Veet Easy-Gelwax; beginners vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Veet Easy-Gelwax; beginners vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 17:26

Ik vond alleen maar oude topics over het waxen van je benen, mocht ik een oud topic moeten gebruiken voor deze vraag, dan hoor ik het wel. :o

Ik heb een heel stomme vraag, dit soort vrouwendingen zijn nieuw voor mij. :+ :P Maar jullie kunnen vast wel helpen toch? O:)

Omdat ik het dagelijkse scheren van mijn onderbenen best wel beu werd heb ik de Veet Easy-Gelwax vandaag uitgeprobeerd. Voor het gebruik had ik al diverse websites en viedeo's bekeken en zo moeilijk leek het mij niet. Netjes gewacht totdat mijn haren iig 0,5 cm waren en de gebruiksaanwijzing goed opgevolgd. Maar toch pakte de strip niet alle haren binnen de baan en aangezien je niet twee keer over één plek heen mag gaan kon ik achteraf nog een groot deel met de pincet te lijf gaan.
Maar wat doe ik fout? Te weinig wax? Ik ga 3 á 4 keer over de baan heen, wrijf goed de strip aan, even wachten en dan trek ik het snel eraf (plat tegen mijn been aan).

En die doekjes om de wax er naderhand af te halen kan ik dat ook vervangen voor doekjes met baby olie? Want volgens mij gebruik ik dus wel weer teveel wax daar ik nooit genoeg heb aan één doekje. :=

Ik mis het scheren al hihi. :=

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:36

Als er haren blijven zitten dan kan het zijn dat die haren nog niet lang genoeg waren. Met harsen moet je sowieso altijd even de tijd hebben aangezien niet alle haren tegelijk groeien. Het kan dus zo maar zijn dat je over 2 weken alweer haren hebt zitten. Het is dus een kwestie van vaak doen.
Je kunt eventueel ook de hars er iets dikker opsmeren, de strip heel goed er op wrijven en dan gewoon trekken. Dan moeten alle haren die lang genoeg zijn gewoon meekomen. Je kunt de strip ook het beste vaker gebruiken want de oude hars die er op zit maakt het makkelijker voor de nieuwe hars om te kleven waardoor je meer hars+haren meeneemt. Maar nogmaals, het is niet zo mooi als het lijkt, vooral niet als je wat dikkere haren hebt dan moet je gewoon een aantal keer harsen voordat alle haren dezelfde groei aannemen en je ze dus allemaal tegelijk kunt verwijderen.

Je kunt de benen na het harsen het beste insmeren met babyolie en evt een watje met babyolie om de dikkere resten te verwijderen. Die harsdoekjes zijn ook gewoon oliedoekjes en babyolie met een watje is goedkoop en net zo goed.

magda_90

Re: Veet Easy-Gelwax; beginners vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 17:40

Bedankt xmarliez. De haren die zijn blijven zitten zijn vaak ook dezelfde lengte als diegene die wel meekwamen. De tip van het vaker gebruiken had ik inderdaad al toegepast. :j
Ik ben wellicht ook iets te ongeduldig want ik heb best wel dikke en stugge maar ook vooral veel beenharen inderdaad, nog even doorbijten dus.

Ik zal morgen ook meteen babyolie halen, die heb ik niet standaard thuis. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:32

Is het niet een heel stuk goedkoper om een epileerapparaat aan te schaffen? Kun je jaren mee vooruit en de haren komen steeds minder terug.

Zelf harsen lijkt me veel pijnlijker en best prijzig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 20:00

Het pijn gedeelte viel mij juist erg mee eerlijk gezegd, epileren lijkt mij juist weer pijnlijker. :o

Qua prijs, met scheren ben ik duurder uit dan waxen iig zag ik. Ik zal nog eens naar het epileren kijken.