Fitness figuren een hype

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2544
Geregistreerd: 24-01-12

Fitness figuren een hype

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 01:35

Oke.. Ik moet echt even mijn ergenis kwijt en soms lijkt het net alsof ik de enigste ben die er zo over denkt.

Ik irriteer mij mateloos aan die sportschool figuren, heel social media staat er mee vol, waarvan Instagram toch echt de span kroont. Kleerkasten, Die 7 dagen in de week bezig zijn met een zo mooi en gezond lichaam te hebben. Gezond.. elke dag op hun voeding moeten letten en zo weinig mogelijk vetpercentage. Nou nou wat een leven.. Ik snap dit niet.. is het tegenwoordig een hype ofzo? Draait het tegenwoordig alleen nog maar daarom? Ook als ik op een feest of festival loop is het grotendeels.. kijk mij.. met mijn gespierd lichaam :') en dan nog niet over de zogenaamde 'fitgirls' te spreken met hun squads en smoothie figuurtje ... ligt het nou aan mij of mag deze hype weer zo snel mogelijk over zijn.

Ik ben iemand van het leven en laten leven.. Ik respecteer ieder zijn keuze en mening. Maar ik ben zelf van mening dat ik het wel erg overdreven hype begin te vinden. Waarschijnlijk ben ik te nuchter voor dit zulk dingen :')

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Fitness figuren een hype

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 03:46

Wat vind je precies vervelend? Dat ze er mooi uitzien, hun gedrag of hun levensstijl?

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 04:20

Ieder zijn ding toch? Ik kan soms wel jaloers zijn op mensen die met zoveel discipline aan hun lijf werken. Ik sport ook 4 keer per week in de sportschool en loop 3 keer per week hard, ik zit veel beter in mijn vel als ik veel beweeg. Alleen leef ik echt niet alleen op smoothies, maar geniet ik van gezond en ongezond eten. En ik post nooit iets over de sportschool op fb.
Klinkt alsof jij ook iets van jaloezie ervaart.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 05:30


Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 06:21

michelle933 schreef:
waarvan Instagram toch echt de span kroont.

:D de kroon spant :D

Hoe is dit een rijkunstige discussie?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:48

michelle933 schreef:
Ik ben iemand van het leven en laten leven.. Ik respecteer ieder zijn keuze en mening. :')


Nou, blijkbaar niet dus :')
Ik snap de ergernis niet zo, je schrijft er ook nogal minachtend over, alsof jij superieur bent omdat je minder vaak (of niet) naar de sportschool gaat en niet zo streng op je voeding let. Have I got news for you, dat is niet zo := Lekker de andere kant op kijken en voorbij scrollen als je het zo vervelend vind.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:21

Wat is er mis met je lichaam zo gezond mogelijk te voeden?

Beter dan de hype in het westen van minstens 20kg overgewicht te kweken :=

Ik snap niet waarom dit een rijtechnische discussie is?

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:22

Ik snap jou wel...
Ik heb alleen maar respect voor hun, maar het lijkt dat iedereen in mijn omgeving hen na gaat doen. En ik alleen achter blijf...
Dat doe ik natuurlijk ZELF. Ik maak geen tijd daarvoor, omdat ik vind dat ik er geen tijd voor heb. Althans ik heb dat er niet voor over naast mijn andere bezigheden. En soms denk ik wel daardoor, ik ben te dik. Terwijl ik mezelf dan moet terug fluiten en moet zeggen nee ik ben niet te dik. Maat 38, 1.75m zon 72 kg..?! Maar ik heb geen strakke billen/benen.
En doordat iedereen zo fanatiek sport en super strak is, en ik niet, "want ik heb er geen tijd voor". Vind ik het ook storend... maar waarschijnlijk omdat ik me achter gesteld voel? :+

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Fitness figuren een hype

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:32

Idd. Er liep niet zolang geleden al een vergelijkbaar topic over de "fit-girl" hype. Link naar dat topic is ook al gepost.

Zelf hoef ik weinig te doen voor mijn figuurtje en roep ik altijd dat stal uitmesten en weiland uitmesten ook goede fitness is.
Ik kan ook genieten van een patatje of een zak chips zonder me schuldig te voelen.

Verder moet iedereen weten wat ze zelf willen. Alleen heb je ook types die doorslaan en die nooit meer durven te genieten van een patatje ofzo. Die alleen maar vogelzaadjes (quinoa) eten of whatever. En dan zeggen: "Hmmmm lekker! Weer een gezond bordje vogelzaad!". Vraag me dan altijd af of ze dat echt menen en echt happy zijn...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:08

Mijn vriendin is ook een sportfreak. Sinds ze zo fanatiek sport voelt ze zich beter in der vel. En op haar voeding letten doet ze ook veel. Ze valt nogal snel af maar door veel sporten en eten komt ze aan. Ze was eeste type bijna anorexia. Maar gelukkig gooit ze niet alles op insta. Wel is ze met recht trots op haar lichaam.

Ikzelf ben absoluut geen fitness gek en daar storen we ons beide niet aan. Maar wel heel gezond in lichaamsgewicht. Ik eet ook met mijn vriendin mee maar dan in gedoseerde porties. Zo kan ik blijven snoepen zonder dat het te veel word.

Ik ben soms wel een beetje blij met dat mensen meer fanatiek gaan sporten. Nederland begint een beetje zwaarder te worden gemiddeld

Hieperdi
Berichten: 2544
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:37

Memories schreef:
michelle933 schreef:
Ik ben iemand van het leven en laten leven.. Ik respecteer ieder zijn keuze en mening. :')


Nou, blijkbaar niet dus :')
Ik snap de ergernis niet zo, je schrijft er ook nogal minachtend over, alsof jij superieur bent omdat je minder vaak (of niet) naar de sportschool gaat en niet zo streng op je voeding let. Have I got news for you, dat is niet zo := Lekker de andere kant op kijken en voorbij scrollen als je het zo vervelend vind.

Uhm jahwel ieder zijn ding.. Alleen snap ik het gewoon niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Fitness figuren een hype

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:41

Wat heeft dat mij rijtechnisch te maken?

Ik heb geen moeite met die mensen, ik moet er niet aan denken dat 7 dagen in de week te doen.
Maar ik vermoed zomaar dat hun niet 7 dagen in de week voor paarden willen zorgen.
Dus ieder zijn ding.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:48

Wat mij altijd verwonderd:

100 fotos van je paard = een passie
20 fotos van de sportschool of voeding = een obsessie

:+

Gewoon ieder zijn hobby. Dat is het gewoon.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 06-08-17 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:49

Koper schreef:
michelle933 schreef:
waarvan Instagram toch echt de span kroont.

:D de kroon spant :D

Hoe is dit een rijkunstige discussie?

En squats :D

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:54

Zonnetje81 schreef:
Wat mij altijd verwonderd:

100 fotos van je paard = een passie
20 fotos van de sportschool of voeding = een obsessie

:+

Gewoon ieder zijn hobby. Dat is het gewoon.


Mooi verwoord :D

Ik kies er voor om die accounts niet te volgen op Instagram, ik kom ze dan ook bijna nooit tegen. Alleen in de sportschool :+.

Het is maar waar je je aan ergert...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Fitness figuren een hype

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:23

ik verplaats het topic even naar MWS (mensen, welzijn en sport) aangezien dit niet echt een rijtechnische discussie is :+

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:45

*kuchjaloerskuch*
Je hoeft er niet naar te kijken :))

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:50

Ik vind het erg knap dat mensen zich daar zo mee bezig kunnen houden. Van mij hoeft het niet over te waaien. Kan ook niet zeggen dat ik me daar in het dagelijks leven echt mee geconfronteerd word. Instagram eigenlijk ook niet. Daar komen meer paarden voorbij dan gespierde mannen of fitgirls.

Juist goed dat mensen zich eens wat meer bezig houden met gezond eten en gezond en fit zijn.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:09

Ieder zijn ding, ik kan er niet wakker van liggen :) iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt!


Op zich wel goed dat men zich tegenwoordig bezig houdt met gezonde voeding en beweging,
als ik zie wat er tegenwoordig allemaal aan slecht en veel vreten te krijgen is :o dat kan niet gezond zijn!
Ik eet zelf gezond en beweeg dagelijks ruim voldoende (niet in de sportschool, dat is niet mijn ding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:27

Ik vind het wel apart dat gewoon gezond leven en daarover nadenken tegenwoordig meteen tot lifestyle verheven wordt, of dat nou in de vorm van fitgirls of natuurlijk ouderschap of homesteading of zelfvoorzienend leven of superfoods of detoxen of consuminderen enz is. En dat daar dan ook meteen een soort onzichtbare regels aan vasthangen, want als je 40 kilo weegt, elke dag sport en alleen vogelzaad (erg leuk gevonden :D ) eet ben je een fitgirl, maar als je 90 kilo weegt, net zoveel sport en net zo gezond eet dan ben je dat niet.

Ik heb minder met mensen die helemaal opgaan in het voldoen aan alle regeltjes die bij een specifieke lifestyle horen (als ik mijn kind 'natuurlijk' wil opvoeden, 'mag' ik hem dan wel Playmobil geven? Als ik echt zen wil leven, mag ik dan nog wel een boekenkast met boeken hebben?) en meer met mensen die gewoon breed leven en meerdere interesses hebben zonder daar fanatiek in door te slaan.
Maar het voordeel van de extreme mensen die helemaal obsessief 1 bepaalde lifestyle achterna jagen is dat ze ook heel makkelijk te vermijden zijn, aangezien je die toch alleen maar met die ene lifestyle bezig zijn. ;)