Iets op je teen laten vallen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Iets op je teen laten vallen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:22

Ik heb net, lekker handig... M'n iPad op m'n grote teen laten stuiteren |o
iPad heel, teen weet ik niet.. Klein wondje in m'n nagelriem, maar verder nog niks te zien. Ik kan m wel soort van bewegen.
Waar ik me zorgen om maak is dat ie echt bovenop m'n matrix is gevallen (hier worden je nagelcellen gevormd). Het doet echt verrot zeer.
Ik zit met een icepack, maar kan ik verder nog iets doen om nagelschade in te perken?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:17

Afwachten :D En als 'm aan alle kanten blauw en dik wordt, ook even langs de huisarts gaan. Mocht 'm gebroken zijn, is dat niet tof :(:)

Iris82

Re: Iets op je teen laten vallen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:21

Ik heb zoiets gehad met een paardenhoef. Leek in eerste instantie ook een klein wondje tot m'n nagel van de onderkant open ging. Ieks. Pedicure heeft 't toen zo goed mogelijk glad gevijld want ik bleef aan m'n sokken haken en dat deed erg zeer.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:26

Ik heb een duim klem gehad tussen hangende paard en halster op de neus ook waar de nagel groeit..werk later weer gestoten is er af gevallen op den duur geloof ik of eraf gehaald maar er is gewoon een nieuwe gegroeid ziet er niks meer van.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:33

Ach in het ergste geval wordt ie blauw en valt je nagel er uiteindelijk af, groeit wel weer nieuwe.. Duurt wel even.
Gebroken doen ze doorgaans geen snars aan.

Ben ondertussen nagel expert, geloof 5 jaar zonder nagel gelopen op mijn grote teen. Wel hilarisch achteraf bezien.
Paard ging er 5 minuten voor ik endurance moest starten op staan (had toen nog ijzers.) stond er de dinsdag erna toevallig weer op (stond in het donker in de stromende regen op te zadelen dus lette niet op), zat ding erbijna weer aan, liet college gegalvanseerd hekwerk op mijn voet vallen, wederom bijna erop.. Trapte Toobs er finaal op (andere keer was 2x Sjolvir) en ja, had hem bijna weer.. Kolere.. toen ramden we een hindernis paal (als in zo'n massief ding, was al lang blij dat ik hem net miste met mijn knie en dat ik korfjes aan mijn beugels had) maar ja hoor.. weer eraf....

Ben ondertussen al weer tijdlang trotse bezitter van intacte voet teen nagels (even afkloppen), maar ben nu duimnagel aan het wisselen, aangezien die tussen klem van de trailer klep kwam te zitten had rechterduim ertussen toen ik met links de Grendel dicht deed.
Nagel die er nu groeit is gedeukt is ook normaal, maar daarna komt er uiteindelijk weer keurig nageltje op, duurt allen wel weer even. :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:49

LadyMadonna schreef:
iPad heel, teen weet ik niet.. Klein wondje in m'n nagelriem

Darn. Ben groot voorstander van stalschoenen met veiligheidsneuzen. Vanaf nu ook maar in huis gaan dragen :+

alle gekheid op een stokje: beterschap

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:56

Rex_Rolfo schreef:
LadyMadonna schreef:
iPad heel, teen weet ik niet.. Klein wondje in m'n nagelriem

Darn. Ben groot voorstander van stalschoenen met veiligheidsneuzen. Vanaf nu ook maar in huis gaan dragen :+

alle gekheid op een stokje: beterschap

:+ :+ Niet te vergeten dat je in huis ook een mes in je voet kan laten vallen als je aan het koken bent 8-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 19:58

Gebroken ben ik echt niet bang voor, maar idd de nagel.... ik ben nagelstyliste dus ik weet welke gevolgen een flinke klap op de matrix kunnen hebben, en daar zit ik niet op te wachten :=
Vooralsnog matrix súper gevoelig en er komt een blauw randje.... oh ik hoop dat m'n nagel gewoon heel blijft....

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:08

Nouja winter komt er bijna aan dus niemand hoeft het te zien ;) :+
Ik heb ook al een hele tijd een klein stukje van mijn nagel eraf, en dat groeit zoooo langzaam aan, maarja al mijn nagels zijn lelijk, dus ik bedek ze allemaal :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:40

Jih zo'n vaart loopt dat niet. Dit is huidige status van mijn duim, nu gedeukt omdat nagelbed dreun heeft gehad, maar bij mijn teen (overigens andere voet en nig wel eens wat vingers wel nagels eraf gehad) bij duim was het overidens ook echt de matrix die klem zat in de klem. Deze groeit wel weer netjes recht.

foto in spoiler, ik vind het er niet eng uit zien, maar ach.. voor geval dat anderen dat wel vinden.
Kapotte stuk nagel is er nu bijna afgegroeid.

Spoiler:
Afbeelding