Oogdruppels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

Oogdruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 18:41

Weet iemand hoelang het duurt voordat de verdovende oogdruppels zijn uitgewerkt? Ben gedruppeld bij de orthoptist maar duurt nu al veel langer dan de druppels bij de oogarts.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:52

Wat voor verdovends hebben ze in je ogen gedruppeld? Ik heb er wel eens Atropine in wegens een irisontsteking maar dat duurt na de laatste druppel bijna een week. De PredForte duurt een dag of 3 voordat de halo's e,d, weer weg zijn. bij een van de controles kreeg ik ook een andere druppel in het oog, bleek dat ik niet terug mocht autorijden. Tja, dat hadden ze moeten zeggen voordat ik van huis ging.Die discodruppels ben je meestal wel binnen een dag kwijt. Maar het hangt er dus helemaal van af wat er in gedaan is.

loesjeislief

Re: Oogdruppels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 19:11

Het zijn van die druppels om je puppilen te vergroten. Dus eigenlijk om een meting te doen. Er zit nu nog steeds een waas voor mijn ogen en licht is niet prettig.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:12

Ik denk dat je dat het beste aan je orthoptist kunt vragen. Die weten namelijk precies welke druppels je hebt gehad.
Ook vreemd dat het niet tegen je is gezegd hoe lang het ongeveer zal gaan duren. Want je kunt er overdag echt last van krijgen met het licht.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:13

loesjeislief schreef:
Het zijn van die druppels om je puppilen te vergroten. Dus eigenlijk om een meting te doen. Er zit nu nog steeds een waas voor mijn ogen en licht is niet prettig.

Toen ik deed vroeger altijd kreeg was dit na ruim een halve dag wel weer weg.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 19:16

Maar het gaat toch wel over hoop ik?

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 19:16

xtessax83 schreef:
loesjeislief schreef:

Toen ik deed vroeger altijd kreeg was dit na ruim een halve dag wel weer weg.

Hmmmm heb ze om 12 uur vanmiddag gekregen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:18

Ik krijg ze elk half jaar en de ene keer duurt het langer dan de andere keer maar ik houd vaak rekening met een hele dag, pas tegen de avond is mijn zicht weer scherp.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:22

Ik bleek altijd nogal gevoelig voor die druppels. Duurde bij mij rustig 3 dagen voor het weer helemaal normaal was. (Was de dag erna al wel minder hoor). Bij mij duurde het dus even. Maar gaat wel weg hoor :)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:29

loesjeislief schreef:
Maar het gaat toch wel over hoop ik?

Bij mij altijd wel ja :j Mijn zus heeft er ook ooit 1/2 dagen last van gehad.
Een belletje morgenvroeg kan nooit kwaad als je twijfelt! Het zijn tenslotte je ogen die heb je maar 2.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:29

Ik heb er vorige week gehad rond 16:00 uur en rond 22:00 had ik weer fatsoenlijk zicht. En hoofdpijn :roll:

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:30

Als het atropine is, is de maximale uitwerking 2-3 dagen. Ik heb deze druppel dagelijks moeten gebruiken om mijn pupillen op een grote te houden ivm ontsteking. Ik moest het elke dag om de werking zo sterk mogelijk te houden. Later om de dag zodat het toch nog een beetje zou werken. Toen ik daarmee moest stoppen, duurde het bij mij ongeveer 3 dagen voordat het helemaal was uitgewerkt. Maar er zat dus ook een behoorlijke dosis in na die twee maanden. ;)
Eigenlijk zou ik niet kunnen bedenken waarom ze Atropine Als verdoving voor een onderzoek zouden gebruiken. Bij mijn controles krijg ik altijd verdovende druppels die 20 minuten later zijn uitgewerkt. Maar er is ook een soort waar ik niet tegen konn, daar kon ik twee dagen later nog last van hebben terwijl die eigenlijk ook na zo een korte tijd uitgewerkt zouden moeten zijn. Maar ik weet niet hoe deze druppels heetten.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:38

Bij mij duurde het de ene keer een dag en de andere keer kon het zo 3 dagen duren voordat mijn zicht weer normaal was na druppels.

Hebben ze geen indicatie gegeven van hoe lang het ongeveer kan duren?
Het hangt natuurlijk ook af van persoon tot persoon verschilt het ook.

Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Het trekt vanzelf weer bij.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 21:00

Mijn dochter was erbij en die hoorde zeggen dat het 48 uur Kan duren voor het je systeem is. De druppels prikte ook erg. Ze hebben mijn accomondatie spier plat gelegd omdat ik daar dus een probleem mee heb

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:05

48 uur is ook wel normaal. Dat het prikt is ook vrij normaal, dat deed het bij mij ook :)

Ik zou het nog even afwachten.