Afijn, een week of 3 geleden heb ik meegedaan aan een spelweek in het bos. Ontzettend leuk, tot het moment dat ik vies hard door mijn enkel zwikte en ik daar zodanig last van had, dat we zijn gaan tapen.
Ik heb geen geschiedenis met allergieën voor tape, vandaar ook dat ik er compleet voor open stond.
Woensdag 26 juli is het tape er om gegaan. Dit is tussentijds nog verwisseld, en tussen het wisselen door heb ik ook geprobeerd of mijn enkel al zonder tape kon (waarbij ik het dus langer dan 12 uren van mijn pootje af heb gehad).
Dit bleek niet het geval te zijn, dus gingen we door met de tape. Nog altijd geen problemen gehad. Tape dragen was pijnloos, geen gekke dingen te zien of te voelen (denk aan jeuk etc.)
Na een dikke week (volgens mij was het zaterdag 5 augustus) hebben we de tape er af gehaald. Enkel had voldoende steun gehad leek mij, en mocht het zelf verder op zien te lossen

Woensdagavond 9 augustus begon ik ineens een paar bultjes te krijgen. Deze breidde zich binnen no-time uit tot een jeukende plakkaat. Aangezien ik eens eerder netelroos heb gehad, was ik hier gelijk bang voor. Antihistamine genomen (woensdagavond dubbele dosis, daarna gewoon dagelijks). De volgende ochtend nam het al een heel bijzondere vorm aan, de vorm van mijn tape. Afijn...netelroos weer weggedacht, maar dus een (hele late?) allergische reactie blijkbaar.

Ik heb het verder eerst gelaten voor wat het was, lichaam zal wel tijd nodig hebben om het weer weg te werken. Zaterdag 12 augustus viel het me ineens op dat mijn pootje dikker was dan ik dacht

De rode plekken zijn erg warm, maar doen niet overmatig veel pijn. Wel gevoelig, maar dat valt te verwachten lijkt me.

Contact opgenomen met mijn moeder, en daarna met de dokterspost (aangezien moeder zich zorgen begon te maken

Aangekomen daar schrok de arts toch best wel van mijn been. Ik bleek koorts te hebben, en het zinde de arts niks hoe gezwollen het was.
Conclusie: ontstekingsreactie. Het deed hem denken aan wondroos, maar ergens toch ook niet helemaal...dus een antibioticakuur mee. 3 maal daags slikken, met die zaterdagavond meteen beginnen met een dubbele dosis. Als het voor maandag nog niet was afgenomen (als het nog rood was, vocht in het pootje en/of koorts) moest ik direct weer naar de dokter toe. Tot die tijd; rustig aan en pootje zo veel mogelijk omhoog.
Zo gezegd, zo gedaan. Pootje omhoog, rust nemen, en gisterochtend zat ik bij de dokter. Dokter hurkt (denk aan een kind met een stokje bij een mierenhoop, maar dan zonder het stokje

Ik kreeg eczeemzalf mee, dat zou moeten helpen. Twee keer per dag smeren. Succes

Oke...prima. Dus, ik gisteravond begonnen met smeren...
Mijn voet leek in brand te staan. Het rode werd nog roder en prikte als een malle. Na 20 minuten was ik het beu en heb ik het er weer van af gewassen. Resultaat na de zalf:

Vanmorgen toen ik wakker werd was ik nog steeds niet bepaald happy met het resultaat. De druk bij de hak laat het daar nu bonken. Plus dat ik de werking van de zalf niet vertrouwde...ik heb maar weer gebeld. Assistente stelde al gauw voor dat ik weer langs kwam, dus zometeen zit ik er weer.

Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? Iets wat het kan koelen in de tussentijd?
Ik zit nu al dagelijks met een koude handdoek om mijn been, en we hebben er zelfs een icepack en soepgroenten uit de vriezer op gelegd (we hadden geen doperwten meer

Qua plekjes op de huid: Ik slaap inmiddels met sokken om mijn handen heen