Volgens mij heeft het een beetje "ouwe wijven" imago, maar na gesprek met mensen die dit deden tijdens m'n vakantie ben ik toch geïnteresseerd geraakt. Vooral omdat je meer calorieën verbrand dan met normaal wandelen, en ne automatisch eigenlijk ook rechterop loopt. Zijn er nordic walkers op bokt die hun ervaringen willen delen?
Als je de stokken goed gebruikt train je zowel je schouder-, rug- als armspieren (kipfiletjes!)! Je gaat er inderdaad rechterop van lopen en het is intensiever waardoor je sneller gaat ademen en wellicht een betere conditie krijgt. Maar dan moet je wel de stokken optillen en goed tegen de grond afzetten in plaats van de stokken maar een beetje achter je aan laten slepen zoals veel mensen doen... en daar komt dan ook het oude wijven imago vandaan.
Nordic walking heeft inderdaad een beetje het oude mensen imago, maar is ontzettend effectief en goed voor je. Ik zou je wel sterk aan willen raden om een paar technieklessen te nemen, het is echt meer dan alleen maar met de stokken in de grond prikken. Veel plezier met je nieuwe poles!
Ik heb jaren terug aan nordic walking gedaan. Ook wat lessen gehad. Maar ben uiteindelijk gestopt. Had er geen zin meer in ofzo deels door het ouwe wijven imago Heb mijn poles nog wel ergens bij mijn ouders liggen nog. Maar geen idee waar