Eierstok problems

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Eierstok problems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 08:47

Hey bokkers,

Ik moet even wat van me af schrijven. Loop al sinds mei met een aantal klachten rond, plasproblemen en vage buikpijn klachten..

Urine onderzoek gehad 2x, kwam niks uit. Afwachten maar dan.. Weken volgde en eigenlijk werden de klachten niet minder.. Soms heviger, soms een dagje bijna niks. Ik vertrouw het niet... Ook ben ik sinds maart met de pil gestopt. Ik was er helemaal klaar mee met de hormonen. Sinds maart 1x ongesteld geworden, hier heb ik altijd al problemen mee gehad maar door de pil word je 'nep' ongesteld.

Echo gehad van nieren en blaas was goed. Vorige week echo van baarmoeder en eierstokken gekregen. Daar kwam uit aan beide eierstokken cystes, pcos genoemd.

Nou Google is your Friend dus dat deed ik.. De ene na de andere vage ziekte kwam voorbij en ondertussen ben ik een emotionele wandelende tak geworden die heel bang is dat er meer aan de hand is.

De klachten die ik heb komen dus al snel in de buurt van Eierstok kanker... Ze hebben bloed geprikt en nu moet ik wachten op de uitslag...

Het benauwd me.. Zijn er mensen met soortgelijke verhalen/issues of wat dan ook? Pb staat open..

Bedankt voor het lezen

damian23

Re: Eierstok problems

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:03

Niet gaan googlen, is mij altijd op het hart gedrukt. De ene na de andere vreselijke ziekte komt voorbij. Cystes op de eiestokken zijn voornamelijk goedaardige tumoren. Ze zullen ws wel weggehaald moeten worden. Hoe moeilijk dan ook, ik ben bang dat je de uitslag van het ziekenhuis moet afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:21

Niet googlen inderdaad. Als je google mag geloven ben je al-tijd terminaal, wat je ook hebt. Wat in zekere zin ook klopt; dood gaan we allemaal :+

'Gewoon' het onderzoek en de uitslagen afwachten, hoe moeilijk ook. Ieder lijf is weer anders en wat bij de een kanker is, kan bij een ander een onschuldige cyste zijn.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 09:23

Ja is ook wel zo,
maar dan zegt een huisarts ja die buikpijn en plasproblemen kunnen niet van de pcos afkomen.. Dan denk ik ook ja waarvan dan wel? Ja ik wacht af :')

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:34

Ik heb ook cystes aan m'n eierstokken. Af en aan. De ene keer veel, de andere keer helemaal niks. Ook ik heb vage buikpijnklachten en plasproblemen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:40

Buikpijn is ongeveer het meest voorkomende symptoom van POCS...
En plasklachten komt daar ook frequent bij voor.

Rustig de uitslagen afwachten en in de tussentijd vooral niet teveel googlen ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:45

Waarom laat je, je niet doorverwijzen naar een gynaecoloog ts?
Door het ''ontpillen'' kunnen er flink wat hormonale schommelingen ontstaan met alle gevolgen van dien.
Het heeft mij in totaal 2,5 jaar gekost om dit te tackelen.
Het begint bij een gedegen (endocrien) bloedonderzoek en een uitgebreide scan/echo, evt icm een uitstrijkje.
Hoe lang heb je anticonceptie geslikt, hoe oud ben je en hoe was je cyclus tijdens pilgebruik?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:57

Ben je al bij een gyn geweest, of alleen je huisarts? Je kan zeker wel buikpijn hebben door PCOS hoor :j

Is het bloedprikken nav de PCOS?

Ik weet denk ik hoe je je voelt... Ik bleek in 2014 een gezwel op mijn nier te hebben, bij de onderzoeken daar naar, bleek er ook een gezwel op mijn eierstok te zitten... En bij de onderzoeken daar naar, bleek ik ook PCOS te hebben. Beide eierstokken zaten/zitten vol met cystes.
Dit stond allemaal los van elkaar trouwens, gewoon domme pech, niet dat je denkt dat die gezwellen iets te maken hadden met de PCOS oid. Maar daardoor begrijp ik heel goed dat je gek word van die onzekerheid.

Bij mij is overigens niks gedaan aan de cystes. Nouja geen operatie oid, moest beginnen met de pil. Maar daarvan word ik echt een kreng en jank ik alles bij elkaar, dus ben er weer mee gestopt :+ Moet binnenkort overleggen met de gyn voor een andere pil.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:05

Ik weet niet wat voor plasprobleem je hebt maar als je eierstokken en baarmoeder lekker los lopen te gaan dan zit er in dat gebied aardig wat spanning en dat kan zeker blaasklachten geven!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:06

Endometriose klinkt het ook wel iets. Sterkte.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:48

Daarom snap ik dus ook niet waarom mijn huisarts zegt dat mijn klachten niet met pcos te maken hebben..

Dit gevoel buikklachten ken ik niet van vroeger. Het is een drukkende pijn en heb ook flinke steken gehad. Dat is alweer 2 weken geleden. De druk is er nog steeds. Plasproblemen zijn drang om te plassen.. Komt bijna niks uit. Dit gaat ook 3 weken slecht,paar dagen goed en dan weer slecht. Urine hebben ze ook weer op kweek gezet voor de 3e keer maar daar komt niks uit..

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:50

Zou aandringen op een verwijzing naar de gynaecoloog en het kunnen echt heel veel dingen zijn. Zal niet direct eierstokkanker zijn. Wat sommigen hier zeggen, klachten passen prima bij PCOS of endiometriose, niet dat dat leuke ziektes zijn :') , maar in ieder geval niet dodelijk :o

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:51

Ik was op 14 voor het eerst ongesteld.. Toen een jaar niet.. Paar keer hevige bloedingen gehad maar toen zat ik aan medicatie die dat veroorzaakte ivm migraine medicatie gehad vanaf 16, toen aan de pil gegaan. Ben nu 26.. En het is nooit regelmatig geweest. Ook jarenlang aan anti psychoticum gezeten..

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:52

Cystes kunnen ook onschuldig zijn. Ik heb een onschuldige, goedaardige cyste aan de eierstok gehad (die wel verwijderd moest worden omdat ik er ook flinke pijn van had, maar het was niet kwaadaardig, en na verwijdering waren de heftige buikkrampen die ik had helemaal weg). Mijn gyn zei toen dat (goedaardige) cystes op de eierstokken bij veel vrouwen voorkomen, zeker bij jonge vrouwen.

Kortom: ik zou niet meteen van het ergste uitgaan, en gewoon rustig afwachten (hoe moeilijk dat ook is). En probeer een afspraak bij de gyn te krijgen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:24

Ik heb ook pcos.en endometriose. ben 35 nooit regelmatig ongesteld geweest.
Pcos is iets waar onwijs veel vrouwen mee kampen kwam ik achter toen ik bij de fertiliteitskliniek liep om zwanger te worden..
Vervelend ja maar je nu heel druk maken gaat niet helpen en google al helemaal niet..
Even een afspraak bij de gyn plannen voor meer duidelijkheid en info

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:33

Hier ook pcos en 1 eierstok zwaar onderontwikkeld. Bij mij gaan ooit mijn eierstokken eruit ivm hele hoge risico's op kanker. Problemen bij plassen en hele heftige buikpijn komen mij bekend voor.

Laat je doorverwijzen naar een goede gynaecoloog of liever nog een endocrinoloog gynaecoloog. Zelf slik ik de pil het hele jaar door en daarnaast nog een paar andere hormoontabletten voor andere aandoeningen. Tevens ieder jaar onderzoek voor meerdere kankersoorten ( borstkanker, baarmoeder, eierstok etc ) maar de kans dat jij precies dezelfde aandoening hebt als mij is te verwaarlozen.