No Poo beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

No Poo beweging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:53

Sinds een paar weken ben ik gestopt met het wassen van mijn haar met shampoo, omdat mijn haar altijd heel dun en flutterig is na het wassen en shampoo natuurlijk niet echt heel goed voor je hoofdhuid en het milieu is. Dit bevalt mij supergoed, mijn haar is ietsje vetter (maar niet moddervet) en zit goed in model zonder schuim of gel of wax ofzo. Zijn er nog meer bokkers die voor 'no poo' gaan?

Anoniem

Re: No Poo beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:55

Bij No Poo, denk ik toch echt aan iets anders eigenlijk... ;)

Maar waar was je je haar dan wel mee als ik dat vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:56

Ik stelde me er inderdaad ook iets anders bij voor...

Ben ook benieuwd waarmee je nu je haar wast. :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:59

niet helemaal zonder shampoo, maar gebruik het wel heel weinig. Pas als het echt vet wordt en dat kan vrij lang duren. Gemiddeld zo 1 keer in de twee tot 3 weken dat ik het met shampoo was; dan ziet het er nog niet vet uit, maar voelt het wel al erg vettig.
En verder wordt het alleen uitgespoelt met warm water.
Bevalt prima. Mijn haar is ook altijd helemaal dun en slap na wassen met shampoo en nu kan ik er wel wat mee, behalve de eerste paar dagen na een shampoo beurt dan.

overigens stelde ik me ook een heel ander topic voor bij het lezen van de titel. Eigenlijk zelfs de reden dat ik het aanklikte, omdat ik dacht; lol hoe dan??

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:00

Jeetje, zonder shampoo? Nee, zonder shampoo en conditioner is mijn haar echt een dikke bos stro.. :P

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:00

Volgens mij gewoon met alleen water. Heb het even geprobeerd maar wat een hel was dat zeg :o

Er hebben volgens mij meerdere topics over gelopen op bokt, hier is er iig eentje:
klik
Misschien dat je daar nog wat tips oid uit kan halen of in kan reageren, volgens mij zijn ze niet allemaal heel lang inactief.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:04

ik gebruik weinig tot geen haarproducten verder. Dat zorgt er ook voor dat je haar niet vet wordt, anders zou het ook niet kunnen; 3 weken je haar niet wassen met shampoo.

Alleen de eerste 2 dagen na een shampoo beurt gaat er wat in, anders hangt het zo voor dood om mn hoofd heen, helemaal plat...lijkt het net of ik uren met een helm op heb gelopen.
Maar eenmaal de ergste slapte voorbij, gaat er niks meer in.

En idd memories; verder alleen met warm water.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:07

nine1987 schreef:
Jeetje, zonder shampoo? Nee, zonder shampoo en conditioner is mijn haar echt een dikke bos stro.. :P

En dat komt juist weer door de shampoo. Je hoofdhuid en haar maken normaal natuurlijke oliën en vetten aan. Door het gebruik van shampoo vernietig je dat en raakt je haar uit balans. Ook de reden dat als mensen stoppen met shampoo, je haar vaak extreem vet wordt. Dat komt door de 'shock' reactie van je hoofdhuid die door de shampoo ingesteld is op extreme, overactieve talgklieren.

https://www.nopoomethod.com
http://www.beautyjournaal.nl/2016/09/02 ... o-methode/

Het kan wel zo 6-8weken duren voordat je haar in balans raakt en je in die tijd dus echt met een vette coupe wanhoop rond moet lopen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:09

En dat ga ik dus niet doen.. Ik heb een voorbeeldfunctie op mijn werk, waardoor ik er niet als een vogelverschrikker bij kan lopen .. :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:10

Eigg ook raar om de vettigheid eruit te wassen en vervolgens er weer in te smeren met stylingsproducten haha

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:11

Jester_ schreef:
Eigg ook raar om de vettigheid eruit te wassen en vervolgens er weer in te smeren met stylingsproducten haha

Als dit op mijn reactie was over dat ik conditioner gebruik..
Als je haar vet wordt van conditioner, dan gebruik je te veel.. Ik heb nooit ver haar.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:14

Jester_ schreef:

Helemaal mee eens hoor, maar de eerste 2 dagen gaat er toch echt een klein beetje in, anders zit er gewoon totaal niks in kwa volume etc

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:15

Dat niet wassen ruikt toch helemaal niet fris?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:15

xxCYNNxx schreef:
Jester_ schreef:

Helemaal mee eens hoor, maar de eerste 2 dagen gaat er toch echt een klein beetje in, anders zit er gewoon totaal niks in kwa volume etc

Ik doe het zelf ook hoor haha, was het iedere dag maar eigg toch raar :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:17

NinaCharlie schreef:

Denk dat dat gemiddeld genomen nog wel mee valt en anders kan je soda of azijn gebruiken.

Mijn vriend gebruikt geen deo, als hij niets geks doet ruik je daar niets van. Zelf zie ik het nut alleen niet zo heel erg van het geen shampoo gebruiken als ik wel mijn allesreiniger sopje zo de gootsteen in gooi en geen last van mijn hoofdhuid heb dus ik blijf mooi wassen :j

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:19

nine1987 schreef:
En dat ga ik dus niet doen.. Ik heb een voorbeeldfunctie op mijn werk, waardoor ik er niet als een vogelverschrikker bij kan lopen .. :D

Snap ik :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:21

Ik zit er wel eens over te denken, mijn dochter haar haartjes was ik ook nooit met shampoo. Alleen de onderkant met een beetje babyshampoo als er viezigheid inzit. Haar hoofdhuid bijna nooit. En die heeft toch een mooi bos glad en zacht haar.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:23

Als ik mijn haar 4 dagen niet was dan ziet het er niet meer uit. Dan wordt het een sluik, vettig uitziend bosje niks. Ik kan dan geen staart meer in m'n haar doen of hij zit er permanent in als ik het elastiekje uit haal, als je begrijpt wat ik bedoel. 3 dagen gaat nog net, maar dan is het eigenlijk al niet mooi meer. En eerlijk, ik vind het ook gewoon vreselijk vies aanvoelen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:24

Ik heb ook geen speciale shampoo in huis, ik was mijn haar met hetzelfde als waarmee ik mijn lijf was en dat gaat prima. Mijn haar wordt alleen nogal snel vet. Overigens is dat niet opgelost met een goede shampoo, dat blijft gewoon altijd zo -O- na 4 a 5 dagen hangt het in sliertjes bovenop mijn hoofd en is het niet meer om aan te zien.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:25

En de mensen die de anti roos shampoo echt nodig hebben om de dag omdat het anders sneeuwt zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:25

Nou is het wel zo dat toen ik vroeger elke dag mijn haar waste het op zeker sneller vettig was dan nu ik het om de 3 dagen doe. Maar dan vind ik het zelf gewoon wel zo lekker om het te wassen en crèmespoeling erin te doen, het wordt zo touwig anders...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:26

Ik was mijn haar 1 a 2 keer per week met schone shampoo (zonder parabenen, sls en siliconen etc )
Verder alleen met conditioner
Helemaal zonder shampoo kan ook en daar doet mijn haar het goed op(niet vet , niet vies )
Maar eerlijk, ik vind shampoo gewoon lekker ;)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:28

NinaCharlie schreef:

De grootste reden waarom ik shampoo gebruik.
Anders ruikt mijn haar naar paard. (en als het nat word, naar nat paard :r )

Voor mijn hoofdhuid is het beter zijn om niet te vaak te wassen, dus ik probeer niet iedere dag te wassen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:34

De paardengeur is inderdaad ook een hele grote reden om het regelmatig te wassen.