trap na, want tja, al die ellende komt niet vanuit het niets...