[CENTRAAL] Het algemene krullen topic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

[CENTRAAL] Het algemene krullen topic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:14

Zijn er meer mensen die gezegend of vervloekt zijn met krullend haar?

Misschien is het leuk om elkaar onze krullen te showen en voor elkaar tips en tricks uit te wisselen.

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:26

Hier vervloekt met krullend haar in de kleur donkerblond/bruin.

Het ene stuk krult linksom, dan weer recht en dan rechtsom. Het maakt niks uit of ik het föhn, droog in een klem of staart of los natuurlijk. Het duurt gewoon anderhalve dag voordat het droog is en met natuurlijk drogen voelt het als stro en werkt het nergens aan mee. Gekamd of ongekamd.

En omdat ik vind dat het een vervloeking is ga ik door het leven met heerlijk zacht en stijl haar :D :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:28

Yep hier ook iemand die gezegend is met bruin krullend haar.

Dat stro is ook herkenbaar. Moet de kapper ook altijd overtuigen dat mijn haar droog is ipv dood anders zouden ze het liefst alles millimeteren :+

Mijn fohnborstel is mijn lieveling op het moment _/-\o_

Annettu_

Re: Het algemene krullen topic !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:30

Misschien handig om diegene die tevreden zijn met hun hair-do hun hun haar ritueel hier neerzetten !

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:33

Ik ben absoluut ontevreden :+ maar toch even mijn routine;
Ondee de douche shampoo en conditioner van Andrélon Keratine Repair (ofzo), conditioner vooral in de puntjes. Na het douchen zo ver mogelijk glad föhnen, en dan stijlen.
Er gaat heel veel werk in zitten (elke keer een kwartier föhnen en ongeveer drie kwartier stijlen) maar ik heb het er voor over :=

Edit: en ik hoef maar een keer te stijlen, na het douchen. Dus niet elke dag, dat scheelt wel.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 13:35

Afbeelding

Overigens mijn haartype, iemand tips voor drogere punten? ik heb moeite met achterop mijn hoofd, waar op ik slaap. Dit is meestal erg pluizig.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:00

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:53

Ik heb dan geen super krullend haar. Slechts lichte slag.
Maar heb wel snel droog haar.
Als ik merk dat mijn haar weer droog word dan doe ik een kokosolie masker.
Pot kokosvet in de supermarkt gekocht(de koudgeperste)
Dit goed erin smeren en dan een handoek erom en 1-4 uur tv kijken ofzo.
Dan ga ik douchen en was mijn haar ca 2-3 keer totdat het niet meer vettig aanvoelt.
Ik doe hierna geen cremespoeling ofzo erin en heb dan geen super pluizend haar

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:34

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:40

Voor iedereen met krullen, google eens naar de Curly Girl Methode, is echt magie voor krullend haar! :)) er zijn veel 'before-after' foto's te vinden, is zeker eens de moeite waard om te bekijken

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:43

Ik heb ook krullen, zoals 3a op de foto in de OP denk ik. Ik ben er heel blij mee :D in tegenstelling tot vroeger.

Ik borstel het nooit droog, alleen onder de douche met conditioner in. Dan doe ik er krullengel in van EffeX (Kruidvat), föhnen met diffuser (op de kop hangend) of laten drogen aan de lucht, en bij pluis nog een leave-in conditioner van Wella er in. Krijg heel veel complimenten over mijn haar, maar nog vaker de vraag of het een permanentje is of mijn eigen krullen zijn :') (eigen dus, de kleur uiteraard niet).

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:43

Hier ook een krullenbol.

Wel is het iets minder geworden want mijn haren worden langer en dus zwaarder. Op mijn hoofd zijn de krullen zo goed als weg en nu zijn het meer grote slagen. Dit vind ik wel fijn, maar als ik het korter doe dan zijn het meteen weer krullen.

Wat ik doe is 3x in de week mijn haar wassen met lekker ruikende shampoo (geen idee welke xD) en dan de condition van Andrelon Perfecte Krul en dat gaat perfect. Haha leuke woordgrap :P
Dan met die conditioner er in uitkammen en als ik klaar ben god droogwrijven met de handdoek. Dan weer uitkammen en dan in een knot doen. De hele dag vast houden en savonds weer uitkammen. Dan zit het nog best redelijk.
Fohnen is hier echt een not-done

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 20-08-17 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:49

Dan ben ik vast hier de eerste die zegt dat ik gezegend bent met mij eigen krullen.

Ik ben er heel erg blij mee en het is zo makkelijk.
Vroeger vond ik het lastig, nu niet meer en ben er heel erg mee in mijn nopjes.

En als ie niet zit, dan hoppa zo in een knot en klaar is kees, heel makkelijk.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:51

Hier ook bos pluizig bruin krullend haar. Idd ook heel droog aan de onderkant altijd. Ondanks dat ik ong 1a 2x per week masker gebruik voor droog haar. En na het wassen altijd olie in de onderkant doe. Zit het beste als ik het aan de lucht laat drogen na het wassen of de dag erna wat vochtig maken aan de onderkant. Als ik het borstel is het net pluizig stro aan de onderkant. Gebruikte eerst leave in creme van gull lichtroze pompje maar die bestaal niet meer helaas. Maar heb regelmatig onhandelbare haar dagen dan stijl ik het soms of gewoon staart erin. Stijlen werkt meestal niet zeker met dat vochtige natte hollandse weer.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:54

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn haar. Draag het normaal nooit los. Stijlde het altijd maar dat duurt echt veel te lang nu mijn haar langer is :P Heb het veel korter gehad en toen krulde het nog veel meer, na het douchen ook onwijs veel pijpekrullen.

Ik gebruik altijd shampoo en cremespoeling van dove. Heb niet echt last van heel droog haar, gebruik soms wel een kokosolie creme. Dan wordt het niet 1 groot vogelnest in mijn nek.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:20

Dit is mijn haar:

Afbeelding
(Los natuurlijk gedroogt)

Afbeelding
(In een klem natuurlijk gedroogt)

Afbeelding
(Geföhnt en gestijld)

Hoe hebben jullie de ideale routone voor jullie haar gevonden? Zijn jullie niet bang om super veel geld uit te geven aan iets waarvan het uiteindelijk niet werkt?

Zo heb ik namelijk een hele la vol serums, olies enzovoorts...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:28

ik ben 3 jaar geleden een keer naar een krullenkapper geweest die volgens het curlsys systeem knipt: geweldig! Ook zonder al die meuk die zij erin gemeerd had, had ik 5 x zoveel krullen, ik teer er nog steeds op.
Ga niet meer naar de kapper, voor de krullenkapper heb ik geen tijd, die zit heel ver weg, en verder knipt mijn man er af en toe een sutkkie af.

Wassen: bij warm (zweterig) weer of vies werk dagelijks, anders om de dag met een krullenshampo en conditioner die je er niet uit hoeft te spoelen. Geen pluis, gewoon krullen.

Vraagje: wat doen jullie 's nachts met je haar? Ik vlecht de voorkant in en dan een vlecht op mijn rug. Met los haar of een staart kan ik niet slapen, dan lig ik erop en wordt het 1 grote knopenboel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:29

Ik varieer tussen 2a en 2c en ben gezegend met een bos haar waar ik niets aan hoef te doen.. Na het wassen doe ik er wat kokos wax in tegen het pluizen, laat het zo drogen en het zit.. Als ik met nat haar ga slapen word ik wakker met 2c. Vind het ideaal :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:34

Hier ook krullen denken ik;) maar heb heel dik en zwaar haar. Als het nat is krult het erg en soms met goede producten blijft het een avondje zitten. Maar over het algemeen zakken ze weer uit en heb ik slag. Mensen tips om m'n krullen te behouden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:34

wouterpaard schreef:
Hier ook krullen denken ik;) maar heb heel dik en zwaar haar. Als het nat is krult het erg en soms met goede producten blijft het een avondje zitten. Maar over het algemeen zakken ze weer uit en heb ik slag. Mensen tips om m'n krullen te behouden?

een curlsys kapper zoeken, kost wat (vooral ook tijd) maar je hebt ook wat!

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:36

Afbeelding
Rood haar en krullen. Vroeger vond ik het echt vreselijk en was de stijltang mijn beste vriend, maar nu ben ik er blij mee.

Ik was het soms met shampoo en soms shampoo en cremespoeling, dan borstelen en perfecte krul erin tegen het pluizen en dan doe ik met een clip de bovenkant bovenop m'n hoofd vast om te drogen. Dan droogt het sneller en dan is de bovenkant ook niet zo plat.
Soms spuit ik wat haarlak tussen de plukken om wat volume te behouden gedurende de dag.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:40

Mooie krullen komen er voorbij! Hier ook een flinke bos krullen, zit een beetje tussen 2C en 3A in. Soms ben ik er blij mee, soms ook niet :')

Afbeelding

Afbeelding

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:50

Ik vind jouw haar ook wel heel mooi _Karlijn!
_Sofie jouw haar lijkt een beetje op die van mij (Haha ik heet Sophie zal wel wat met elkaar te maken hebben :D :+ )
Ragdollcat ik ben anders wat mij betreft ook gezegend met mijn haar :D
Er zijn niet heel veel mensen die haren hebben met pijpenkrullen zoals ik die soms heb, soms waren er zelfs meisjes jaloers op mijn haren :)) (dan zal het wel goed gezeten hebben ;) )

Ik doe er eigenlijk niet zo veel aan, een tijdje geleden gebruikte ik ghul shampo voor rebels en pluizend haar, samen met een Kruidvat huismerk voor normaal haar, tegen het vettige, maar mijn haren bleven alsnog een beetje vettig, hoewel ze niet zo heel pluizig waren. Maar nu gebruik ik ritual of Shakura shampoo, die vind ik heel fijn en ook lekker ruiken!
Ik wil nu (omdat school weer begint :D ;) ) mijn haren weer gaan insmeren na het douchen met een wel fijn crempje van andrelon, die helpt bij mij best wel goed tegen het pluizige, conditioner en stijlen vind ik allemaal veel te veel werk ;) ik ben niet zo'n beutyquin, hoewel ik mijn haren wel graag mooi wil zien, dan ben ik veel zelfverzekerder :j
Zo zitten ze nu, in de ochtend zijn ze heel pluizig, en in de avond krullen ze heel mooi :') lekker handig
Afbeelding
Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:02

Sophie, ons haar lijkt inderdaad op elkaar, haha :)
Wat betreft haar-routine ben ik erg lui. Ik was het eens of twee keer per week met shampoo (verder wel met water) en dan kam ik het uit. 's Ochtends haal ik de klitten er uit met mijn vingers en probeer ik het een beetje in 'model' te krijgen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:09

Hier ook krullend haar. Ben er niet altijd even blij mee. Ik was het meestal om de dag. Shampoo wisselt, heb de perfecte shampoo nog niet gevonden. Lees even mee voor goed anti-pluis spul.
Afbeelding