Wonden Polar A360

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Wonden Polar A360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 14:54

Hoi!

Ik heb sinds een hele tijd een Polar A360 en stuit op problemen. Als ik de band een dag aan heb begint er vorming van brandwonden te ontstaan. Ik zoek even of ik een foto kan vinden om het beeld duidelijk te maken.

Ik heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd...
- Niet mee douchen
- Niet mee slapen
- Elke dag van arm wisselen
- Bandje vaak reinigen zodat het zweet oid niet kan gaan schuren
- Bandje van ander materiaal bestaat zo te zien niet...

Ik heb het bandje niet te vast aan, 1 gat losser gaat hij draaien. Ik ben iemand die snel zweet en ben ook vaak actief bezig.

Mijn moeder stelde nu voor om een stukje mouw van een tshirt af te knippen en eronder aan te doen, maar dan veronderstel ik dat hij geen hartslag meer vind dus dit wil ik eigenlijk echt tot laatste optie houden.

Wie o wie heeft de gouden tip zodat ik terug kan genieten van mijn activity tracker?

Memories

Re: Wonden Polar A360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:12

Zit ie niet juist al te los eigenlijk waardoor ie een klein beetje kan gaan schuren? Misschien allergisch voor het materiaal?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:45

Ik heb dat ook met de borstbanden van polar. Heb tal van middeltjes geprobeerd: crèmes, talkpoeder, band inwerken in sportbeha... Maakt niet veel verschil.
Ik heb nu geïnvesteerd in een polar m430 en een m600, beide met accurate hartslagmeting aan de pols. En het probleem is nu uiteraard opgelost.

Zie net dat het al om de polsband gaat dus mijn bovenstaande oplossing mag je negeren ;-)...

Kun je geen zweetbandje openknippen en het bandje erdoor halen zodat alleen de sensor op je huid rust?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 15:55

maximuss schreef:
Ik heb dat ook met de borstbanden van polar. Heb tal van middeltjes geprobeerd: crèmes, talkpoeder, band inwerken in sportbeha... Maakt niet veel verschil.
Ik heb nu geïnvesteerd in een polar m430 en een m600, beide met accurate hartslagmeting aan de pols. En het probleem is nu uiteraard opgelost.

Zie net dat het al om de polsband gaat dus mijn bovenstaande oplossing mag je negeren ;-)...

Kun je geen zweetbandje openknippen en het bandje erdoor halen zodat alleen de sensor op je huid rust?

Dat is een goede, die ga ik proberen!

Bandje zit volgens mij ook niet te los. Heb hem al op verschillende gaatjes geprobeerd maar blijf het hebben... Allergie kan natuurlijk ook!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:57

Heel apart ...ik draag mijn Polar V800 de gehele dag , werk , sporten , zwemmen .
Alles behalve slapen ..
Zelfs tijdens intensief zweten hier geen schuurplekken .
Kan het zijn dat je allergisch op het materiaal reageert ?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:00

Waar heb je de wonden? En direct al vanaf het begin?

Ik heb hem ook aangeschaft, douche er niet mee (daar zijn meer recencies van dat het niet goed gaat). In de nacht om de ene pols en de dag om de andere. Wat ik wel doe is na het sporten voordat ik onder de douche spring, hem afneem met een nat washandje en daarna droog maak met een zachte doek.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 08:20

Ik heb de wonden over heel de lengte van de band op mijn pols (of naja, 2 polsen als ik wissel), vind het ook heel vreemd. Kan me niet herinneren dat ik ze meteen van het begin had, maar toen droeg ik hem ook nog niet zoveel. Laatste tijd intensiever en nu valt het gewoon enorm op.

Ik heb er inderdaad de laatste keren ook op gelet dat ik hem regelmatig reinigde etc, maar het helpt niet... Allergie zou in principe kunnen, al loop ik nergens anders tegenaan qua allergie maar daar ga ik de volgende kee rbij de huisarts zeker achterna.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:27

Soms kun je de gekste allergien hebben of ontwikkelen.

En als je hansaplast plakt aan de binnenkant van het bandje? Kun je gewoon de gaatjes doorprikken en is relatief gemakkelijk en goedkoop.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 09:06

Goede optie! Ga ik zo meteen eens uitproberen!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:37

Hoe gaat het nu? Heb je een oplossing gevonden?