Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Kun je het niet gewoon laten rusten? Je bent er toch al weg.
Ik snap die klachten nooit zo, je hebt tenslotte geen schade opgelopen. Gewoon naar je volgende behandelaar en daar hopelijk meer geluk.
Marijee schreef:Ik ben niet ingestemd met de behandeling omdat binnen 15 mintuten een diagnose van ADD was gesteld, op enkel wat vragen.
Lughnassadh schreef:Marijee schreef:Ik ben niet ingestemd met de behandeling omdat binnen 15 mintuten een diagnose van ADD was gesteld, op enkel wat vragen.
Dit gebeurt bij elke psycholoog, psychiater, etc. Dit omdat de verzekering een diagnose (en de daarbijbehorende DBC-code) eist anders volgt er geen vergoeding. Dus ook al ga je naar een ander, tenzij je alles zelf betaald, dan zal er een voorlopige diagnose gesteld worden. Deze wordt aangepast, verwijderd, veranderd of bevestigd al naar gelang de onderzoeken. Dit even ter info.
Wil je echt een klacht indienen dan moet de procedure daarvoor terug te vinden zijn op de website van de instelling.
Citaat:Dit gebeurt bij elke psycholoog, psychiater, etc. Dit omdat de verzekering een diagnose (en de daarbijbehorende DBC-code) eist anders volgt er geen vergoeding. Dus ook al ga je naar een ander, tenzij je alles zelf betaald, dan zal er een voorlopige diagnose gesteld worden. Deze wordt aangepast, verwijderd, veranderd of bevestigd al naar gelang de onderzoeken. Dit even ter info.
.
Citaat:Ik ben niet ingestemd met de behandeling omdat binnen 15 mintuten een diagnose van ADD was gesteld, op enkel wat vragen
Tibamar schreef:Wat een vervelende situatie...
Zou zelf wel navraag doen bij zo'n behandelaar, officiële klacht indienen weet ik niet of ik zat zou doen...afhankelijk van haar verhaal denk ik. Misschien heeft ze het nooit zo bedoeld en is het voor haar ook een leerpunt.
Je zou bij je huisarts kunnen informeren hoe het zit met afschermen van bepaalde delen van je medisch dossier, dat zo'n brief bijv. niet voor elke hulpverlener (in ziekenhuis etc) inzichtelijk is. Daar zijn wel dingen voor maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Marijee schreef:Hallo Bokkers,
Ik heb vanmiddag een brief ontvangen van mijn (oud)psycholoog omtrent het afsluiten van ons behandelcontact, welke zij ook naar mijn huisarts heeft gestuurd. Op de manier hoe deze brief is geschreven (vooral de verwijtende toon) maakt dat ik wat verbaasd ben. Daarbij staan er in de brief enkele onwaarheden en zaken die verdraaid zijn. Feitelijk gezien is alleen de eerste alinea juist, naast enkele andere kleine stukken uit de brief. De rest van de brief zijn in mijn beleving onwaar en niet juist. Daarbij lees ik veel emotie in de brief, waarin verwijtend en negatief over en naar mij wordt gesproken. Ze heeft mij eigenlijk de schuld van de afsluiting. Ik ben niet ingestemd met de behandeling omdat binnen 15 mintuten een diagnose van ADD was gesteld, op enkel wat vragen. Ook voelde ik mij niet fijn bij de huidige behandelaar. Hierop heb ik besloten om verder te kijken naar een nieuwe behandelaar binnen een andere instelling. Dit heb ik teruggegeven naar ons eerste gesprek aan de start van de behandeling, waarop zij positief reageerde. Hierop hebben we afscheid genomen en elkaar het beste gewenst.
Naast het feit dat ik mij afvraag waar deze wending opeens vandaan komt, vindt ik dit verre van professioneel. Enerzijds wil ik niets meer met deze instelling te maken hebben. Deze toon zegt mij genoeg. Anderzijds merk ik ook dat het mij steekt. Het klopt niet. Het is simpelweg niet waar! Ik merk ook dat mijn algemene ervaringen omtrent deze instelling niet positief zijn ( met name het zogenaamde psychiatrische onderzoek van plus minus 15 minuten), maar ook het wegwuiven van mijn klachten. Ik wil eigenlijk anderen behoeden voor voor deze instelling. Zijn er instanties die ik kan inlichten met betrekking tot de kwaliteit van de instelling / psycholoog? Nu is mijn vraag: wat zijn mijn opties? Heeft iemand hier ervaring mee?